اخبــــار


در جلسه کمیته تخصصی کرونا به ریاست مخبر عنوان شد
زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا در کشور

جلسه کمیته تخصصی کرونا روز گذشته به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، مخبر در این جلسه که رئیس دفتر رئیس‌جمهور و وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش، رئیس جمعیت هلال‌احمر و مسئولان مربوطه حضور داشتند با اشاره به آمار افزایش بیماران سرپایی و بستری ناشی از سویه جدید اُمیکرون در کشور تأکید کرد: عادی انگاری و رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در شیوع سویه جدید اُمیکرون تأثیر بسزایی داشته و باید تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع این سویه جدید از بیماری در کشور اندیشیده شود.
وزیر بهداشت نیز در این جلسه با اشاره به افزایش سویه جدید اُمیکرون در سراسر کشور و تأکید براینکه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عواقب جدی برای نظام سلامت و مردم در هفته‌های آتی در پی خواهد داشت، تصریح کرد: ضروری است مردم در جهت مقابله با شیوع این سویه جدید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از گذشته رعایت کنند و در غیر این‌صورت ناچاریم محدودیت‌های بیشتر و سخت گیرانه‌تر کرونایی در سراسر کشور وضع کنیم.
همچنین در این جلسه وزارت بهداشت گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور و جهان، آمار افزایش بیماران سرپایی و بستری و مرگ و میر ناشی از سویه جدید اُمیکرون و افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور ارائه کرد.
در ادامه نیز مصوبات و محدودیت‌های پیشنهادی وزارت بهداشت و وزارت کشور برای مقابله با سویه جدید اُمیکرون برای تصویب در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بحث و بررسی شد.


معاون اقتصادی رئیس جمهور:
تیم اقتصادی دولت در حمایت از بورس مصمم و هماهنگ است

معاون اقتصادی رئیس جمهور تأکید کرد: تیم اقتصادی دولت برای حمایت از بازار سرمایه مصمم و هماهنگ است.
به گزارش «ایران» محسن رضایی در توئیتر با اشاره به تصمیمات دولت برای حمایت از بازار سرمایه نوشت: «‏شب گذشته (سه‌شنبه شب) 10بند حمایت از بورس که دو ماه پیش در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصویب کرده بودیم، مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد بندهایی از آن به مجلس ارسال و بقیه به وزرا ابلاغ شود.»
وی تأکید کرد که «تیم اقتصادی دولت در حمایت از بورس مصمم و هماهنگ است.»

وزیران خارجه ایران و قطر سه‌شنبه شب دو بار با یکدیگر گفت‌وگو کردند

وزیران امور خارجه ایران و قطر  بر لزوم تقویت سیاست گفت‌وگو در منطقه تأکید کردند. حسین امیرعبداللهیان و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» سه‌شنبه شب دو بار با یکدیگر گفت‌وگو کردند تا تحلیل‌ها پیرامون شتاب گرفتن تحولات دیپلماتیک در مناسبات دو و چندجانبه منطقه قوت گیرد.
وزیران  امورخارجه ایران و قطر در این گفت‌وگوی تلفنی علاوه بر تبادل نظر درباره مسائل منطقه‌ای و تأکید بر لزوم تقویت دیپلماسی و گفت‌وگو در حل و فصل مسائل، درخصوص برخی موضوعات مهم مورد علاقه گفت‌وگو کردند.
به گزارش «ایران»، مسائل و تحولات جاری در منطقه و تداوم‌ رایزنی و مشورت بین دو کشور در مسیر حفظ و تأمین صلح و ثبات در عرصه منطقه‌ای و جهانی از مسائل  مورد توجه و مشورت وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  و قطر در این گفت‌وگوی تلفنی بود.
وزیران امور خارجه ایران و قطر همچنین درخصوص توسعه بیشتر مناسبات دوجانبه ایران و قطر در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رایزنی و تبادل نظر کردند.
امیرعبداللهیان چندی پیش به دو کشور عمان و قطر سفر و با مقامات این کشورها دیدار و گفت وگو کرد.

انتصاب نخستین فرماندار زن در دولت سیزدهم

طی حکمی از سوی وزیر کشور، «گلنسا مبارکی» به عنوان فرماندار شهرستان لاشار در استان سیستان و بلوچستان منصوب شد.
به گزارش ایرنا، زهرا ابراهیمی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در این باره گفت: گلنسا مبارکی بخشدار پیشین لاشار که با ارتقای این بخش به شهرستان به عنوان سرپرست فرمانداری لاشار منصوب شده بود، اینک با صدور حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان فرماندار شهرستان منصوب شد.
ابراهیمی افزود: اعتماد استاندار به بانوان توانمند سیستان و بلوچستان، موجب امید اجتماعی و توسعه متوازن بویژه در حوزه سیاسی و اجتماعی خواهد شد.
شهرستان لاشار از توابع استان سیستان و بلوچستان به مرکزیت اسپکه از شمال با شهرستان بمپور، از شرق و جنوب با شهرستان نیک‌شهر و از غرب با شهرستان فنوج همسایه است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7835/2/600280/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها