سرخابی‌ها بدون حضور هواداران در هفته بیست‌وهفتم با سپاهان و فولاد بازی می‌کنند

جذابیت در سکوت


آدرینا ورشینگر/ هفته بیست وهفتم لیگ برتر فوتبال، امروز برگزار می‌شود و شاهد بازی‌های حساس و تعیین‌کننده‌ای خواهیم بود. از ساعت 18 هوادار در ورزشگاه شهید دستگردی تهران میزبان فجرسپاسی است. شاگردان رضا عنایتی که در بازی قبل‌شان بعد از 9 هفته بازنده شدند، با 31 امتیاز در رده دهم جدول ایستاده‌اند. در مقابل، شیرازی‌ها 21 هفته است که در لیگ برتر نبرده‌اند تا رکورد منفی عجیبی را از خود به جا گذاشته باشند و با 17 امتیاز در رده پانزدهم باشند. بازی رفت 2 تیم بدون گل به پایان رسید. از ساعت 19:30 نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر، پذیرای نساجی است. شاگردان محمدرضا مهاجری که در 2 بازی قبلی شان 2 مساوی گرفته‌اند، با 19 امتیاز در رده چهاردهم هستند و برای بقا تلاش می‌کنند. اما سرخپوشان قائمشهری که در 5 بازی قبلی شان به پیروزی نرسیده‌اند و با 28 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند، در حالی به میدان می‌روند که بعد از جدایی پر سر وصدای ساکت الهامی، حالا اسماعیل اسماعیلی سرپرست تیم شان را تا پایان فصل به عنوان سرمربی خود انتخاب کرده‌اند. بازی رفت 2 تیم 1-1 مساوی شد. در بازی همزمان، آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک به مصاف صنعت نفت می‌رود. شاگردان سید مهدی رحمتی که در 3 بازی قبلی شان به پیروزی نرسیده‌اند، با 31 امتیاز در رده یازدهم هستند. این در حالی است که شاگردان علیرضا منصوریان هم 5 هفته است رنگ برد را ندیده‌اند و با 32 امتیاز در رده هشتم ایستاده‌اند. بازی رفت 3-1 به سود نفت به پایان رسید و حالا باید دید تقابل مربیان استقلالی دو تیم چه نتیجه‌ای خواهد داشت. در سومین بازی ساعت 19:30، مس در ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه، دربی استان کرمان را برابر گل‌گهر برگزار می‌کند. شاگردان محمد ربیعی که با 2 برد متوالی به شرایط ایده‌آل بازگشته‌اند، با 41 امتیاز در رده‌های پنجم قرار دارند. شاگردان امیر قلعه‌نویی هم بعد از 4 مساوی پیاپی، در بازی قبل‌شان برنده شدند تا با 39 امتیاز در رده ششم باشند. البته سیرجانی‌ها امیدوار بودند که با تجدید‌نظرخواهی 7 امتیاز‌شان برگردد که کمیته استیناف این درخواست را رد کرد. بازی رفت 2 تیم 2-2 به پایان رسید. از ساعت 20 شهرخودرو در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد با پیکان دیدار می‌کند. شاگردان داود سیدعباسی که در 4 بازی قبلی‌شان به برد دست نیافته‌اند، با 16 امتیاز در رده شانزدهم قرار دارند و کاندیدای اصلی سقوط به شمار می‌روند. این در حالی است که شاگردان مجتبی حسینی هم در 8 هفته اخیرش بردی نداشته و 2 باخت پیاپی نصیب‌شان شده تا با 33 امتیاز در رده هفتم باشند. مسابقه رفت دو تیم 1-1 مساوی شد. در بازی همزمان، ذوب آهن در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، مقابل تراکتور قرار می‌گیرد. شاگردان مهدی تارتار که در 3 بازی قبلی‌شان برنده نشده‌اند، با 32 امتیاز در رده نهم هستند و باید با شاگردان ارطغرل ساغلام دیدار کنند که با 24 امتیاز روی پله سیزدهم قرار گرفته‌اند. بازی رفت 2 تیم 1-0 به سود ذوب آهن به پایان رسید.
فولاد - استقلال؛ گذرگاه قهرمانی
در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته، فولاد از ساعت 19:45 دقیقه در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز، رودرروی استقلال قرار می‌گیرد. دیداری که محمد حسین زاهدی‌فر به همراه کمک‌هایش حسین مرادی و علی احمدی قضاوت آن را بر عهده دارند و بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد. شاگردان جواد نکونام در حالی در این بازی به میدان می‌روند که پس حضوری قدرتمندانه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که با صعود بدون باخت‌شان همراه بود، در لیگ برتر هم 5 بازی بدون باخت که با 4 برد همراه بوده را سپری کرده‌اند و با 42 امتیاز در رده چهارم قرار دارند. آنها حالا میزبان استقلالی هستند که بدون باخت و با 60 امتیاز صدرنشین لیگ هستند. شاگردان فرهاد مجیدی با بردی که مقابل شهرخودرو به دست آوردند، گام بلندی به سوی قهرمانی برداشتند و حالا امیدوارند با عبور از گذرگاه سخت فولاد، به قهرمانی نزدیک‌تر شوند. استقلال اگرچه با 9 گل خورده، بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد اما فولادی‌ها هم در دفاع با برنامه و منسجم هستند و دروازه‌شان به سختی باز می‌شود و در این شرایط، باید دید 2 تیم چه نتیجه‌ای را کسب می‌کنند. نکته جالب این دیدار این است که صالح حردانی که در نیم فصل اول در فولاد بازی می‌کرد، راهی استقلال شده و آرش رضاوند و عارف آقاسی که در نیم فصل اول استقلالی بودند، لباس فولاد را بر تن دارند و حالا تقابل این بازیکنان با تیم‌های سابق‌شان دیدنی خواهد بود. استقلال و فولاد 39 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که استقلال 18 و فولاد 10 بار به برتری رسیده‌اند و 11 دیدار هم مساوی شده است. فولاد به هیچ تیمی در لیگ برتر، بیشتر از استقلال نباخته و بازی رفت را هم 1-0 به این تیم واگذار کرد.
پرسپولیس - سپاهان؛ دوئل سخت در کویر
یکی دیگر از بازی‌های مهم و جذاب هفته از ساعت ۲۱:۵۰ در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان انجام می‌شود تا پرسپولیس و سپاهان برگزار کننده آخرین بازی هفته بیست و هفتم باشند. دیداری که بیژن حیدری داور آن است و محمدرضا ابوالفضلی وعلیرضا ایلدروم نیز کمک‌های او هستند. این دیدار هم بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود تا این دیدار دیدنی هم مانند بازی بزرگ فولاد و استقلال، هواداران که باعث جذابیت مسابقه می‌شوند را به خود نبیند! موضوعی که اعتراض باشگاه پرسپولیس را هم در پی داشته است. سرخپوشان پایتخت در حالی در این بازی به میدان می‌روند که با تساوی برابر ذوب آهن، 54 امتیازی شدند تا در رده دوم، اختلاف شان با استقلال دوباره به 6 امتیاز برسد و اگر در این بازی هم امتیاز از دست بدهند، ممکن است زمینه قهرمانی زودهنگام رقیب خود را فراهم کنند. این در حالی است که سپاهانی‌ها هم با 49 امتیاز در رده سوم قرار دارند و به دنبال رسیدن به رده دوم هستند. در این شرایط، شاگردان گل‌محمدی که در سیرجان سوپرجام را به فولاد واگذار کردند و حالا هم ممکن است در این شهر با قهرمانی لیگ برتر وداع کنند اما پرسپولیسی‌ها می‌دانند که اگر می‌خواهند جنگ قهرمانی باز هم ادامه یابد، باید سپاهان را شکست دهند. البته پرسپولیس در این بازی وحید امیری تازه عمل کرده را در اختیار ندارد اما یحیی می‌تواند از امید عالیشاه که در بازی قبل محروم بود، استفاده کند. ضمن اینکه سپاهان هم مسعود ریگی را به دلیل محرومیت به همراه ندارد. با این حال تقابل بازیکنانی چون شهریار مغانلو، سروش رفیعی و فرشاد احمدزاده با تیم سابق شان دیدنی خواهد بود. پرسپولیس و سپاهان از 22 بهمن 1350 تاکنون 77 بار برابر هم قرار گرفته‌اند که 27 برد سهم پرسپولیس و 18 برد سهم سپاهان بوده و 32 بازی هم با تساوی به پایان رسیده و حالا باید دید این ال‌کلاسیکوی وطنی که در بازی رفت و در اراک، 1-0 به سود پرسپولیس به پایان رسید، این بار چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7906/20/612620/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها