قتل پسر 9 ساله به دست پدر معتـــــاد


گروه حوادث /    مرد معتاد که از همسرش جدا شده و با پسر 9 ساله‌اش زندگی می‌کرد در اقدامی جنون‌آمیز پسر‌بچه‌اش را به قتل رساند.
افشین صالحی‌نژاد، دادستان بردسیر استان کرمان در تشریح این خبر گفت: بامداد جمعه دوم اردیبهشت پس از گزارش مرگ مشکوک یک کودک 9 ساله در این شهرستان، بلافاصله بازپرس ویژه قتل، کارآگاهان پلیس آگاهی و نماینده پزشکی قانونی در محل حاضر شدند و از آنجا که بررسی اولیه بازپرس و ادله موجود بیانگر وقوع قتل بود، بلافاصله تحقیقات جنایی آغاز و در بازجویی‌ها و تحقیقات اولیه مشخص شد، این کودک توسط پدرش به قتل رسیده که فوراً دستور بازداشت متهم صادر شد. بلافاصله پرونده تشکیل شد و رسیدگی به‌صورت خارج از نوبت در دستور کار این دادستانی قرار گرفت.با شروع تحقیقات از سوی تیم جنایی مشخص شد مرگ کودک در اثر ضرب و جرح ناشی از تنبیه بدنی توسط پدرش بوده و شدت جراحات وارده موجب مرگ این کودک شده است و تلاش‌های تیم پزشکی نیز برای نجات پسربچه از مرگ مؤثر واقع نشد.
دادستان بردسیر اظهار داشت: در ادامه بررسی‌ها مشخص شد پدر این کودک سابقه اعتیاد به مواد مخدر داشته و مدتی قبل نیز مادر این کودک از پدرش جدا شده و آسیب اجتماعی طلاق در کنار اعتیاد، زمینه‌ساز بروز خشونت خانگی و فوت پسربچه بوده است.
این مقام قضایی یادآور شد: میزان آسیب‌های اجتماعی در شهر نگار نسبت به سایر نقاط شهرستان بردسیر قابل ملاحظه بوده، بنابراین کاهش آن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و ارائه راهکارهای تازه‌تر است.
وی در پایان گفت: متهم این پرونده روانه زندان شده و تحقیقات در زمینه قتل این کودک همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: با توجه به جدایی والدین طفل و مشکلات ایجاد شده برای فرزندان و نیز عدم کنترل خشم و اعتیاد متهم، وی مقتول را به نحو شدید مورد کتک‌کاری قرار می‌دهد و ضربات شدید به بدن و سر پسر 9 ساله وارد شده که در نهایت منجر به مرگ وی شد.
دادستان بردسیر با اشاره به اینکه تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد، افزود: تا این مرحله از تحقیقات که توسط بازپرس ویژه قتل انجام شده، مشخص است که شخصی جز پدر در این جنایت نقشی نداشته و قاتل نیز در اظهارات خود انگیزه‌اش را تنبیه اعلام کرده و‌ بیان داشته قصد کشتن او را نداشته است.
وی تأکید کرد: پرونده مربوط به این قتل به صورت ویژه و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/19/610871/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها