هنرمندان در فضای مجازی


اهالی فرهنگ و هنر روزهای پرکاری را می‌گذرانند و آثار جدیدشان را درصفحات خود منتشر می‌کنند. اما در این بین بیشتر هنرمندان بخصوص آنهایی که اهل کرمانشاه هستند، درگذشت پرتو کرمانشاهی شاعر «کوچه باغی‌ها» را تسلیت گفته و به یاد این هنرمند در رثایش سطوری نوشته‌اند.

در فقدان استاد پرتو کرمانشاهی
علی‌اشرف نوبتی شاعر کرمانشاهی متخلص به «پرتو کرمانشاهی» 5 بهمن ماه به دیار باقی شتافت. پرتو هم به زبان فارسی و هم کردی شعر می‌گفت و مجموعه اشعار او در کتابی به نام «کوچه باغی‌ها به چاپ رسیده است.»
کیهان کلهر نوازنده پیشکسوت در صفحه خود با انتشار عکسی از شاعر کرمانشاهی نوشته است: «در رثای ادیب و شاعری سینه‌ سوخته‌ از اقلیم زاگرس «پرتو کرمانشاهی» جز دریغ و دریغ چه می‌توان گفت، جز اینکه موظفیم او را در کلماتش بشناسیم. او که اشعارش، آتش بنهفته در جان قصه‌های تنبور است، بال است بر پای به بیداد بسته بیستون، شیهه است بر گلوی شبدیز گرفتار در حصار، پرتو سخاوتمند خورشید است تابیده به سنگ و سبزه و هر روشن و تاریک. دفتر خاطرات هر کرمانشاهی قدیمی است. دفتری که هر صفحه‌اش میخانه‌ای ‌است در آتش شور و عربده خراباتیان، ‌سوخته.
کوروش سلیمانی بازیگر سینما هم درباره زنده یاد کرمانشاهی نوشته: «خدا می‌داند چقدر دلم می‌خواست و درصدد بودم که این سال‌های اخیر، ساعتی، فرصتی دست می‌داد تا برای عرض ادب و خاکساری خدمت‌شان می‌رسیدم. این سال‌ها کرونا بود و نمی‌شد و چنین شد که محروم ماندم از مصاحبت شاعری بزرگ که کلمه کلمه شعرهایش را همواره به گوش جانم شنیده و با قلبم تا حد وسع اندکم، فهمیده‌ام.

چهره ها
گلاره عباسی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار لوگوموشن فیلم سینمایی «شادروان»به نویسندگی و کارگردانی حسین نمازی از رونمایی این فیلم خبر داد. او نوشته: «همزمان با آغاز پیش فروش بلیت اکران‌های مردمی فیلم سینمایی شادروان در چهلمین جشنواره فیلم فجر؛ لوگوموشن این فیلم سینمایی رونمایی شد.علاقه مندان برای تهیه بلیت این فیلم سینمایی، می‌توانند از روز چهارشنبه ۶ دی ماه ساعت ۱۰ صبح به سایت گیشه ۷ و سینماتیکت مراجعه کنند.»
اکبر ایرانی نویسنده و مدیر عامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب 28 سالگی این مؤسسه را گرامی داشته و در صفحه خود نوشته: «در نشست آتی دکتر امید سالار در مورد نسبت زبان و هویت ملی سخن می‌گویند و جناب جعفری قنواتی درباره حضور گسترده فرهنگ عامه در متون کهن مطالب ارزشمندی می‌فرمایند. دکتر حدادعادل که از سال‌های نخستین حامی مؤسسه در همه دوران‌ بوده و به عنوان عضو هیأت امنا گاه مانع توقف فعالیت‌های مؤسسه شده‌اند، از این مؤسسه به عنوان جانشین موفق بنیاد فرهنگ ایران یاد کرده و می‌کنند.»

دنیای نشر
حمیدرضا شاه‌آبادی نویسنده و پژوهشگر در صفحه خود با انتشار تصویری از سه کتاب نوشته: «اگر می‌خواهید با ادبیات کودک و نوجوان به شکل آکادمیک، دقیق واصولی آشنا شوید از مطالعه این سه کتاب غفلت نکنید. کتاب «مطالعات ادبیات کودک» همان‌طور که از عنوان فرعی‌اش پیداست شما را با روش مطالعه و پژوهش در این شاخه از ادبیات آشنا می‌کند. کتاب «رشد کودک تأملی برنظریه‌ها» موجب می‌شود که کودکان و ویژگی‌های شخصیتی آنها را بشناسید. و کتاب «بازی متن و تصویر در کتاب‌های تصویری» شناختی صحیح و اصولی از کتاب‌های تصویری کودکان به شما ارائه می‌کند. برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب فرصت خوبی است تا این کتاب‌ها را از انتشارات مدرسه خریداری کنید.»

کامران شرفشاهی شاعر، نویسنده و پژوهشگر درباره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و عنوان‌های کتاب‌هایی که نوشته و وارد بازار نشر شده است، در صفحه اینستاگرام خود نوشته: «نمایشگاه مجازی کتاب و چند عنوان از کتاب‌های من توسط انتشارِات خوب «سیب سرخ نیکان» به چاپ رسیده است.» کتاب «خط ویژه» دربرگیرنده یادداشت‌های طنز ژورنالیستی درباره موضوعات فرهنگی و اجتماعی و کتاب‌های «دارو و درمان»، «دختر آفتاب‌»، «زیباست شهر من» و «قصه مهر» مجموعه شعرهایی در قالب چهارپاره برای کودکان و نوجوانان است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7835/24/600248/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها