سوژه


مسی، پردرآمدترین ورزشکار جهان

سایت اقتصادی فوربس در گزارشی پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۲ را معرفی کرد. لیونل مسی فوتبالیست آرژانتینی در صدر این فهرست قرار دارد. در این گزارش در آمد او ۱۳۰ میلیون یورو در سال ذکر شده است. مسی تابستان سال گذشته در انتقالی جنجالی از بارسلونا جدا شد و به پاری سن ژرمن پیوست. بخش عمده‌ای از درآمدهای او و سایر ورزشکاران در این جدول به درآمدهای خارج از ورزش و قراردادهای تبلیغاتی آنها مربوط می‌شود. لبرون جمیز، بسکتبالیست امریکایی در رتبه دوم قرار دارد. درآمد او در این جدول ۱۲۱.۲ میلیون یورو قید شده است. او سال گذشته در صدر جدول پردرآمدترین‌ها قرار داشت اما امسال جای خود را به فوق ستاره آرژانتینی فوتبال جهان داده است. جمیز در حال حاضر در تیم بسکتبال لیکرز بازی می‌کند. کریستیانو رونالدو و نیمار در رتبه‌های سوم و چهارم این لیست قرار گرفته‌اند. رونالدو ۱۱۵ و نیمار ۹۵ میلیون یورو در سال درآمد دارند.

مجسمه یادبود آگوئرو در ورزشگاه اتحاد

منچسترسیتی از مجسمه سرخیو آگوئرو، ستاره سابق این باشگاه، در ورزشگاه اتحاد رونمایی کرد. این مجسمه یادآور شادی پس از گل معروف و تاریخی آگوئرو در جریان پیروزی 3-2 برابر کویینز پارک رنجرز در سال 2012 است. آگوئرو که بهترین گلزن تاریخ باشگاه سیتی به حساب می‌آید در طول دوران حضورش در این تیم موفق شد 260 گل با پیراهن سیتیزن‌ها به ثمر برساند اما مهم‌ترین گل او در دیدار برابر کویینز پارک رنجرز در دقیقه 93:20 بود که باعث شد این تیم در دیداری دراماتیک و باورنکردنی برای اولین بار جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد. باشگاه سیتی در دهمین سالگرد این پیروزی ارزشمند از مجسمه این بازیکن در ورزشگاه اتحاد رونمایی کرد تا اهمیت و ارزش او در تاریخ این باشگاه را یادآوری کند.

لواندوفسکی در بایرن نمی‌ماند

روبرت لواندوفسکی قراردادش را با بایرن مونیخ تمدید نخواهد کرد. قرارداد فعلی او تا پایان فصل بعد است، اما این مهاجم لهستانی ممکن است در تابستان پیش رو فروخته شود. در ماه‌های اخیر، صحبت‌های زیادی از پیوستن او به بارسلونا مطرح شده است. لواندوفسکی از مذاکرات تمدید قراردادش با بایرن ناراضی بود و در روز قطعی شدن قهرمانی بایرن در بوندس‌لیگا گفت: «بزودی جلسه‌ای خواهیم داشت، اما هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. من حواسم هست که چه شده. اوضاع برای من آن‌قدرها آسان نیست.» بایرن به این ترتیب با تصمیم دشواری روبه‌رو است: فروش لواندوفسکی، بدون داشتن جانشین مشخصی برای او، یا نگه داشتن یک بازیکن ناراضی و از دست دادنش به صورت رایگان در انتهای فصل بعد؟

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7906/21/612618/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها