هنرمندان در فضای مجازی


در سالروز تولد حضرت زهرا سلام‌الله علیها فضای مجازی اهالی فرهنگ و هنر تحت تأثیر روز مادر بود و اغلب فعالان این حوزه در شبکه‌های اجتماعی روز زن را تبریک گفتند.

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند
سالار عقیلی به مناسبت این روز موزیک ویدئو مادر با بازی گلاب آدینه، مونا فرجاد و نورا هاشمی را منتشر کرد. رضا میرکریمی برش‌هایی از فیلم «به همین سادگی»، «یه حبه قند» و «امروز» را به اشتراک گذاشت. پوریا رحیمی سام عکسی از مادرش را به اشتراک گذاشت و با این عبارت تصدقش رفت: «من برای این چشم‌ها... برای نگاهت... روزی هزار بار بمیرم کم است مادر جان.» امیر جعفری در ستایش همسرش ریما رامین‌فر نوشت. سعید آقاخانی در کپشن عکس مادرش خاطره‌ای از ثبت آن را روایت کرد: «زیر سایه درخت سیب نشسته بودیم با پدر چای می‌خوردیم که دوست عکاسم جمشید فرج‌وند یا‌الله گفت و اومد تو حیاط... مادرم به همه جا چنگ زد که سرشو از نامحرم بپوشونه که همون شد سوژه عکس جمشید... مادرم با روسری از حوله... ای مادر مهربان شوم تو را به قربان. روزت مبارک.» روح‌الله حجازی تصاویری از کارنامه کاری‌اش در سینما و تلویزیون را منتشر کرد و از ادای دین به زنان و مادران در آثارش نوشت: «بوسه باید زد، تا دیر نشده، بهشت همین‌جاست. در تمامی آثارم سعی کردم به تأثیر و حضور زنان در جهان هستی بپردازم ولی در برخی از این فیلم‌ها به طور ویژه به نقش مادر و زن پرداخته‌ام.» نرگس آبیار در متنی تلخ از جای خالی مادرش نوشت: «مادرم... چه جایت خالی است... هنوز باور ندارم که رفته‌ای... فردا برای دیدنت، در آغوش گرفتنت و بوییدنت به کجا بیایم؟» حسین سلیمانی با انتشار عکسی از علی انصاریان و مادرش از او یاد کرد و نیکی مظفری در متنی مربوط به عکس خودش و مجید مظفری نوشت: «روز مادر بر شما مبارک باباجانی که هم برام مادری کردی، هم پدری.» امیر شهاب رضویان برای عکس مادرش رابعه معدنی از نقش مادرانه‌اش برای اهالی سینما نوشت. لیندا کیانی برشی از کتاب‌ «چیزی شبیه زندگی» را منتشر کرد. «آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند» مصرعی از شعر حافظ انتخاب مهران احمدی برای کپشن عکس مادرش بود. گلاره عباسی، رضا داوودنژاد، علی زند وکیلی، دنیا مدنی، لاله اسکندری، شقایق فراهانی، پردیس احمدیه، شبنم مقدمی، پژمان بازغی، سعید سهیلی و... دیگر هنرمندانی بودند که در فضای اینستاگرام در قدر و منزلت روز زن و مادر نوشتند.

یک عکس با 25 سال فاصله
همایون شجریان، علیرضا عصار و سیامک انصاری عکسی به یادگار گرفته‌اند. آنها 25 سال پیش تصویری مشابه را ثبت کرده بودند. این سه هنرمند به‌صورت مشترک این دو تصویر را کنار هم در صفحه اینستاگرامشان منتشر کرده و نوشته‌اند: «امشب بعد از 25 سال رفاقت.»

چهره‌ها
احمد بهرامی از کسب افتخاری تازه برای فیلم تحسین شده «دشت خاموش» خبر داده است. دشت خاموش ساخته احمد بهرامی به تهیه‌کنندگی سعید بشیری که در سینماهای ایران در حال اکران است، موفق به کسب جایزه صلح نروژی (NoPFA) شد. این جایزه که توسط جشنواره بین‌المللی فیلم ترومسا با همکاری مرکز مطالعات صلح دانشگاه ترومسا و شبکه دانشجویان صلح‌جو اهدا می‌شود، به فیلمی تعلق می‌گیرد که با شیوه‌ای خلاقانه به درک عمیق‌تری از اختلاف و خشونت کمک ‌کند. سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ترومسا از ۱۷ تا ۲۳ ژانویه (۲۷ دی تا ۳ بهمن ماه) در شهر ترومسا در کشور نروژ برگزار می‌شود و فیلم دشت خاموش در بخشی با عنوان بهای نابرابری در کنار هفت فیلم دیگر از کشورهای انگلیس، فرانسه، مکزیک و اسپانیا به نمایش درآمده است.
رضا میرکریمی از نمایش نسخه مرمت شده فیلم سینمایی «خیلی دور، خیلی نزدیک» در برنامه سینماتک خانه هنرمندان خبر داده است. این فیلم که محصول سال 83 است روز دوشنبه چهار بهمن ماه ساعت 17:30 با حضور عوامل فیلم و مهرزاد دانش به‌عنوان منتقد میهمان نمایش داده خواهد شد.
حسین ریگی فیلمساز از برگزاری گفت‌و‌گویی با محوریت نیکوکاری در قاب سینما نوشته است. این برنامه قرار است با حضور دکتر محمد هاشمی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر سینما و تئاتر، حسین ریگی و داوود طالقانی، پژوهشگر سینما به‌صورت لایو از صفحه اینستاگرام نیک آوا پخش شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7832/24/599818/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها