کسانی که دنبال موفقیت هستند، هیچ وقت خسته نمی‌شوند

پورشیب: تعطیلی لیگ به کاراته آسیب زد


فائزه زمانی/ کاپیتان تیم ملی کاراته بعد از قهرمانی‌اش در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان، معتقد است تا زمانی که برای تیم ملی مفید باشد در دنیای قهرمانی فعالیت می‌کند. ذبیح‌الله پورشیب در ابتدای گفت‌و‌گویش با خبرنگار «ایران» درباره هفتمین قهرمانی تیمش در لیگ برتر صحبت کرد: «کسانی که دنبال موفقیت هستند، هیچ‌وقت خسته نمی‌شوند. ما همیشه در قالب تیم دانشگاه آزاد تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین باشیم. قهرمان شدن سخت است اما حفظ قهرمانی و تکرار آن به مراتب سخت‌تر. ورزشکارانی که به این راحتی از قهرمانی و مدال‌آوری خسته می‌شوند، خیلی زود کنار می‌کشند اما تیم دانشگاه آزاد همیشه برای بهترین نتیجه تلاش کرده و فقط به قهرمانی فکر می‌کند.»
کاراته‌کای دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است وقفه به ‌وجود آمده در لیگ، به کاراته آسیب رسانده است: «بعد از یک سال وقفه، بالاخره مسابقات سوپرلیگ برگزار شد، کاراته تنها رشته‌ای بود که لیگش با وقفه‌ای طولانی برگزار شد. سازمان لیگ باید جوابگوی این وقفه باشد چون ما بازیکن هستیم و این در حیطه اختیاراتمان نیست. روز مسابقه همه چیز خوب پیش رفت ولی این وقفه، آسیب بدی به کاراته زد که سازمان لیگ باید پاسخگوی آن باشد.»
پورشیب از عدم حمایت کافی نسبت به ملی‌پوشان ورزش‌های رزمی گلایه دارد: «رزمی‌کاران سال‌هاست که از دستمزدشان در لیگ می‌نالند ولی انگار این مسأله برای هیچ‌کس مهم نیست. البته با حمایت رسانه‌ها از رشته‌های توپی، این میزان بی‌توجهی طبیعی است. معمولاً در کشورما فقط در بحبوحه بازی‌های آسیایی و مسابقات المپیک سراغ رشته‌های انفرادی می‌روند که این ظلمی است در حق ورزشکاران. ما انتظار داریم مسئولان وزارت ورزش اسپانسرها را برای حمایت بیشتر رشته‌های رزمی متقاعد کنند. حمایت‌ها باید از رشته‌های پرآسیب رزمی بیشتر شود. ورزشکاران به حمایت اقتصادی نیاز دارند تا بعد از دوران قهرمانی به مشکلات مالی برنخورند. در رسانه‌ها پیشکسوتان و قهرمانان رشته‌های مختلف را می‌بینیم که با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند. مسئولان به‌راحتی می‌توانند با رویکردی جدید حمایت بیشتری از ورزشکاران و پیشکسوتان بکنند.»
کاپیتان تیم ملی کاراته در واکنش به نتایج ضعیف تیم ملی در مسابقات آسیایی قزاقستان می‌گوید: «یک ماه پیش مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان برگزار شد و فعلاً خبری از اردوهای تیم ملی نیست. سالی سنگین با مسابقات حساس بازی‌های آسیایی، مسابقات جهانی، قهرمانی آسیا و لیگ‌های جهانی را در پیش داریم که در صورت عدم برنامه‌ریزی درست، شرایط سخت می‌شود. فدراسیون و کادر فنی می‌توانند به بهترین شکل، جوابگوی این سؤال باشند. همه بازیکنان تیم برای بهترین نتیجه تلاش کردند و قطعاً باقی تیم‌ها هم پا روی پا نگذاشته که ما برویم و بهترین مدال‌ها را بگیریم. تمام کشورها به‌خاطر حضور در المپیک توکیو سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند که ثمره‌اش در مسابقات قهرمانی آسیا دیده شد و کشورهایی مدال گرفتند که کسی باورشان نداشت. از طرفی نتایج خوب ما در میادین باعث شده است در هر شرایطی توقعات از تیم ملی برای گرفتن بهترین نتیجه، بالا باشد. ما در این مدت تلاشمان را کردیم اما شرایط به نحوی پیش رفت که فقط موفق به کسب یک طلا شدیم. شایستگی تیم ایران بالاتر از این حرف‌هاست و شک نکنید که نتایج تیم ملی در میادین آینده بهتر بوده و موفقیت‌های زیادی در انتظار کاراته ایران است.»
پورشیب حالا دنبال هت‌تریک حضور در بازی‌های آسیایی است: «من 2 دوره در بازی‌های آسیایی حضور داشتم و حالا تمام تلاشم را می‌کنم تا هت‌تریک کرده و سال آینده در هانگژو روی تاتامی بروم، هرچند همه کاراته‌کاها تلاش می‌کنند و لیاقت حضور در بازی‌های آسیایی را دارند اما بالاخره در هر وزن باید یک نفر اعزام شود. من در کارنامه‌ام 6 طلای آسیا را دارم و حالا تمام تلاشم را می‌کنم تا در صورت حضور در هانگژو از این تجربیاتم استفاده کنم.» او تأکید کرد هدفش گلایه نیست بلکه می‌خواهد از این طریق با مسئولان درد دل کند: «ما ورزشکاران در مواقعی گلایه‌هایی نسبت به مسئولان وزارت ورزش داریم اما ما مثل یک خانواده هستیم و مسئولان ورزش مثل پدر برای ما هستند. ما ورزشکاران که نمی‌توانیم از وزیر نفت یا اقتصاد توقع داشته باشیم و قطعاً از وزیر ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک انتظاراتی داریم. ورزشکاران در برهه‌هایی نیاز به توجه بیشتری دارند تا فراموش نشوند. گلایه‌های من مربوط به زمانی بود که نزدیک مسابقات بودیم و توقع داشتیم که بیشتر به ما سر بزنند. ما هم ورزشکاریم و اگر گلایه می‌کنیم به حساب درد  دل پدر فرزندی بگذارند. من همیشه در تلاشم تا در هر مسابقه‌ای بهترین نتیجه را بگیرم. چهارچوبی در زندگی ورزش‌ام داشته و همیشه هدف‌گذاری می‌کنم. من بعد از هر مسابقه و مدالم همه چیز را به فراموشی می‌سپارم و تمام تمرکزم را روی مسابقه پیش‌رو می‌گذارم. انسان‌های موفق هیچ‌گاه از موفقیت سیر نمی‌شوند و دنبال موفقیت‌های بیشتر هستند. من هم به دنبال موفقیت‌های بیشتری هستم و تا زمانی که برای کاراته ایران مفید باشم ادامه خواهم داد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7835/20/600228/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها