20:15 امشب؛ چلسی-لیورپول در فینال جام حذفی انگلیس

انتقام آبی‌ها یا دوگانه قرمزها؟


گروه ورزشی/ امشب در ورزشگاه ومبلی لندن دو تیم لیورپول و چلسی در فینال جام حذفی انگلیس از ساعت 20:15 رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند؛ درست مثل فینال جام‌ اتحادیه. چلسی برای دومین فصل متوالی است که به این فینال می‌رسد و لیورپول به دومین جام قهرمانی فصل می‌اندیشد.
دیدار امشب، یکصد و چهل و یکمین فینال جام حذفی انگلیس است.چلسی در این فصل هیچ جامی به دست نیاورده و این تنها جامی است که می‌تواند کسب کند. آنها قصد انتقام گرفتن از لیورپول را نیز دارند که در فینال جام اتحادیه همین فصل در ضربات پنالتی برنده شد و دست آبی‌های لندنی را از رسیدن به جام کوتاه کرد. لیورپول در نیمه نهایی این رقابت‌ها منچسترسیتی را در یک رقابت نزدیک شکست داد و به چیزی کمتر از قهرمانی فکر نمی‌کند. این تیم فرصت آن را دارد که چهار قهرمانی در این فصل به دست بیاورد و چهارگانه رؤیایی لیگ، اتحادیه، حذفی و لیگ قهرمانان را تکمیل، هرچند که بعید به نظر می‌رسد منچسترسیتی در لیگ امتیاز از دست بدهد. یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول تا قبل از فصل پیش، هرگز این تیم را از دور پنجم جام حذفی بالاتر نبرده بود، اما آنها حالا به فینال راه یافته‌اند. لیورپول آخرین بار در سال 2006 و با برد مقابل وستهم در ضربات پنالتی قهرمان شده است  و جرارد هم در آن بازی یک گل تماشایی زد. لیورپول 15 بازی در تمامی رقابت‌ها است که نباخته و آخرین شکست آنها هم در دیداری بی‌اهمیت برابر اینتر بوده است. با این حال، تیم قرمزپوش سه بازی است که نمی‌تواند دروازه‌اش را بسته نگه دارد.
هر 3 بازی لیورپول و چلسی در این فصل با تساوی به پایان رسیده. در لیگ هردو بازی مساوی شد و در فینال جام‌ اتحادیه هم بازی در وقت‌های معمول برنده نداشت که البته در ضربات‌پنالتی لیورپول برنده و قهرمان شد.ضربه هوشمندانه پیر-امریک اوبامیانگ در سال 2020. شوت زیبای یوری تیلمان در سال 2021. چلسی در دو فینال گذشته خود در جام حذفی، با دو گل تماشایی شکست خورده است. تیم توماس توخل می‌خواهد ثابت کند که در سومین فینال پیاپی، می‌تواند به قهرمانی برسد. آنها به‌دنبال نهمین قهرمانی خود در جام حذفی هستند تا به‌تنهایی سومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها شوند. در حال حاضر، چلسی رده سوم را با تاتنهام شریک است. چلسی در این فصل در همه دیدارهای خود در جام حذفی دست‌کم دو گل را زده است. توخل، مربی آلمانی چلسی، تابه‌حال جامی در انگلیس نبرده و دوست دارد این طلسم را بشکند. او با چلسی چهار بار به فینال رسیده و به این ترتیب با رکورد ژوزه مورینیو برابری می‌کند. اما تیم او در شش بازی اخیر خود، تنها دو برد داشته است. البته خیال چلسی از لیگ برتر تا حدی راحت است، چرا که کارشان برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان با شکست آرسنال برابر تاتنهام آسان شده و توخل حالا می‌تواند با فتح جام حذفی، نظر مثبت مالکان جدید را جلب کند. در قرن 21، هیچ تیمی 3 بار پیاپی در فینال جام حذفی شکست نخورده است. جام‌حذفی انگلیس که قدیمی‌ترین تورنمنت تاریخ است 150 سالگی‌اش را این فصل جشن گرفته. اولین قهرمان این تورنمنت که سال 1871 آغاز به کار کرد تیم «واندررز» بود که سال 1887 هم منحل شد. پرافتخارترین تیم تورنمنت هم آرسنال با 14 قهرمانی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7906/21/612613/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها