وزیر بهداشت اعلام کرد

افزایش ۴ برابری بیماران سرپایی کرونا در کشور


وزیر بهداشت با ابراز نگرانی از افزایش چهار برابری بیماران سرپایی کرونا در کشور طی چند روز اخیر، درباره واکسیناسیون دوز سوم و همچنین جزئیات واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال توضیح داد.
دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه مراسم بانوان طبیب، درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان، گفت: در مرحله اول و بعد از اینکه کمیته علمی نوع واکسن را به تأیید رساند که چند روزی طول می‌کشد، بعد از آن وزارت بهداشت اعلام می‌کند و در مرحله اول به‌صورت داوطلبانه و با رضایت والدین واکسیناسیون کودکان را آغاز می‌کنیم.
عین‌اللهی افزود:  برای مرحله بعدی بر اساس تحقیقات بعدی ‌کار را پیش می‌بریم. بنابراین فکر می‌کنم تا چند روز آینده این موضوع را به‌صورت رسمی اعلام کنیم که واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال (سنین ۵ تا ۱۱ سال) آغاز شود. نوع واکسن برای این گروه سنی را هم به طور رسمی تا چند روز دیگر اعلام می‌کنیم. عین‌اللهی درباره استقبال مردم از تزریق دوز سوم واکسن کرونا و همچنین وضعیت اُمیکرون در کشور، گفت: آن‌طور که ما فکر می‌کردیم، از تزریق دوز سوم واکسن کرونا استقبال نشده و حدود ۲۱ تا ۲۲ درصد واکسیناسیون دوز سوم انجام شده است. ما بسیار تأکید می‌کنیم که تزریق دوز سوم واکسن بسرعت انجام شود، زیرا نگران اُمیکرون هستیم.

پزشکان متخصص به مناطق محروم خدمت کنند
وی درباره تعویق شش ماهه اعزام پزشکان زن طرحی به مناطق محروم و دورافتاده، گفت: وزارت بهداشت مسئول سلامت همه مردم کشور اعم از تهران، ایلام، اصفهان، سیستان و بلوچستان، بندرعباس و...  است. ما باید همه مناطق را از نظر سلامت تأمین کنیم. افرادی که درس خوانده و متخصص شدند، فقط مربوط به تهران و شهرهای بزرگ نیستند و باید به مردم محروم هم خدمت کنند، برخی از آنها متعهد خدمت هستند؛ یعنی در زمان امتحان به‌عنوان افراد متعهد مناطق محروم تعهد دادند و حتی با نمرات کمتر قبول شدند. امسال هم شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۰ درصد ظرفیت پزشک عمومی را به مناطق محروم و به‌صورت بومی‌گزینی اختصاص داده است. بنابراین همه ما در زمینه مناطق محروم مسئولیم. بخصوص در شرایط فعلی که باید مراکز درمانی‌مان برای درمان کرونا آماده باشند. به هر حال برای ما قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است خدای ناکرده مجدداً بیمارانی را در مراکز درمانی داشته باشیم. بنابراین،آمادگی باید در تمام‌ کشور ایجاد شود. خدمت متخصصان اعم از زنان و مردان، در کل کشور و در مناطق محروم باید انجام شود.
وزیر بهداشت با بیان اینکه امروزه مناطق محرومی در کشور داریم که بدون فعالیت یکایک ما و بدون فعالیت بانوان نمی‌توانند تبدیل به منطقه برخوردار شوند، گفت: اگر درس خواندیم و متخصص شده ایم، تکلیف است که به مردم محروم خدمت کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7832/21/599787/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها