سفیر هشت ساله سیمرغ کشورمان مطرح کرد

کودکان و نوجوانان از فضای مجازی برای خرید کتاب بهره ببرند


گروه فرهنگی: جامعه هدف برپایی نمایشگاه مجازی کتاب تنها بزرگسالان نیستند، اهالی نشر بویژه آنهایی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند آثار متنوعی برای این گروه سنی ارائه می‌کنند. در همین رابطه سیده باران فاطمی‌نژاد، کودک هشت ساله‌ای که به‌دلیل مهارت در شاهنامه‌خوانی به‌عنوان سفیر سیمرغ هم فعالیت دارد از همسن و سالان خود برای شرکت در این نمایشگاه و خرید کتاب دعوت می‌کند.
سیده‌باران فاطمی‌نژاد کودکی 8ساله است که از 5سالگی ورزش کوهنوردی را دنبال کرده و امروز نه تنها به‌عنوان کوچک‌ترین کوهنورد حامی طبیعت و محیط زیست کشورمان شناخته می‌شود، بلکه به‌دلیل علاقه‌اش به شاهنامه و تسلطش به شاهنامه‌خوانی، سفیر سیمرغ نیز شده است.
او که سال گذشته نیز با خرید کتاب از اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از برگزاری این نمایشگاه استقبال کرده است، با‌ وجود سن و سال کم تأکید دارد: «نمایشگاه مجازی کتاب تهران به محیط زیست کمک می‌کند چون مردم برای بازدید از آن نیازی به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و شخصی ندارند و به تبع آن باعث تشدید آلودگی هوا نمی‌شوند.»
وی افزود: «همه مردم از سراسر کشور می‌توانند بدون صرف هزینه، وقت و انرژی فقط با یک کلیک از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کنند و کتاب‌های مورد نظرشان را بخرند. این مسأله بویژه برای ما کودکان و نوجوانان اهمیت زیادی دارد چراکه برای خرید کتاب دیگر نیازی نیست که منتظر والدین خود بمانیم.»
کوچک‌ترین کوهنورد حامی طبیعت و محیط زیست کشورمان با اشاره به اینکه تحویل رایگان کتاب درب منزل یکی دیگر از مزایای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران است، عنوان کرد: «بچه‌ها امروزه و پس از همه‌گیری ویروس کرونا بیش از پیش وقت‌‌شان را صرف گشت و‌گذار در فضای مجازی می‌کنند، در چنین شرایطی بهتر است آنها بخشی از زمان‌شان را به جست‌وجوی کتاب‌های مناسب و تهیه آن کتاب‌ها اختصاص دهند. فضای طراحی شده برای بازدید از نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز به قدری ساده طراحی شده که مخاطبان کم سن هم براحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.»
این کودک شاهنامه خوان در پایان گفت: «من کتاب خواندن را خیلی دوست دارم. من سال گذشته دو عنوان کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب تهران خریدم و امسال نیز قصد دارم کتاب‌هایی را از آن نمایشگاه تهیه کنم. بچه‌ها مثل من از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کتاب بخرند و این محصول فرهنگی را دوست داشته باشند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7835/23/600236/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها