اینجا سیاره‌ مشتری است...


محمدرضا رضایی
امروز به مناسبت روز جهانی سرگرمی در محیط کار، چند سرگرمی برای تفریح و لذت بردن بیشتر از محیط کار معرفی می‌کنیم.

سرگرمی‌ محیط اداره: استثنائاً لازم نیست کار ارباب‌رجوع در کسری از ثانیه انجام شود. ارباب‌رجوع یک امروز را که معطل شود به جایی برنمی‌خورد، خیلی سخت نگیرید. می‌توانید از همین قضیه یک مسابقه سرگرم‌کننده و شاد ترتیب دهید. مثلاً ببینید کدام همکار بیشتر می‌تواند یک مُراجع را دست‌به‌سر کند و بین طبقات و اتاق‌های مختلف اداره پاس بدهد، بعد در پایان روز وقتی که مُراجع از شدت خستگی روی زمین سرد می‌خزد، به وی بگویید که تمام این رفتارها یک بازی بوده و او هم سوژه این سرگرمی بوده است. قطعاً آن ارباب‌رجوع از این که چنین جو شادی در محیط کار شما وجود دارد، ذوق می‌کند و اشک شوق می‌ریزد.
سرگرمی مطب پزشک: قطعاً پزشکان عزیز بیش از سایر مشاغل نیاز به سرگرمی در محیط کار دارند. استثنائاً امروز می‌توانید دستگاه کارتخوان مطب خود را بردارید و آسانسور مطب را نیز قطع نمایید. بعد بیماران را در این بازی شریک کنید و بگویید که چهل‌طبقه پله را پایین بروند و از عابربانک پول ویزیت را بگیرند و دوباره چهل‌طبقه را بالا بیایند. برای هیجان بیشتر می‌توانید بگویید مطبتان تا ۵ دقیقه دیگر تعطیل می‌شود و اگر بیمار به‌موقع نرسد باید تا یک‌ ماه دیگر صبر کند. یادتان نرود بعد از ویزیت این بیمار حتماً به او بگویید که سوژه‌ بوده است تا او هم در شادی این بازی شریک شود.
سرگرمی صنعت خودروسازی: قطعاً در مشاغل این حوزه ‌هم محور شادی، مشتری است. البته خودتان در این زمینه صاحب‌سبک هستید و خیلی خوب می‌دانید با خریداران خودروهایتان چه شوخی‌های جذابی انجام دهید که تا عمر دارند به یاد آن شوخی بیفتند و هیجان‌زده شوند. پیشنهاد ما این است که در خودروهایتان یک دوربین مخفی تعبیه کنید تا در آن لحظاتی که وسط جاده شوخی‌هایتان به بار می‌نشیند و خودرو با نقص فنی مواجه می‌شود، قیافه مشتری‌هایتان را ببینید و از دیدن هیجانشان محروم نشوید. بعداً می‌توانید این تصاویر را کنار هم بگذارید و یک فیلم سراسر هیجان درست کنید و در روز سرگرمی در محیط کار سال آینده، این فیلم را برای همکارانتان اکران نمایید تا همه محیطی شاد را تجربه نمایند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7835/16/600201/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها