رئیسی در مراسم بزرگداشت میلاد حضرت زهرا(س)، روز زن و تجلیل از بانوان خردمند:

هیچ تفاوتی بین زن و مرد در رسیدن به کمالات عالی انسان وجود ندارد


گروه سیاسی/ رئیس جمهور روز گذشته در همایش «بانوی خردمند» که به منظور مراسم بزرگداشت میلاد حضرت زهرا(س)، روز زن و تجلیل از بانوان برگزار شد با اشاره به تلاش‌هایی که می‌شود تا حضرت زهرا(س) به‌عنوان الگو برای زنان و جوانان معرفی و شناخته نشود، وظیفه امروز را در این دانست که شخصیت بزرگ این بانوی گرامی که مورد احترام همه ادیان ابراهیمی است را بخوبی بشناسیم. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، موضوع نشست‌ها و مجامع بین‌المللی در رابطه با زنان را فهم کلی از گم‌گشتگی زنان دانست و تأکید کرد که در مقابل این دیدگاه و تلاش‌ها، تمدن اسلامی به‌دنبال پیشگیری از گم‌گشتگی و گرفتاری و آسیب‌های اجتماعی است. رئیس جمهور درعین حال با اشاره به اینکه هیچ تفاوتی بین زن و مرد در رسیدن به کمالات عالی انسان وجود ندارد، به این مسأله نیز تأکید کرد که مسأله زن را نباید به طور جداگانه از خانواده تعریف و تفکیک کرد چرا که در جامعه دینی ما خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. وی خطاب به زنان گفت که تحصیل، ورزش و اشتغال بانوان و رسیدگی به زنان سرپرست خانوار در برنامه‌های دولت قرار دارد و دولت به‌دنبال ارائه تسهیلات و بیمه کردن زنان سرپرست خانوار است.
ضرورت عمل به سلوک حضرت زهرا(س)
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور در این همایش با اشاره به جایگاه رفیع حضرت فاطمه زهرا(س) بر توجه و عمل به سلوک این بانوی بزرگوار تأکید کرد. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه صفات و جایگاه ملکوتی حضرت فاطمه اطهر(س) مفاهیم بلندی دارد، تصریح کرد: بشریت باید به آنچه از سلوک حضرت فاطمه زهرا(س) در دسترس است، توجه و عمل کند.
رئیس جمهور، خطبه حضرت زهرا(س) را مشتمل بر چهار محور اساسی قرآن، امام علی(ع)، عدالت و نجات انسان توصیف کرد و گفت: اگر کسی تمام ابعاد خطبه جامع فاطمی را مطالعه کند، راه چگونه زندگی کردن را خواهد آموخت. آیت‌الله رئیسی اظهارکرد: خداوند حضرت زهرا(س) را به‌عنوان نمونه زن کمال‌یافته معرفی کرده است و حضرت زهرا(س) از مقام بسیار عالی برخوردار است و باید آنچه که از سیره و رفتار ایشان در اختیارمان قرار دارد را بخوبی بشناسیم و عمل کنیم.
نمی‌خواهند حضرت زهرا(س) شناخته شود
رئیس جمهور گفت: آنچه امروز وظیفه داریم این است که شخصیت بزرگ این بانوی گرامی که مورد احترام همه ادیان ابراهیمی است را بخوبی بشناسیم. حضرت زهرا(س) برای همه انسان‌ها الگو بوده و منشأ همه خیرات در عالم است. وی با اشاره به اینکه تلاش زیادی می‌شود که حضرت زهرا(س) به‌عنوان الگو برای زنان و جوانان معرفی و شناخته نشود، اظهار کرد: امروز نمی‌خواهند شخصیت حضرت زهرا(س) شناخته شود تا بشریت را از فرهنگ و باورهای الهی دور نگه دارند، لذا باید تلاش‌ کنیم که فرهنگ فاطمی که فرهنگی تمدن‌ساز است، تبیین و شناسانده شود.
تمدن اسلامی به‌دنبال جلوگیری از گم‌گشتگی
آیت‌الله رئیــــــــــسی، موضــــوع نشست‌ها و مجامع بین‌المللی در رابطه با زنان را فهم کلی از گم‌گشتگی زنان دانست و گفت: در مقابل این دیدگاه و تلاش‌ها، تمدن اسلامی به‌دنبال پیشگیری از گم‌گشتگی و گرفتاری و آسیب‌های اجتماعی است. رئیس جمهور افزود: امروز مسأله اصلی زنان تکریم واقعی مقام زن و توجه به هویت اسلامی است و با چنین دیدگاهی می‌توان مسائل و مشکلات زنان را برطرف کرد.
در رسیدن به کمالات تفاوتی بین زن و مرد نیست
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: هیچ تفاوتی بین زن و مرد برای رسیدن به کمالات عالی انسان وجود ندارد و با صیانت و پاسداری از هویت واقعی زن و تلاش برای ارتقای شخصیت زنان می‌توان بسیاری از آسیب‌ها را حل و فصل کرد.
رئیس جمهور با اشاره به نقش‌آفرینی زنان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهارکرد: ایثار و رشادت رزمندگان اسلام، مرهون تربیت و همراهی مادران، خواهران و همسرانی است که صبورانه ایستادگی کردند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به نگاه اسلام به زن، گفت: اسلام ۱۴۰۰ سال پیش حق مالکیت، حق ارث و حق رأی را برای زنان به رسمیت شناخت، این در حالی است که در غرب، در قرون اخیر به این موضوعات توجه شده است.
مسأله زن جدای از خانواده نیست
رئیس جمهور گفت: مسأله زن را نباید به طور جداگانه از خانواده تعریف و تفکیک کرد چرا که در جامعه دینی ما خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی تأکید کرد: پایه و اساس جامعه سالم که زنان بخش قابل توجه از آن را تشکیل می‌دهند، عقلانیت، عدالت، اخلاق و معنویت است و در چنین جامعه‌ای زنان از نقش تعیین‌کننده برخوردار هستند.
تأکید بر تحصیل، ورزش و اشتغال زنان
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت برای رفع آسیب‌های اجتماعی جامعه اهمیت ویژه‌ای قائل است، اظهارکرد: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها، لازم است در این زمینه فعال بوده و ساز و کار موجود در این زمینه حتماً باید ارتقا یابد.
آیت‌الله رئیسی افزود: تحصیل، ورزش و اشتغال بانوان و رسیدگی به زنان سرپرست خانوار در برنامه‌های دولت قرار دارد و دولت به‌دنبال ارائه تسهیلات و بیمه کردن زنان سرپرست خانوار است.
رایگان شدن هزینه‌های مشاوره
رئیس جمهور ضرورت توجه جدی به مشاوره‌های خانواده در کاهش طلاق را مورد تأکید قرار داد و گفت: طلاق توافقی نباید به سهولت انجام شود و در این رابطه مراکز مشاوره‌ از نقش مهمی برخوردار هستند و مراجعه به مشاوران امین برای همه کسانی که توان پرداخت هزینه‌های مشاوره را ندارند، در این دولت رایگان خواهد بود. رئیسی تلاش دولت برای رفع مشکل و اشتغال را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید مشکل مسکن را حل کنیم و عقب‌ماندگی‌هایی که متأسفانه در سال‌های گذشته در این حوزه وجود داشته را جبران کنیم.
تأکید بر اشتغال در بودجه 1401
رئیس جمهور افزود: اشتغال از مهــــــم‌تریـــــــن دغدغــــه هــــای خانواده‌هاست و مصمم هستیم در بودجه ۱۴۰۱ آن را به‌عنوان یک مشکل اساسی مورد توجه قرار دهیم. آیت‌الله رئیسی همچنین بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت‌های مردمی برای رفع دغدغه‌های بانوان و خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: دولت در این رابطه با جدیت وظیفه حمایت، هدایت و نظارت خود را انجام خواهد داد.

برش

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیأت دولت:
تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی خسارت زیادی به کشور وارد می‌کند

رئیس جمهور خدمت به مردم را یک توفیق دانست و تأکید کرد: مسئولان باید این جایگاه را برای خدمت به مردم مغتنم بدانند و عملکردها دگرخواهی در پرتو خداخواهی باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تبریک ولادت حضرت فاطمه اطهر (س) و بزرگداشت روز مادر و سالروز تولد امام خمینی (ره)، اظهار کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب  یکی از جلوه‌های جامعه فاطمی را خدمت بی‌منت و کمک خالصانه به نیازمندان دانستند، لذا مسئولان نیز باید این جایگاه را برای خدمت به مردم مغتنم بدانند و عملکردها، دگرخواهی در پرتو خداخواهی باشد.
رئیس جمهور با اشاره به ضرورت تسریع در صدور اسناد اراضی کشاورزی، گفت: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی ضرر و خسارت زیادی به کشور وارد می‌کند.  آیت‌الله رئیسی با تأکید بر لزوم احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست این موضوع را دنبال کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7832/2/599847/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها