هنرمندان در فضای مجازی


در ماه‌های پایانی سال صفحات مجازی هنرمندان هم پر از رویدادهای هنری و جشنواره‌هاست. همچنین برخی از هنرمندان نیز برای محمد کاسبی، بازیگر سینما و تلویزیون که به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری است، آرزوی سلامتی کرده‌اند. برخی هنرمندان هم تولد حسن معجونی را تبریک گفته‌اند.

یاد او
آخر دی ماه مصادف است با سالروز درگذشت زنده‌یاد «قربان سلیمانی» از چهره‌های مشهور موسیقی نواحی شمال خراسان. حاج قربان دوتارنواز و خواننده موسیقی محلی از ترک‌های شمال استان خراسان است. او کنسرت‌های بسیاری در ایران و کشورهای بسیاری برگزار کرد و مقام اول جشنواره موسیقی لیون فرانسه را از آن خود کرد.

چهره ها
محسن تنابنده، بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه خود با انتشار عکسی از پوستر فیلم سینمایی قهرمان، خبر انتشار این فیلم به کارگردانی اصغر فرهادی را از طریق شبکه «نماوا» از روز جمعه اول بهمن ماه منتشر کرد. تنابنده در صفحه خود نوشته: «این فیلم در سینماهای ایران، با فروش 11 میلیارد و 600 میلیون تومان میزبان ۴۸۱ هزار مخاطب بوده و همزمان با انتشار این فیلم در پلتفرم آمازون در سراسر جهان علاقه‌مندان در سراسر ایران هم می‌توانند به صورت اختصاصى از پلتفرم نماوا به تماشای «قهرمان» بنشینند.»
سجاد افشاریان بازیگر و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین تئاترش با نام‌«بک تو بلک » نوشته: «تئاتر بک تو بلک با فروش بیش از 17 هزار قطعه بلیت ۲ میلیاردی شد.
این تئاتر با پشت سر گذاشتن ۴۲ اجرا توانسته نظر مخاطبان تئاتر و هنرمندان را به خود جلب کند و بازخورد‌های بسیار مثبتی از اجرا توسط تماشاگران در فضای مجازی و سایت تیوال منتشر شده است.»

چه خبر
سوینا در صفحه مجازی خود خبر از انتشار نسخه ویژه نابینایان «کلاه قرمزی و پسرخاله» ساخته ایرج طهماسب با صدای نازنین بیاتی داد و نوشت: «این فیلم روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از رادیو سوینا پخش می‌شود و پس از آن، روی سایت سوینا در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. نظارت متن و ضبط این برنامه به عهده کیوان کثیریان بوده و متن روایت آن را شیدا محمدطاهر نوشته است. این برنامه در استودیو شهر صدای پارسیان ضبط شده و مرجان طبسی آن را میکس و تدوین کرده است.
علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به نشانی www.sevinagroup.comبه فایل صوتی فیلم‌های سینمایی توضیح‌دار دسترسی داشته باشند.»

تازه‌های نشر
صفحه رسمی مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در صفحه خود با انتشار تصویر کتاب «فانتزی در ادبیات کودک و نوجوان» نوشته محمد‌هادی محمدی درباره این کتاب نوشته است: «این کتاب تنها اثر مرجع تألیفی در این حوزه، که حاصل پژوهش‌های نویسنده در کتابخانه بین‌المللی مونیخ است، پس از 20 سال از انتشار آن، همچنان بالاترین محل رجوع برای نوشتن پایان‌نامه‌ها، مقاله‌ها و اثرهای تحقیقی در حوزه ادبیات کودکان و تخیل‌شناسی را در ایران دارد. این اثر که با تعریف فانتزی، تاریخچه فانتزی در جهان، گونه‌شناسی، موضوع و درونمایه‌شناسی، شخصیت‌شناسی و تحلیل‌های جامع درباره شاهکار‌های فانتزی جهانی مانند «داستان بی‌پایان» از میشل انده همراه است، نه تنها برای پژوهندگان که برای نویسندگان و آفرینندگان فانتزی بسیار پرکاربرد است و بخوبی آن‌ها را با جهان فانتزی، قواعد و قوانین و اصول آن آشنا می‌سازد.»
مؤسسه‌ بهاران خرد و اندیشه در صفحه خود از اجرای یک کارگاه فیلمنامه‌نویسی با تدریس فلورا سام خبر داده است. این کارگاه از هفته اول بهمن ماه از ساعت 16 تا 19 شروع می‌شود و درتمام جلسات فیلم‌های مطرح تاریخ سینما پیشنهاد می‌شود و در بخشی از ساعات کلاس فیلم مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
جشن امضای کتاب شنیدنی «زندگی در پیشِ رو» اثر رومن گاری  که از سوی  نشر ثالث منتشر شده با همراهی رادیو گوشه برگزار می‌شود. این خبر را آزاده صمدی در صفحه خود منتشر کرده است. در جشن امضای این کتاب شنیدنی  لیلی گلستان و آزاده صمدی حضور دارند که یکم بهمن ماه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در شعبه هدیش‌مالِ نشر ثالث واقع در خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان موسوی، طبقه ۶ برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7829/24/599408/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها