کار کردن آسان است!


محمدمهدی رضائی
سلام به همه شما دوستداران شاغل. روز جهانی سرگرمی در محیط کار رو خدمتتون تبریک عرض می‌کنم. منم اولش شوکه شدم که این دیگه چه روزیه و اصلاً چطور میشه همچین روز جهانی‌ای‌ داشت، تا اینکه متوجه شدم روز جهانی رقصیدن مثل یک خروس، روز جهانی رژ لب و روز جهانی هرچه دوست‌ داری بخور هم داریم. در نگاه اول «هرچه دوست‌ داری بخور» بیشتر شبیه یک نوع توهین در لفافه است اما خب یه عده آدم بیکار واقعاً چنین روزهایی رو به ثبت رسوندن و یه عده آدم بیکارتر همین روزها رو توی فضای مجازی به همدیگه تبریک میگن تا منِ بیکارترین مجبور بشم با هدف نقد سازنده دست به کیبورد بشم. به همین مناسبت جا داره به چند مورد از این سرگرمی‌ها در محیط کار اشاره کنم.
منشی دکتر: بهترین سرگرمی برای منشی‌های دکتر اگه خانم باشن اینه که همزمان با سوهان کشیدن ناخن، با خواهر محترم راجع به اینکه چه لباسی برای جشن تولد امشب بپوشید، تلفنی صحبت کنید.
اگه شما منشی آقا هستین کافیه تلویزیون رو روی شبکه سه قرار داده و از دیدن فوتبال لذت ببرید.
راننده اتوبوس درون شهری: در وهله اول یک عدد فلاسک کنار دست‌تون داشته باشید برای روز مبادا و همچنین علاوه بر اینکه رادیو گوش می‌دید، یه روزنامه هم دم دستتون بذارید و پشت چراغ قرمز، درخت انگور دو حرفی افقی رو بنویسید: مو!
راننده اتوبوس بین شهری: دو عدد فلاسک چای دم دستتون بذارید و هر از گاهی به بهانه سرویس بهداشتی بین راهی که هیچوقت هم بهداشتی نیست، کنار بزنید و با بقیه راننده‌ها چاق سلامتی بکنید و دمی به دود بیالایید!
راننده تاکسی: لازمه سرگرمی در محل کار اینه که اخبار دیشب رو با دقت گوش داده باشید!
آتش‌نشان: بعد از شنیدن خبر آتش‌سوزی به جای استفاده از پله از میله سر بخورید تا هم سریع‌تر به محل مورد نظر برسید هم هیجان رو تجربه کنید. در محل آتش‌سوزی هم علاوه بر اینکه گرمای زندگی رو حس می‌کنید، می‌تونید سرشوخی رو با همکارا باز کرده و آب بازی کنید.
پرستار: برای حفظ روحیه خودتون و بیماران کرونایی می‌تونید برقصید... نه یعنی حرکات کششی موزون همراه با موسیقی 6 و 8، انجام بدید و در مواقع لزوم همکاراتون رو پِیج کنید و سر کارشون بذارید.
کارمند بانک: به‌طور میانگین در هفت ساعت کاری هشت بار سیستم‌ها قطع می‌شه و شما نمی‌تونید جواب مشتریا رو بدید! پس جوابشون کنید و بلافاصله صندلی چرخدار رو عقب داده و برای آقای حیدری و خانم اکرمی خاطره تعریف کنید.
دزد: کار این عزیزان سرشار از هیجانه و نیازی به سرگرمی نداره.
بقال: تلویزیون رو روی آی‌فیلم و نسیم قرار داده و با توکل به خدای متعال هرچی پخش کرد ببینید. در ضمن برای بیشتر لذت بردن، از تخمه‌هاتون هم استفاده کنید.
فوتبالیست: ما منتظریم آخر هفته بشه بریم سالن ارزون پیدا کنیم بعد شما صبح تا شب در حال بازی هستین! خجالت بکشین دیگه سرگرمی هم میخواین؟

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7835/16/600202/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها