اخبار


شهادت مأمور پلیس در ایستگاه بازرسی

گروه حوادث /در پی برخورد عمدی خودروی یکی از قاچاقچیان با مأمور پلیس در منطقه امیدیه خوزستان سروان مسلم تقی‌زاده به شهادت رسید.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ علیرضا میر رضایی فرمانده انتظامی امیدیه در تشریح این خبر گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی پاسگاه آسیاب شهرستان امیدیه حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سواری شوتی حامل کالای قاچاق مشکوک شدند و پس از دستور ایست، راننده بدون توجه به دستور پلیس و به‌ عمد با سروان مسلم تقی‌زاده به شدت برخورد کرد و وی به‌دلیل شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
گفتنی است در این عملیات، مأموران پلیس ضمن توقیف خودرو، فرد قاچاقچی را دستگیر و تحویل مرجع قضایی دادند.

کشف هزار و پانصد تن کالای اساسی احتکار شده

گروه حوادث / سخنگوی فرماندهی‌کل انتظامی کشور از کشف بیش از یک‌هزار و ۴۴۵ تن انواع کالای اساسی احتکارشده در آخرهفته گذشته خبر داد و گفت: در این عملیات ۲۵۷ متهم بازداشت و ۵۵ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.
به گزارش تسنیم، سردار مهدی حاجیان با اشاره به اقدامات پلیس در مقابله با محتکران اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و احتکار و جلوگیری از اخلال در نظام تولید و عرضه کالاهای اساسی و معیشت‌محور، به‌دستور فرماندهی کل انتظامی کشور، قرارگاه عملیاتی «امین» در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.
سخنگوی فرماندهی‌کل انتظامی کشور افزود: با اقدام عملیاتی همکاران ما در سراسر کشور بیش از 757 تن گندم و آرد، 301 تن روغن خوراکی، 151 تن ماکارونی، 136 تن برنج و 100 تن نهاده‌های دامی مجموعاً به‌ارزش یک‌هزار و 194 میلیارد ریال کشف شده است.
وی تصریح کرد: مطمئناً با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات، مجازات‌های سنگینی برای این قبیل افراد درنظر گرفته شده است.

مرگ  2 کودک در انفجارگاز

گروه حوادث / نشت گاز و انفجار خانه مسکونی منجر به مرگ 2 کودک در روستای دهنوسفلی شهرکرد شد.
به گزارش فارس، شهباز اکبری فرماندار شهرستان کوهرنگ در این باره گفت: بامداد روز جمعه به‌دلیل نشت گاز در یک منزل مسکونی فرسوده در روستای دهنو سفلی شهرستان کوهرنگ انفجاری رخ داد که این انفجار باعث فرو ریختن سقف این منزل شد و متأسفانه ۲ کودک هشت و چهار ساله‌ فوت و پدر و مادر آنها زخمی شدند.
وی افزود: پس از این حادثه بلافاصله نیروهای امدادی در محل حاضر شدند و مصدومان را به بیمارستان منتقل کردند.

پایان خونین مهمانی شبانه

گروه حوادث / پسر جوانی که در یک نزاع گروهی با کلت کمری فردی را به قتل رسانده بود، بزودی محاکمه می‌شود.
به گزارش خبرنگار حوادث«ایران»، رسیدگی به این پرونده از چهاردهم اردیبهشت سال‌جاری با گزارش یک درگیری منجر به قتل در یکی از مناطق استان البرز آغاز شد.
 به‌دنبال آن مأموران کلانتری به محل اعزام شدند و پس از تحقیقات اولیه مشخص شد که درگیری میان چند جوان که به ظاهر باهم دوست بودند رخ داده و در جریان آن پسر 26 ساله‌ای به نام سعید با اصابت گلوله به ناحیه کمرش به شدت مجروح شده است.
در ادامه سعید به بیمارستان منتقل شد اما بر اثر شدت جراحت وارده، فوت کرد و به این ترتیب بازپرس کشیک قتل پس از حضور در صحنه درگیری و بررسی موضوع، دستور انتقال جسد مقتول را به پزشکی قانونی صادر کرد.
تحقیقات مأموران آگاهی نشان می‌داد درگیری زمانی رخ داده که طرف‌های نزاع پس از شرب خمر و در حالی که مست بودند از یک میهمانی به خیابان آمدند و باهم درگیر شدند و در این درگیری هم پسر جوانی به نام خسرو 35 ساله با کلت کمری به سعید شلیک کرده و بعد از آن هم از صحنه متواری شده است.با اطلاعات به‌دست آمده، خسرو شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی اینگونه به تشریح ماجرای درگیری پرداخت: من و سعید در میهمانی درگیری لفظی پیدا کردیم و چون حالت عادی نداشتیم به خیابان آمدیم و من برای ترساندن سعید با اسلحه‌ام گلوله‌ای شلیک کردم که متأسفانه به کمر سعید خورد.
وی در این باره که اسلحه را از کجا آورده نیز گفت: اسلحه را مدتی پیش از فردی به قیمت 7 میلیون تومان خریداری کرده بودم.با اعترافات و تکمیل تحقیقات، متهم به زندان منتقل شد تا در اسرع وقت به اتهام قتل عمد در دادگاه کیفری یک استان البرز محاکمه شود.

 نگاه کارشناس
 بوجارزاده/ مشاور و مددکار مرکز مشاوره غرب استان تهران
درگیری‌های مستانه که به‌دنبال مصرف مشروبات الکی شکل می‌گیرد از جمله آثار زیانبار این نوع نوشیدنی‌های خطرناک محسوب می‌شود اگرچه قوانین سختی برای مصرف آن در قانون و در هنجارهای اجتماعی درنظر گرفته شده اما به نظر می‌رسد هیچکدام چندان کارساز نیست.
در بسیاری از بزم‌های خیابانی افراد مرتکب جنایت‌های جبران‌ناپذیر می‌شوند چراکه مشروبات الکلی قدرت اختیار را از فرد می‌رباید. البته در برخی از مواقع هم متهمانی که در انتظار حکم قاضی هستند، با این حربه که در حالت طبیعی نبوده‌اند و اختیاری در قتل نداشته‌اند به‌دنبال فرار از مجازات قانون هستند؛ این درحالی است که شرایط هریک از متهمان با هم متفاوت است و باتوجه به تحقیقات و شواهد و اسنادی که کشف خواهد شد متهم در نهایت با اشکال شدیدی از مجازات‌ روبه‌رو خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7906/19/612607/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها