دیگه چه خبر


پیشنهاد توافق موقت به ایران از سوی مسکو مطلقاً دروغ است

   خبر اول اینکه، کاظم جلالی ، سفیر ایران در روسیه در گفت و گویی با ایسنا  ضمن رد برخی از تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌های غربی در مورد سفر اخیر رئیس‌جمهور کشورمان به مسکو گفت: اینکه برخی رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند که روسیه در جریان این سفر در مورد مذاکرات هسته‌ای پیشنهاد توافق موقت را به ایران مطرح کرده مطلقاً غلط و دروغ است و این نشان می‌دهد که آنها در جریان مذاکرات نیستند و در حال دروغ‌پراکنی در این ارتباط هستند.

احیای حق رأی ایران در سازمان ملل

  خبر دیگر اینکه، با پرداخت حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل، حق رأی ایران در این سازمان احیا شد. به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز گذشته تأیید کرد که بدهی معوقه ایران به سازمان ملل پرداخت شده است و به محض وصول در نیویورک، حق رأی کشورمان باید طبیعتاً در آغاز هفته میلادی [دوشنبه] بازگردد. همزمان  بلومبرگ نیز اعلام کرد که  وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی اعلام کرده که این کشور ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است. پیش‌تر به دلیل تحریم‌های امریکا و عدم پرداخت حق عضویت، حق رأی ایران در این نهاد به حال تعلیق درآمده بود.

خشم سخنگوی ارتش اسرائیل از برافراشتن تصاویر فرماندهان مقاومت در غزه

  شنیدیم که،اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی در توئیتی نسبت به برگزاری تظاهراتی در حمایت از مردم یمن واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. سخنگوی تروریست صهیونیست‌ها با تروریستی خواندن انصارالله، خشم خود را از برافراشتن تصاویر سیدعبدالملک الحوثی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ابراز داشت.  اخیراً تظاهراتی پرشور در حمایت از یمنی‌ها و در محکومیت جنایت‌های اخیر ائتلاف اماراتی - سعودی در غزه برگزار شد. صهیونیست‌ها بلافاصله پس از هدف قرار گرفتن ابوظبی، نسبت به تهدید یمن برای خود هشدار داده و تأکید کردند که حمله به امارات نشان می‌دهد انصارالله توانایی حمله به ایلات و همچنین دیمونا را دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بازداشت شد

  با خبر شدیم که، مدیرعامل فعلی منطقه آزاد چابهار از سوی  پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان بازداشت شد. به گزارش فارس، طبق اطلاعیه اطلاعات سپاه در پی رسیدگی به پرونده شکایات و تخلفات احتمالی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و پس از بررسی و کارشناسی از پرونده‌های موجود در این منطقه، وجود برخی تخلفات عمده و کلان تشخیص داده شده  است که با دستور  دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار احضار و هم اکنون در بازداشت موقت است.

ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی حضور می‌یابد

  دست آخر اینکه،  خبرگزاری فرانسه روز گذشته مدعی شد که دیپلمات‌های ایرانی برای اولین‌بار پس از سال ۲۰۱۶، در نشست سازمان همکاری اسلامی در شهر جده عربستان حضور خواهند یافت. به گفته مقاماتی در این سازمان به خبرگزاری فرانسه، سه دیپلمات ایرانی که هفته گذشته وارد شهر «جده» شدند، قرار است تا در کنار ۵۶ کشور دیگر در نشست این سازمان حضور یابند. این افراد هم‌اکنون در دفتر نمایندگی ایران در جده مستقر هستند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7832/3/599852/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها