همزمان با دومین روز برپایی نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان شد

فروش 9 میلیارد تومانی در یک روز


گروه فرهنگی: آمار منتشر شده از سوی متولیان برپایی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از فروش تقریبی 130 هزار نسخه‌ای در روز نخست آن خبر می دهد. از سوی دیگر خبرهایی مبنی بر شروع تغییراتی مهم در چگونگی برنامه‌ریزی برای نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران در سال آینده نیز منتشر شده است.
ثبت 24 هزار و 924 کتاب
علی رمضانی رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در همین رابطه به روابط عمومی نمایشگاه گفت: «در نخستین روز از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۱۲۹ هزار و ۴۴۸ نسخه کتاب به مبلغ ۸۹ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۷۸۶ هزار و۵۴۷ ریال در سراسر کشور به فروش رسیده است.»
بر اساس گفته‌های این مسئول فرهنگی، آمار مذکور در نتیجه ثبت 24 هزار و 924 کتاب از سوی مردم است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۸ سفارش کتاب از سوی ناشران حاضر در این نمایشگاه ارسال شده و ۱۴ هزار و ۸۴۶ سفارش نیز در انتظار ارسال است.
رمضانی درباره میزان و مبلغ تعرفه‌های پستی هم ادامه داد: «تغییری در میزان و مبلغ تعرفه‌های پستی برای ارسال کتاب از سوی ناشران صورت نگرفته است. حمل‌ونقل پستی بسته‌های با قیمت فاکتور کمتر از ۵۰ هزار تومان برای ناشران رایگان است و برای بسته‌های تا وزن دو کیلوگرم، مبلغ هفت هزار تومان دریافت می‌شود. همچنین کرایه پستی بسته‌های با وزن بیش از دو کیلوگرم شامل تخفیف ۱۰ درصدی خواهد بود.»
انتشار این آمار درباره نمایشگاه مجازی کتاب در حالی است که به نقل از یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرهایی از برپایی نمایشگاه کتاب تهران به شکل فیزیکی در سال آینده منتشر شده است.
امکان خرید حضوری حذف نمی‌شود
احمدوند در همین رابطه  از برگزاری سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ساختاری جدید و کم‌رنگ شدن بخش فروشگاهی آن به مهر، خبر داد و گفت: «درباره نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران هم باید بگویم که اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز آن را صادر کند و شرایط مطلوب باشد در دهه سوم اردیبهشت سال آینده این نمایشگاه برگزار خواهد شد.»
به گفته احمدوند به احتمال بسیار زیاد در آن رویداد ما همزمان هم نمایشگاه مجازی و هم نمایشگاه حضوری را خواهیم داشت. او تأکید کرد: «در آن نمایشگاه تلاش خواهیم کرد تا مردم را به خرید از نمایشگاه مجازی ترغیب کنیم و به همین دلیل تسهیلات یعنی یارانه، تخفیف‌ها و خدمات پست را به سمت خرید مجازی پیش خواهیم برد و البته امکان خرید حضوری را هم از مردم سلب نخواهیم کرد، یعنی ناشران در آن نمایشگاه حضور داشته و تولیدات خود را عرضه خواهند کرد، اما با توجه به اینکه مزایای خرید به سمت خرید مجازی سوق پیدا می‌کند، علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های خود را از این طریق تهیه کنند.»
احمدوند ادامه داد: «ما فضای فروشگاهی را به‌طور کامل حذف نخواهیم کرد، چرا که یکی از ویژگی‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. شاید چندان مطلوب نباشد که نمایشگاه کتاب تهران حتماً مانند نمایشگاه فرانکفورت شود. با این حال باید به سمتی برویم که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صرفاً اتفاقات فرهنگی رخ دهد.»
بنابر خبر دیگری، سعید مجیدی مدیر فعالیت‌های فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران هم به ایبنا گفت: «در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای اجرای بیش از 100 برنامه ملی و برگزاری 13 نشست بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است. برنامه‌های فرهنگی امسال در سه سطح ستادی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.»
به گفته مجیدی در ادوار گذشته بیشتر نشست‌های نمایشگاه کتاب تهران به صورت تخصصی برگزار می‌شد اما امسال تلاش شده به جنبه ترویجی نشست‌های نمایشگاه توجه بیشتری شود تا استقبال از این برنامه‌های فرهنگی افزایش پیدا کند.
گفتنی است  دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا دهم بهمن‌ به مدت هشت روز ادامه دارد. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.
          

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7833/1/599991/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها