اخبار


3 ساعت وحشت در میان آتش و دود

گروه حوادث/ آتش‌سوزی شبانه در ساختمان 8 طبقه که منجر به وحشت ساکنان و گرفتار شدن بیش از 40 نفر در میان آتش و دود شده بود با اقدام به‌موقع امدادگران آتش‌نشانی مهار شد.  جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در تشریح این حادثه گفت: ساعت ۵۹ دقیقه بامداد چهارشنبه 6 بهمن یک مورد آتش‌سوزی گسترده در مجتمع مسکونی 8 طبقه با 39 واحد واقع در منطقه پیروزی خیابان پاسدار گمنام، خیابان ملاپور به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: در چهار دقیقه نیروها به محل رسیدند اما مشاهده شد در طبقه همکف که چندین دستگاه و خودروهای سواری مختلف وجود داشت حریق رخ داده است. در آنجا ۹ دستگاه خودرو وجود داشت که حدود 7 دستگاه کاملاً شعله‌ور شده بود و بقیه خودروها هم در آستانه آتش گرفتن بودند.
ملکی گفت: دود بسیار زیادی تمام طبقات را در برگرفته بود اما با توجه به اینکه پارکینگ به فضای آزاد راه داشت بخش زیادی از حرارت و دود به بیرون منتقل شده بود اما بخش زیادی از دودها از طریق راه پله به طبقات بالا رسیده بود از این‌رو تعدادی از ساکنان در بالکن و تراس‌ها و لب پنجره قرار گرفته و تقاضای کمک می‌کردند. آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش با امکانات کامل به طبقات بالایی رفتند و همزمان با بلندگوهای دستی مردم را به آرامش دعوت کردند. سپس امدادگران خودشان را به طبقات بالایی رساندند و حدود ۴۰ نفر را با احتیاط کامل به سطح پشت بام و فضای باز انتقال دادند و اعلام شد که بقیه نفرات پشت درهای بسته در داخل واحدها بمانند. چند نفر هم وضعیت وخیم‌تری داشتند که با دستگاه تنفسی که در اختیارشان قرار گرفت از داخل ساختمان خارج کردند.وی افزود: سه نوزاد هم در میان افراد گرفتار در دود و آتش وجود داشت که آتش‌نشانان با احتیاط کامل آنها را به بیرون ساختمان منتقل کرده و تحویل خانواده هایشان دادند. پس از ساعت‌ها تلاش سرانجام آتش خاموش شد و در ساعت ۳:۴۴ عملیات به پایان رسید. بعد از تخلیه دود و ایمن‌سازی کامل آتش‌نشانان محل را تحویل کارشناسان دادند تا علت این حادثه را بررسی و اعلام کنند.

مرگ تصویر بردار باشگاه خبرنگاران در سانحه رانندگی

گروه حوادث/ تصویربردار باشگاه خبرنگاران جوان در یک سانحه رانندگی هولناک در جاده صدرای شیراز جان باخت.
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز در این باره گفت: در پی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز و اعلام وقوع تصادف دو دستگاه خودرو بلافاصله گروه امداد و نجات به محل حادثه در جاده صدرا، اعزام شدند. در این حادثه یک دستگاه خودروی سواری پراید به علت نامعلومی به مسیر مخالف جاده وارد شده و به‌شدت با یک دستگاه خودروی ساینا برخورد کرده بود که در پی آن راننده خودروی ساینا به‌ نام حجت‌اله موسوی 29 ساله، تصویر بردار باشگاه خبرنگاران جوان داخل خودرو گرفتار شده بود.
قانع گفت: آتش‌نشانان و نجاتگران بلافاصله با قطع برق خودروها، از نشت بنزین خودرو جلوگیری و راننده را از داخل اتاقک مچاله شده خودروی سواری خارج کردند اما مصدوم پس از تحویل به عوامل اورژانس حاضر در محل، مورد معاینه قرار گرفت که مرگ وی تأیید شد.راننده خودروی پراید بر اثر این حادثه به‌شدت مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شد.

کلاهبرداری از رانندگان اینترنتی در کرج

گروه حوادث/ فردی که با شیوه متقلبانه اقدام به دریافت رمز کارت بانکی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی کرده و متواری می‌شد، شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ «محمد نادربیگی» رئیس پلیس آگاهی البرز در این باره گفت: پس از شکایت چند راننده تاکسی اینترنتی مبنی بر کلاهبرداری و سرقت کارت بانکی آنها  بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی البرز قرار گرفت. کارآگاهان در بررسی‌های اولیه خود متوجه شدند که متهم به عنوان مسافر سوار تاکسی‌های اینترنتی شده و به بهانه اینکه کارت بانکی و مدارکش را به سرقت برده‌اند، برای واریز پول از راننده می‌خواست کارت بانکی‌اش را دراختیار او قرار دهد اما وقتی با ترفندی خاص رمز کارت را نیز می‌گرفت، به بهانه برداشت پول از عابربانک از خودرو پیاده شده و در خیابان‌های شلوغ متواری می‌شد.در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی متهم شده و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم در تحقیقات تکمیلی به 10 فقره کلاهبرداری و سرقت کارت‌های بانکی با این شیوه اعتراف کرده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.سرهنگ نادربیگی با اشاره به شناسایی همه مالباختگان این پرونده خاطرنشان کرد: شهروندان از در اختیار گذاشتن رمز کارت بانکی خود به افراد ناشناس خودداری کنند.

سرقت میلیاردی زوج سرایدار

گروه حوادث/زوج سرایدار که با تهدید سلاح سرد از خانه زن میانسالی بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان پول و طلا سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، حدود یک ماه قبل زن میانسالی با مراجعه به پلیس مدعی شد از سوی یک زن و شوهر که سرایدار هستند مورد زورگیری قرار گرفته است. با شروع تحقیقات پلیسی مشخص شد  زوجی که به عنوان سرایدار در ساختمان شاکی کار می‌کردند، پس از بستن دست و پای مالباخته و با تهدید سلاح سرد محتویات گاو صندوق، مقدار زیادی طلا و یک دستگاه تلفن و وجوه کارت عابربانک وی را سرقت کرده‌اند.سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: پس از آن مأموران با رصدهای اطلاعاتی پی بردند که متهمان پس از زورگیری و سرقت به شهر اصفهان گریخته‌اند که با استعلام از حساب بانکی که وجوه عابربانک مالباخته به آن واریز شده بود، هویت یکی از متهمان شناسایی  و مشخص شد متهم پس از سفر به اصفهان یک دستگاه موتورسیکلت خریده بود. به این ترتیب تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با کسب مجوز قضایی به استان اصفهان اعزام شدند و در 2 عملیات پلیسی، زوج سرایدار و همدستان‌شان را بازداشت کردند.
متهمان در بازجویی‌های مقدماتی به جرم خود اعتراف کردند و تمامی اموال مسروقه کشف شد و متهمان با دستور مقام قضایی برای کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7835/22/600225/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها