سایه رقیق اسلام‌هراسی

نصرت هم شد اسم؟


سمیرا قره‌داغی
بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، خودش این‌روزها به‌علت نقض پروتکل‌های بهداشتی مشغول دادگاه و افکار عمومی است. (حالا انگار مثلاً قبل از کرونا خیلی تمیز و پروتکلی و غیرهَپَل بود) به همین دلیل سخنگویش را انداخته جلو تا در مورد علت حذف «نصرت غنی» کشمیری، عضو سابق کابینه محافظه‌کارها از مقام وزارت، ماله‌کشـ... دستور پیگیری دهد و مثلاً که ابعاد اسلام‌هراسی مقامات انگلیس بررسی شود و ما خیلی به مهاجران می‌رسیم و این‌ها.
نصرت غنی این هفته اعلام کرده‌ بود یکی از هم‌حزبی‌ها از دهنش دررفته و اعتراف کرده است که دلیل برکناری وی از وزارت، ناراحتی بقیه به‌علت مسلمان بودنش (ترجمه: حال نکردن در مجموع) بوده ‌است.
انصافاً هم «نصرت» بودن اسم یک وزیر زن، ترس دارد. هرچقدر هم بگویید طرف حجابش غیراسلامی است، دلیل نمی‌شود آدم یک‌جوری نشود. بالاخره ترکیب زن مسلمان نصرت‌نام، وحشتناک است و این ارتباطی به موضوع اقلیت و نژادپرستی و اینها ندارد.
وگرنه شما مورد «صادق‌خان» را ببینید. هم مسلمان است. هم چندسال است شهردار لندن شده و کسی آخ نگفته. هم اسمش شیک و شایسته مجلسی‌آدم است. هیچ‌کس هم اسلام‌هراسی نگرفته است. حالا اینکه خان به رژیم جعلی می‌گوید کشور اسرائیل و به ازدواج هم‌جنس‌بازان رأی می‌دهد هم بی‌تأثیر نبوده که ما کاری به این‌هایش نداریم.
اینجا هم طرف را به‌علت فعالیت هرمی برده‌اند دادسرای جرایم اقتصادی، تلویزیون‌های لندن می‌گویند دیدید ایران دارد بهایی‌ها را می‌گیرد. التماس شفا.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7835/16/600206/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها