اخبــــار


طی چند ماه آینده صورت می گیرد
تحویل نخستین واحدهای نهضت ملی مسکن

بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، برخی واحدهای نهضت ملی مسکن که از قبل شروع شده، طی ماه‌های آینده قابلیت بهره‌برداری و تحویل به متقاضیان را خواهد داشت.به گزارش ایسنا، بر اساس تکلیف وزیر راه و شهرسازی برای دستگاه‌های مجری طرح، باید بزودی عملیات اجرایی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید و سایر شهرهای کشور با محوریت شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن، آغاز شود.محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به موضوع مذکور گفته است: از پروژه‌های (نهضت ملی مسکن) که قبلاً شروع شدند و عملیات اجرایی آنها در حال انجام است بخشی طی ماه‌های آتی قابلیت بهره‌برداری و تحویل به متقاضیان را خواهند داشت که با پیشرفت زمان جزئیات آن اعلام خواهد شد.
وی همچنین از تصویب سند آمایش سرزمین برای نخستین بار خبر  و توضیح داد: سند آمایش سرزمین در جلسات مشترک وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تنظیم شده است. سند آمایش سرزمین سندی است که نظام توزیع جمعیت، اشتغال و فعالیت را برای آینده پیش‌بینی می‌کند و می‌تواند در نیازسنجی‌ها کمک مؤثری باشد.
محمودزاده در شرایطی از افتتاح عنقریب برخی واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داده که انبوه‌سازان، پیشرفت پروژه در حالت کلی را چندان مناسب نمی‌دانند. در این خصوص محمد مرتضوی عضو هیأت مدیره کانون انبوه‌سازان با بیان اینکه تا کنون بیشتر قراردادهای نهضت ملی مسکن با نهادهای عمومی مثل بنیاد مسکن منعقد شده است گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر نهادها به‌دلیل ضرورت زمانی برای سرعت دادن به کارها در بخش محدودی از پروژه ورود کرده‌اند. بعضی از همکاران ما نیز در برخی استان‌ها کارهایی را در پروژه جهش تولید و تأمین مسکن بر عهده گرفته‌اند اما برای آنکه پروژه به طور کامل راه بیفتد نیاز است تا با انبوه‌سازان به‌عنوان بزرگترین تشکل در حوزه تولید مسکن، تعامل مناسب‌تری صورت گیرد که تاکنون اقدام جدی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای همکاری مشاهده نکرده‌ایم.

امسال 2هزار حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است

مدیرکل دفتر توسعه نظام فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق‌آبی گفت: در هفت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ در مجموع دو هزار و ۲۲۹ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کشور مسدود شده که با توجه به هدف طرح انسداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ حلقه، ۲۱ درصد پیشرفت را نشان می‌دهد. به گزارش وزارت نیرو، جواد حاجیانی افزود: در حال حاضر مجموع چاه‌های غیرمجاز کشور حدود ۳۵۰ هزار حلقه بوده و تعداد چاه‌هایی که تاریخ حفر آنها بعد از سال ۱۳۸۵ است، غیر حریمی محسوب شده و به ۱۶۰ هزار حلقه رسیده است.
وی ادامه داد: بالاترین عملکرد انسداد چاه‌های غیرمجاز در سال ۱۳۹۵ به تعداد حدود ۱۷ هزار و ۳۲۸ حلقه بوده است.
مدیرکل دفتر توسعه نظام فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق‌آبی درباره حجم آب کنترل شده نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال در مجموع ۲۸.۶ میلیون مترمکعب آب کنترل شده که با توجه به ۴۰۰ میلیون مترمکعب هدف تعیین شده، تنها ۷ درصد محقق شده است.
حاجیانی گفت: عملکرد شرکت‌های آب منطقه‌ای در زمینه تعداد انسداد بهتر از حجم کنترل شده ناشی از آن است که نشان از هدف‌گذاری شرکت‌ها برای چاه‌های با آبدهی کمتر یا بدون آبدهی است که باید برای بهبود عملکردها و انجام اقدام مؤثر، شرکت‌های تابعه چاه‌هایی با عمق و آبدهی بیشتر را در اهداف باقی‌مانده تا پایان سال منظور کنند.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر چاه‌های مسدود شده کشور در سال ۱۴۰۰ از نوع دیزلی با عمق کمتر از ۲۰ متر و آبدهی کمتر از ۵ لیتر برثانیه بوده که در مجموع ۵۸ درصد از چاه‌های غیرمجاز انسداد یافته دیزلی، ۵۹ درصد کم عمق و ۹۲ درصد با آبدهی کمتر از ۵ لیتر برثانیه است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7835/5/600160/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها