دیدار مذاکره‌کنندگان ارشد ایران و سه کشور اروپایی



دور هشتم مذاکرات وین روز گذشته در سطوح مختلف سیاسی و کارشناسی ادامه پیدا کرد و از روز دوشنبه با بازگشت رؤسای هیأت‌های مذاکره کننده ایران و سه کشور اروپایی رایزنی‌ها در چارچوب دیدارهای دو جانبه و چندجانبه دنبال شده است. سه‌شنبه گذشته نیز نشستی با حضور مذاکره‌کننده ارشد ایران، سه کشور اروپایی و نماینده اتحادیه اروپا با حضور تعدادی از کارشناسان طرف‌های مذکور در هتل کوبورگ برگزار شد. در همین حال «آلنا بائربوک»، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته پس از دیدار با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که به پیشرفت در مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران نیاز است.
به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وزیر خارجه آلمان با اشاره به مذاکرات فعلی وین مدعی شد که زمان زیادی برای احیای برجام زمان باقی نمانده است و به پیشرفت در مذاکرات نیاز است. این در حالی است که منابع آگاه خبر داده اند که دیپلمات‌ها در مذاکرات بر سر برخی جزئیات توافق کرده‌اند.

توئیت شمخانی درباره مذاکرات
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیشب در حالی که دور هشتم مذاکرات در شهر وین با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در جریان است، در توئیتی خطاب به طرف‌های غربی نوشت: فروش نفت ایران و بازگشت پول آن به شرایط مناسب و غیرقابل بازگشتی رسیده است. نمی‌شود برای امتیازگیری، قول رفع تحریمی را داد که بی‌اثر شده است. ‫وی از هشتگ «مقاومت فعال» در این توئیت استفاده کرده است.

اروپا خواهان همکاری ایران برای پایان بحران یمن
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهان ایفای نقش مؤثر ایران برای پایان یافتن بحران یمن شد. به گزارش ایرنا، «انریکه مورا» روز سه‌شنبه در اظهاراتی که در توئیتر تارنمای «اسکای نیوز عربی» منتشر شد، از ایران خواست نقش مؤثری برای خاتمه یافتن بحران یمن ایفا کند. جمهوری اسلامی ایران همواره بر راهکارهای سیاسی در حل و فصل بحران یمن و پایان جنگ و خونریزی تأکید و اعلام کرده که آماده همکاری و مشارکت در هرگونه ابتکاری برای پایان یافتن جنگ هفت ساله یمن است. در همین ارتباط شامگاه سه‌شنبه سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز درباره تحولات اخیر مرتبط با یمن گفته است محاصره و حملات نظامی راه‌حل بحران یمن نیست و این‌گونه اقدام‌ها به افزایش دامنه تنش در منطقه می‌انجامد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7829/3/599434/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها