تیم‌ملی فوتبال از ساعت 18 امروز در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل عراق قرار می‌گیرد

یک ایران در انتظار جشن صعود


حامد جیرودی/ تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 18 امروز و در هفتمین بازی‌اش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، در ورزشگاه آزادی به مصاف عراق می‌رود. دیداری که کریستوفر جیمز بیث استرالیایی به‌همراه 2 کمک هموطنش آنتون شتینین و اشلی وارویک بیکام قضاوت آن را برعهده خواهند داشت. مسابقه‌ای حساس و سرنوشت‌ساز که می‌تواند حکم صعود به جام جهانی را برای یوزها داشته باشد. شاگردان دراگان اسکوچیچ در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که با نتایج خوبی که در گروه A به دست آورده‌اند، با 16 امتیاز و بدون باخت در  صدر جدول قرار دارند و حالا برای قطعی شدن صعودشان به جام جهانی، از 4 بازی باقی مانده فقط به 3 امتیاز نیاز دارند و اگر بتوانند عراق را شکست دهند، ضمن پیروزی برای سومین بار پیاپی مقابل این تیم، در صعود به جام جهانی هم هت‌تریک می‌کنند. اما تیم ملی برای بازی با این همسایه و رقیب قدیمی، شرایط متفاوتی پیدا کرد و با مشکلات زیادی مواجه شد. مشکلاتی که علت اصلی آن، کرونایی شدن سردار آزمون، احمد نورالهی و سید مجید حسینی بود و سرمربی تیم ملی مجبور شد که از لیست انتظار، کمال کامیابی‌نیا، سروش رفیعی و عارف آقاسی را به اردو فرا بخواند و در کنار آنها فرشاد فرجی را هم به تیم ملی دعوت کند. ضمن اینکه الهیار صیادمنش هم به‌دلیل برنامه‌هایش برای بستن قرارداد با هال سیتی نتوانست به این اردو بیاید. در این بین، گرفتار شدن مهدی طارمی در ترکیه به‌دلیل بارش برف و شرایط بد جوی،  مشکلات تیم‌ملی ایران را افزایش داد . البته فدراسیون به دنبال این بود تا هر طور که شده او را به ایران بیاورد. با این حال، طارمی اگر هم به ایران برسد، بعید است که بتواند مقابل عراق بازی کند و باید خود را برای دیدار با امارات آماده کند. در این بین، دیروز اعلام شد که  نتیجه تست دوم حاج صفی و آزمون منفی شده و قرار شد احسان به اردوی تیم ملی ملحق شود ولی زنیت مخالف پیوستن سردار به اردوی تیم ملی است و کرونا را بهانه کرده؛ به همین دلیل فدراسیون فوتبال از طریق فیفا به‌دنبال این بود که مشکل آمدن ستاره شماره 20 ایران را حل کند.
در این چند روز، عراق هم از ویروس کرونا در امان نبود و پس از یاسر قاسم، مناف یونس و امجد عطوان که تست‌شان مثبت شده بود، PCR سعد ناطق بازیکن تازه دعوت شده به این تیم هم مثبت شد تا عراق 4 بازیکنش را مقابل ایران در اختیار نداشته باشد. عراق در شرایطی بازی رفت را 3-0 به ایران واگذار کرد که دیک ادووکات هلندی را روی نیمکتش داشت اما حالا دستیار او ژیلکو پتروویچ صرب هدایت این تیم را بر عهده دارد و عراق که بدون برد و با 4 مساوی و 2 شکست در رده پنجم جدول ایستاده، امیدوار است با این مربی به موفقیت برسد. هر چند که تاریخ بازی‌های 2 تیم نشان می‌دهد که بخت ایران برای پیروزی بیشتر است. هر چند که عراق تیمی سرسخت است که انگیزه زیادی برای این بازی دارد. ایران و عراق تاکنون 30 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن 17 پیروزی برای ایران،
6 پیروزی برای عراق و 7 تساوی بوده‌ است. این 2 تیم در مقدماتی جام جهانی هم 7 بار با هم رو‌به‌رو شده‌اند که 5 بازی ایران و 2 بار عراق به پیروزی رسیده‌اند. در بازی‌های ایران و عراق، 62 گل به ثمر رسیده‌ که سهم ایران 41 و سهم عراق ۲۱ گل است.
با تمام مشکلاتی که کرونا برای ایران بوجود آورده،سرمربی تیم ملی جمعی از بهترین‌ها را در اختیار دارد که می‌توانند ایران را به جام جهانی برسانند. بازیکنانی مانند علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، کریم انصاری فرد، مهدی قایدی، وحید امیری و علی قلی‌زاده و ... که بارها تأثیرگذاری‌شان را در میدان نشان داده‌اند. نکته دیگر بحث حضور تماشاگران است که در این چند روز موافقت‌ها و مخالفت‌هایی درباره آن ایجاد شد ولی در آخرین خبر اعلام شد که بازی با تماشاگر است و اگر این اتفاق بیفتد، تیم ملی انگیزه بیشتری پیدا می‌کند و شیرینی صعود با حضور تماشاگران صد چندان خواهد شد. صعودی که 80 میلیون ایرانی  برایش بی‌تابی و لحظه‌شماری می‌کنند..
گفتنی است در سایر دیدارهای گروه A و از ساعت 15:30 لبنان میزبان کره جنوبی است و از ساعت 18:30 هم امارات پذیرای سوریه است. در این گروه و پس از ایران 16 امتیازی، کره جنوبی با 14 امتیاز در رده دوم قرار دارد و امارات هم با 6 امتیاز سوم است. لبنان 5 امتیازی و چهارم است و عراق و سوریه هم با 4 و 2 امتیاز در رده‌های پنجم و ششم قرار دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7835/18/600260/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها