اخبار


امسال موبایل چقدر گران شد؟

عضو انجمن موبایل از افزایش 7درصدی نرخ ارز نیما و متناسب با آن، قیمت انواع موبایل از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تقاضا در پایان سال احتمالاً تا پایان سال به چهار تا پنج میلیون موبایل دیگر در کشور نیاز است.
به گزارش ایسنا، حبیب‌الله اسدی افزود: روند تأمین ارز در سال‌جاری با ثبات بود که به ثبات بازار هم کمک کرد و در اصل علت تغییرات قیمت در بازار خرده‌فروشی، وضعیت تقاضاست و نرخ ارز آزاد ملاک محاسبه نیست. وی با اشاره به افزایش تقاضا در پایان سال و احتمال افزایش قیمت در بهمن و اسفند تصریح کرد: علاوه بر این اعمال قرنطینه و تعطیلی در برخی کشورها در پی شیوع گونه امیکرون هم ممکن است در ماه‌های پیش رو باعث مشکلاتی در تأمین کالا شود و روی قیمت تأثیر بگذارد. بنابراین به نظر می‌رسد این روزها بهترین زمان برای خرید تلفن همراه است. عضو انجمن موبایل با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۳میلیون و ۳۸۰هزار دستگاه تلفن همراه وارد و ۱۳میلیون و ۸۳۰هزار دستگاه مصرف شده، اظهار کرد: احتمالاً بخشی از مصرف مربوط به واردات سال گذشته بوده است. طی ماه گذشته نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موبایل به کشور وارد و یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه فعال شده است. اسدی با بیان اینکه از آذرماه سال گذشته تا ماه مشابه امسال ۱۹ میلیون و ۵۸۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده تأکید کرد: از این تعداد ۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار دستگاه فعال شده است البته سال گذشته و امسال به‌دلیل کار و آموزش مجازی مصرف کشور افزایش پیدا کرده است. به گفته وی، با توجه به افزایش تقاضا در پایان سال احتمالاً تا پایان سال به چهار تا پنج میلیون موبایل دیگر در کشور نیاز است. وی افزود: به طور کلی در سال‌های اخیر بجز در مقاطعی خاص کمبودی در بازار موبایل وجود نداشته و در حال حاضر نیز شاهد کمبود نیستیم.

امکان انتقال چت واتس اپ از اندروید به iOS

واتس اپ مشغول کار روی گزینه جدیدی است که به فرد اجازه می‌دهد تاریخچه چت خود را از سیستم عامل اندروید به iOS منتقل کند.به گزارش مهر، این ویژگی نخستین بار در آخرین نسخه بتا ۲۲.۲.۷۴ واتس اپ برای iOS رصد شد و گزارش وب سایت WABetaInfo درباره رصد آن در نسخه بتا ۲.۲۱.۲۰.۱۱ برای اندروید را تأیید می‌کند. هر دو آپدیت حاکی از یک ویژگی هستند که به کاربر اجازه می‌دهد چت‌های واتس اپ خود را به وسیله اپ Move to iOS از اندروید به iOS منتقل کند. وب سایت WABetaInfo چند اسکرین شات از ظاهر احتمالی این ویژگی به اشتراک گذاشته است. با توجه به تصاویر به نظر می‌رسد واتس اپ قبل از آغاز فرایند انتقال از کاربر اجازه می‌گیرد و سپس به او راهنمایی می‌کند هنگام انتقال چت‌ها اپ را باز نگه دارد و موبایل  قفل نکند. واتس اپ نخست در ماه سپتامبر به کاربران اجازه داد تاریخچه چت‌هایشان را از iOS به یک نوع موبایل تولید شده در کره جنوبی منتقل کنند. بعداً این ویژگی را گسترش داد تا از انتقال چت از iOS به گوگل پیکسل و دیگر دستگاه‌های موبایل مجهز به اندروید ۱۲ پشتیبانی کند. انتقال چت‌های کاربران از دستگاه‌های اندروید به iOS یکی از شکاف‌های موجود را می‌بندد؛ اما هنوز مشخص نیست چه دستگاه‌هایی از ویژگی مذکور پشتیبانی می‌کنند و چه زمانی عرضه می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7832/11/599750/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها