جنــایت باتوهم شیشه ای


گروه حوادث / مرد میانسال که به خاطر توهم ناشی از مصرف موادمخدر همسرش را به قتل رسانده بود، دستگیر شد.
 به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل مرد 50 ساله‌ای به یکی از کلانتری‌های غرب استان تهران رفت و پرده از جنایتی هولناک برداشت. وی به افسر کلانتری گفت: دیشب با همسرم سر موضوعی دعوا کردیم و آنقدر عصبانی شدم که شروع به کتک زدن او کردم اما ناگهان به خاطر ضربه‌هایی که به سرش زدم از هوش رفت و متوجه شدم دیگر نفس نمی‌کشد.
پس از این اعتراف تیم جنایی راهی خانه مرد میانسال شد و به محض ورود به خانه جسد مقتول را داخل اتاق پذیرایی پیدا کردند. به دستور بازپرس کشیک قتل، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و همسرش در تشریح این جنایت گفت: سال‌هاست که اعتیاد دارم و هر نوع ماده مخدری که به دستم برسد مصرف می‌کنم این اواخر هم شیشه می‌کشیدم اما بعد از مصرف مواد دچار توهم می‌شدم به قدری اعتیاد زندگی‌ام را تحت تأثیر قرار داده بود که دیگر دوست و فامیل به خاطر رفتار و حرکات من با ما رفت و آمد نمی‌کردند و همسرم می‌گفت اعتیاد تو باعث شده همه با ما قطع رابطه کنند. از چند هفته قبل هم مدام فکر می‌کردم همسرم به من خیانت می‌کند و با هم سر این موضوع دعوا می‌کردیم و کتکش می‌زدم این روزهای آخر به حدی آزار می دیدم که دیگر تحمل نداشتم. روز حادثه وقتی همسرم در خانه کار می‌کرد به سراغش رفتم و دوباره موضوعی را بهانه کردم و او را کتک زدم؛ صدایی در سرم می‌پیچید و به من می‌گفت باید همسرم را بکشم بعد هم آنقدر به سرش ضربه زدم که جان باخت.
بدنبال اعتراف‌های این متهم، وی به اتهام قتل عمد بازداشت شد.
نگاه کارشناس
ستوان یکم سجاد دفتری/سرپرست اداره مشاوره و مددکاری فرماندهی انتظامی غرب استان تهران
قتل‌های خانوادگــی بخصوص همسرکشــی برخــلاف قتل‌های دیگــر، خشــونتی تصادفــی و نامحتمـل نیسـت بلکـه ماجـرای غم انگیـزی از انـواع خشـونت خانوادگـی، فشـارها و پیامدهـای زیانبـار فـردی و اجتماعـی در خـود پنهـان دارد.
بنابراین کشـف علـل و عوامـل اجتماعـی و فرهنگـی مؤثـر بـر پدیـده همسرکشـی کـه طـی سال‌های اخیـر در جامعـه افزایـش داشـته و زنـان و مـردان بسـیاری را در جایگاه قاتل و مقتول درگیر ساخته است، ضروری به نظر می‌رسد.
در این پرونده متهم مردی ۵۰ ساله دارای اعتیاد و بدبینی نسبت به همسر بر اثر مصرف موادمخدر، با سابقه پرخاشگری و ضرب و شتم همسر است که با توهم اینکه همسرش به او خیانت می‌کند بدون هیچ دلیل و سند و مدرک معتبری او را در خانه می‌کشد.
مخدر‌ها علاوه بر اینکه شخصیت فرد را در اجتماع متزلزل می‌کند بلکه در خانوده نیز گریبانگیر فرد و خانواده او می‌شود در این پرونده متهم علاوه براینکه خودش از سال‌های قبل دچار رفتارهای خشونت‌طلبانه و اختلالات روانی بوده براثر مصرف مواد مخدر نیز بروز این رفتارها شدت بیشتری به خود گرفته و بر اثر توهم مرتکب قتل شده است.
توهم باعث تحریک فرد بر رفتار خشونت‌طلبانه می‌شود، توهمی که گاهی باعث سوءظن افراد می‌شود و دست به جنایت‌های جبران‌ناپذیر می‌زنند. موضوع درمان این دسته از افراد از سوی خانواده‌ها بسیار مهم و جدی به نظر می‌رسد چرا که دیر یا زود خانواده را دچار چالش جدی خواهد کرد. این افراد در درگیری‌ها یا خود قربانی  یا مرتکب جنایت می‌شوند. در این میان درخواست کمک از مراکز مشاوره نیروی انتظامی می‌تواند راهگشا باشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7832/22/599798/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها