عباسی: برای تمرین در پیست باید بلیت می‌خریدم

400 میلیون برای وسایل اسکی از جیبم هزینه کردم


گروه ورزشی/ ملی‌پوش اسکی بانوان که مدتی قبل به خاطر ناملایمت‌هایی از تیم ملی خداحافظی کرد، حالا مجدداً به اسکی فکر می‌کند. فروغ عباسی که 2 دوره المپیک را تجربه کرده، به خاطر این دوری اجباری نتوانست هت تریک کند و حضور در المپیک زمستانی چین را از دست داد.
عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» از عدم حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا به خاطر شرط عجیب میزبان خبر داد: «این اواخر درگیر مسابقات لیگ بین‌المللی بودم که در چندین مرحله برگزار شد و من توانستم 2 برنزدر ترکیه و 2 نقره و 2 برنز دیگر در ایران بگیرم. علاوه بر این مسابقات، ما امسال مسابقات آسیایی لبنان را در برنامه داشتیم که متأسفانه میزبان محدودیت سنی گذاشته و ورزشکاران بالای سال 95 میلادی را قبول نمی‌کند و من هم طبق این شرط 2 سال زیاد داشته و عملاً این مسابقات را از دست دادم. به غیر از این مسابقه، فعلاً چیزی پیش رو ندارم و حالا فقط تمرین می‌کنم.»
او که سال قبل از تیم ملی خداحافطی کرده بود، حالا به خاطر برطرف شدن مشکلاتش به تیم ملی بازگشته است: «پارسال برای تمرین در پیست‌های اسکی مشکلاتی داشتم و باید برای ورود به پیست بلیت تهیه می‌کردم و باوجود گرفتن بلیت هم اجازه تمرین نداشتم. این طور بگویم که پارسال به خاطر این شرایط، نتوانستم تمرین کنم و وقتی دیدم که رقبایم همه درحال تمرین و پیشرفت هستند و من درجا می‌زنم و به خاطر شرایط موجود نمی‌توانم تمرین کنم، تصمیم به خداحافظی گرفتم.بعد از خداحافظی‌ام، مسئولان پیگیری کردند تا من به تیم ملی برگردم  اما من تا مدت‌ها قبول نکردم و زمانی که قول حل مشکل را دادند، برگشتم اما واقعیت این است از زمانی که برگشته‌ام تا به امروز هیچ تمرینی با تیم ملی نداشته‌ام و انفرادی تمرین کرده و حتی مسابقات دوبی و ترکیه را هم با هزینه شخصی شرکت کردم.»
 ملی‌پوش اسکی از گران بودن تجهیزات این رشته گلایه دارد: «ما تجهیزات زیادی داریم و فدراسیون  تنها حمایتی که از ما می‌کند، این است هر 2 سال یک‌بار در آستانه مسابقات قهرمانی‌جهان نفری 2 اسکی به ما می‌دهد، در صورتی که ما هر سال باید 4 اسکی، کفش اسکی و... گرفته و تجهیزات‌مان را به‌روز کنیم. یک جفت دستکش ما فقط  12 میلیون هزینه دارد.ما در این رشته به تجهیزات زیادی نیاز داریم که بسیار گران هستند. مشکل اینجاست که تمام این تجهیزات مصرفی هستند و مدام باید به‌روز شوند. امسال تا الان حدود 400 میلیون از جیب هزینه کرده‌ام که حتی هزار تومان را هم فدراسیون تقبل نکرده است. حالا باوجود مشکلات اقتصادی کشور، فشار زیادی به اسکی‌بازان وارد می‌شود و از طرفی هم این مشکلات روی این رشته تأثیر منفی گذاشته است. با ورزشکاران رشته‌های دیگر هم که صحبت می‌کنم به خاطر هزینه‌های زیاد لوازم مورد نیاز اسکی بریده‌اند. اسکی که دیگر جای خود دارد؛ نه تنها هیچ حقوق و بیمه‌ای از فدراسیون دریافت نمی کنیم که باید سالانه میلیون‌ها تومان هم از جیب هزینه کنیم.»
عباسی اوضاع این روزهای اسکی را خوب نمی‌بیند: «اوضاع اسکی این روزها غم انگیز است. اسکی‌بازان زیادی از شرایط موجود دلسرد شده‌اند و می‌گویند خسته شده‌ایم، با این همه هزینه به هیچ جایی نرسیده‌ایم و تهش قرار است یکی مثل تو شویم که در 2 المپیک حضور داشته‌ای ولی هیچ عزت و احترامی نداری.»
قیمت تجهیزات اسکی وحشتناک است و ما حتی اگر توانایی مالی برای خرید لوازم هم داشته باشیم مشکل وارد کردن تجهیزات را داریم. مثلاً محمد کیادربندسری که برای حضور در المپیک زمستانی تلاش می‌کرد، تقریباً 6 ماه پیش اسکی سفارش داد و چند روز بعد از انتخابی تازه اسکی‌اش رسید که دیگر فایده‌ای نداشت و او مجبور شده بود با همان اسکی قدیمی‌اش مسابقه بدهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7835/20/600229/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها