ایران در ایران


۵۰۰ روستای سیستان و بلوچستان تا پایان خردادماه آبرسانی می‌شود

زاهدان - «حسین مدرس خیابانی»، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از دو هزار و ۷۰۰ روستا در قالب طرح «جهاد آبرسانی» عملیات آبرسانی ۵۰۰ روستا تا پایان خردادماه آغاز می‌شود.استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در طرح ملی جهاد آبرسانی 24 درصد روستاها اختصاص به سیستان و بلوچستان دارد ،اما با توجه به پراکندگی و وسعت استان 25 درصد اعتبارات این طرح به استان اختصاص پیدا کرده است.وی تصریح کرد:در قالب این طرح عملیات آبرسانی در 8 روستا به اتمام رسیده و در 393 روستا تحویل زمین انجام شده است. همچنین زمین‌های 142 روستا  تا یک هفته آینده تحویل  داده می‌شود.
مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در توسعه استان اهمیت زیادی دارد ،چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند این منطقه را آباد کند. کاری که برای رفع محرومیت انجام می‌دهیم از جنس کار جهادی است،بنابراین کار جهادی یعنی از موانع عبور کنیم.


بلاتکلیفی اعضای جدید شورای شهر ارومیه

ارومیه - هشتم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری فرماندار ارومیه خبر تعلیق ۵نفر از اعضای شورای شهر ارومیه را اعلام کرد ولی با گذشت حدود سه هفته از این تعلیق هنوز مراسم معارفه اعضای علی‌البدل برگزار نشده است.
به گزارش ایلنا، هشتم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری غلامحسین عماری طی مصاحبه‌ای اعلام کرد کیفرخواست۵ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه صادر و طبق حکم معاون دادستان، این اعضا حق حضور در جلسات شورا را ندارند و ۵نفر از ۷عضو علی‌البدل به ترتیب آرا جایگزین این اعضا می‌شوند.
توماج وحید‌افشار، سخنگوی شورای شهر ارومیه درخصوص تأخیر معارفه اعضای علی‌البدل شورا اظهار داشت: پس از طی مراحل قانونی و بعد از حکم تعلیق اعضای اصلی شورا، مقرر شده اعضای علی‌البدل جایگزین اعضای اصلی شده و مراسم معارفه برگزار شود.وی ادامه داد: هنوز هیچ‌گونه اقدامی درخصوص معارفه اعضای علی‌البدل به شورا انجام نگرفته و جلسات شورا طی این مدت برگزار نشده و شهروندان سردرگم هستند که مطالبات خود را جهت رسیدگی پیگیری کنند.
وی گفت: بنابراین از فرمانداری درخواست می‌شود در راستای رسیدگی به امور شهروندان و همچنین پیشبرد اهداف و مدیریت شهری، ابلاغیه اعضای جدید شورای شهر ارومیه را صادر کند.وحید‌افشار خاطرنشان کرد: استاندار آذربایجان‌غربی نیز پیگیر آخرین وضعیت شورای شهر درخصوص معارفه اعضای جدید و تعیین‌تکلیف وضعیت شورای تعلیق شده است.


آتش‌سوزی گسترده در مزارع کشاورزی منطقه ایذه

ایذه - تصاویر منتشر شده از آتش‌سوزی گسترده روز جمعه در زمین های زراعی شهرستان ایذه نشان می‌دهد که حجم وسیعی از مزارع در منطقه پیان دچار حریق شده‌اند.به گزارش ایلنا از خوزستان، همزمان با آغاز برداشت در مناطق کشاورزی شهرستان ایذه و اخبار ضد و نقیض درباره گرانی محصولات کشاورزی و دامی، برخی از زمین‌های کشاورزی در منطقه پیان شهرستان ایذه دچار حریق شد.مردم معتقدند این آتش‌سوزی‌ها عمدی و بیشتر به تسویه حساب‌های شخصی می‌ماند.حسنقلی سبزعلی‌زاده بخشدار مرکزی شهرستان ایذه از آتش‌سوزی۰ ۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی حاشیه جاده پیان خبر داد و احسان احمدپوری مسئول واحد آتش‌نشانی شهرستان ایذه نیز از آتش‌سوزی‌های سریالی همزمان در دو وقفه کوتاه مدت زمانی گزارش داده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7906/16/612634/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها