اخبـــــار


رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد
علت تأخیر در توزیع واکسن آسترازنکا

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام کرد: واکسن آسترازنکا به اندازه کافی وارد کشور شده است و پس از طی مراحل قانونی در اختیار مراکز تزریق واکسن قرار می‌گیرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر محمد مهدی گویا گفت: وقتی یک واکسن وارد کشور می‌شود فرایندی را طی می‌کند تا اجازه تزریق به مردم پیدا کند. وی افزود: در این فرایند حتماً مستندات به سازمان غذا و دارو ارائه می‌شود که پس از تأیید این مستندات توسط این سازمان و انجام یکسری اقدامات دیگر مانند برچسب زدن نهایتاً آماده تزریق به هموطنان می‌شود. وی ادامه داد: در حال حاضر واکسن در اختیار ماست. منتها هنوز مدارک و مستندات آن به سازمان غذا و دارو تحویل نشده است. گویا بیان داشت: به محض اینکه این مدارک و مستندات تحویل سازمان غذا و دارو شود و آنها تأیید کنند ما اجازه پیدا می‌کنیم که واکسن را توزیع کرده و در اختیار هموطنان‌مان قرار دهیم.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در پایان گفت: بابت تأخیر رخ داده، هرچند که به وزارت بهداشت مربوط نمی‌شود ولی من به نوبه خودم از همه مردم عزیز کشورمان پوزش می‌طلبم.

اختصاص 5 /4 میلیاردتومان برای جبران خسارت لوازم خانگی سیلزدگان

به دنبال وقوع سیل در کشور و کشانده شدن دامنه آن به برخی مناطق غرب کشور، بنیاد مستضعفان مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان را برای جبران خسارت لوازم خانگی به سیلزدگان مورموری در استان ایلام اختصاص داد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، در پی بارش‌های سیل‌آسا و نزولات جوی هفته‌های گذشته در بخش‌های عمده‌ای از کشور و وارد شدن خسارت‌هایی به برخی شهرستان‌ها، بنیاد مستضعفان با اختصاص ۴.۵ میلیارد تومان، بخشی از خسارت‌های وارده سیل آبدانان به منطقه مورموری را جبران می‌کند. این مبلغ به دنبال درخواست وزیرکشور و استاندار ایلام از سوی بنیاد مستضعفان تأمین شد و قرار است این مبلغ برای جبران خسارت وارد شده به لوازم خانگی منازل مردم سیلزده منطقه مورموری در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گیرد تا بسرعت میان مردم آسیب دیده از سیل توزیع شود. پیش از این نیز بنیاد مستضعفان طی چند مرحله، ۱۲۷ میلیارد تومان را برای جبران خسارت سیل جنوب کشور به استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان و همچنین جبران تمام خسارت سیل به مددجویان کمیته امداد در این مناطق تخصیص داده و تأمین رایگان تمام سیمان مورد نیاز برای بازسازی این مناطق را عهده‌دار شده بود. همچنین چهارشنبه گذشته نیز بنیاد مستضعفان با اعزام بسته‌های غذایی و آب آشامیدنی به مناطق سیلزده جنوب استان کرمان اعلام کرد پس از شناسایی میزان دقیق خسارت‌های سیل به لوازم خانگی و منازل، این بنیاد برای جبران خسارت وارده به سیلزدگان جنوب کرمان مشارکت داشته باشد.


رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد
راه‌اندازی مجدد خط تولید کارت هوشمند ملی

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از راه‌اندازی مجدد خط تولید و صدور بیش از ۲۵۰ هزار قطعه کارت هوشمند ملی در هفته گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به صدور بیش از ۲۵۰هزار قطعه کارت هوشمند ملی با تکیه بر ظرفیت‌های داخل کشور و براساس برنامه‌ریزی انجام شده برای انجام تعهدات سازمان به هموطنان افزود: این کار طبق برنامه‌ریزی انجام شده و با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت تا بتوانیم به تعهدات پیش‌بینی شده جامه عمل بپوشانیم.سرعت گرفتن این روند و انجام تعهدات از اولویت‌های مهم و کوتاه مدت سازمان به شمار می‌رود. رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به سازماندهی دوباره امکانات و بسیج ظرفیت‌های موجود در داخل کشور، خاطرنشان کرد: حمایت و پیگیری‌های مستمر وزیر کشور، در احیای این فرآیند بسیار مؤثر و حیاتی بوده است. خط تولید کارت هوشمند ملی مدت‌ها بواسطه تحریم‌های ظالمانه و نیز عدم تخصیص اعتبارات در حالت نیمه فعال و حتی در برهه‌ای تعطیل درآمده بود که طی ماه گذشته بر اساس پیگیری‌های انجام شده در وزارت کشور و سازمان ثبت احوال مجدداً راه‌اندازی شده است.

شناسایی ۵۱۴۴ بیمار جدید کرونا در کشور

از ظهر روز 2 بهمن تا ظهر۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۶۲ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۹۰ نفر رسید. متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۲۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۲۳۰ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون و ۸۰ هزار و ۳۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. یک هزار و ۲۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۴۴ میلیون و ۴۶ هزار و ۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. همچنین تا کنون ۶۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۳۰۹ نفر دوز اول، ۵۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۶۴۶ نفر دوز دوم و ۱۴ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۴۴۰ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۸ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۳۹۵ دوز رسید. در شبانه روز گذشته ۳۸۷ هزار و ۵۷۱ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7832/21/599788/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها