ایران صفر - چین 7

شکست مقابل چین، امیدوار به بازی تایپه


تیم ملی فوتبال بانوان در دومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا مقابل چین شکست خورد. مریم ایراندوست شاگردانش را با ترکیب زهره کودایی، بهناز طاهرخانی (کاپیتان)، غزاله بنی‌طالبی، فاطمه عادلی، ملیکا متولی، ملیکا محمدی، زهرا سربالی، هاجر دباغی، ثنا صادقی، افسانه چترنور و سمانه چهکندی در ورزشگاه مومبای بمبئی مقابل تیم قدرتمند چین به میدان فرستاد. در نیمه اول با وجود جنگندگی بازیکنان ایران، چین تیم برتر میدان بود و از ابتدای بازی توپ و میدان را در اختیار داشت و حملات زیادی انجام داد تا اینکه در دقیقه 27 توسط ونگ شوان صاحب گل شد. این بازیکن در نیمه اول یک گل دیگر هم زد تا چینی‌ها 2- صفر پیش بیفتند. اوضاع برای بازیکنان تیم ملی ایران در نیمه دوم سخت‌تر هم شد و تیم قدرتمند چین پنج بار دیگر دروازه کودایی را گشود تا در پایان نتیجه 7- صفر روی اسکوربورد ثبت شود.  

ایراندوست: ما یک بازنده بزرگ بودیم
ایراندوست بعد از باخت مقابل چین و از دست دادن سه امتیاز بازی در نشست خبری گفت: «من به بازیکنانم افتخار می‌کنم زیرا تا دقیقه ۹۰ تلاش کردند. با وجود اینکه ما بازنده بازی شدیم اما بازیکنان ایران تمام تلاش خود را کردند. ما یک بازنده بزرگ بودیم و در فوتبال طبیعی است حتی در جام‌های جهانی گذشته هم برخی تیم‌ها ۷ گل دریافت کردند و این باخت چیزی از ارزش‌های تیم ملی فوتبال ایران کم نمی‌کند. این اولین بازی تیم ملی بانوان ایران مقابل یک تیم بزرگ بود و قطعاً از این بازی درس بزرگی می‌گیریم.» سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ادامه داد: «با گذشت زمان بازی شرایط آب و هوایی و شرجی هوا باعث افت کیفیت تیم ما شد و این خستگی و فشار روانی حاصل از آن بچه‌های تیم من را اذیت کرد. نیمه اول اوضاع به شکلی که ما می‌خواستیم جلو رفت اما در نیمه دوم شرایط برای ما سخت شد.»

حذف هند و امتیاز تاریخی فوتبال زنان
 در حالی‌که قرار بود از ساعت 17:30 دیروز و بعد از برگزاری دوئل زنان فوتبال ایران و چین، دومین مسابقه گروه اول رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا میان تیم‌های هند و چین‌تایپه برگزار شود، این مسابقه به دلیل شیوع گسترده کرونا در اردوی هندی‌ها و ابتلای 13 نفر از بازیکنان لغو شد. در این شرایط و با ورود AFC، تصمیم نهایی برای این مسأله گرفته شد و مطابق ماده 4.1، هند از گردونه رقابت‌ها کنار گذاشته شد و علاوه بر آن با اعمال ماده 6، جرایمی هم برای هندی‌ها به واسطه عدم رعایت پروتکل‌ها در نظر گرفته خواهد شد. پرونده هندی‌ها حالا با تصمیم AFC به کمیته‌های مربوطه ارجاع داده شده و جرایم دقیق برای آنها بزودی از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص خواهد شد. آنچه در این بین مهم است اینکه با حذف هند، بازی نخست این تیم با زنان فوتبال ایران هم باطل شد و جدول گروه اول رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا به 3 تیم کاهش پیدا کرد. با این اوصاف، ایران چهارشنبه باید در مقابل چین تایپه به میدان برود و پیروزی در این مسابقه می‌تواند صعود تاریخی فوتبال زنان ایران به مرحله حذفی را محقق سازد. فعلاً زنان فوتبال ایران با انجام یک مسابقه و دریافت 7 گل در بین 3 تیم، در جایگاه سوم هستند و نمی‌توانند به مرحله حذفی بروند و مسابقه چهارشنبه مقابل چین تایپه می‌تواند صعود زنان فوتبال ایران را رقم بزند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7832/18/599823/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها