رونمایی از سردیس طاهریان در کمیته ملی المپیک


بالاخره پس از رونمایی از سردیس پیشکسوتان و المپیکی‌های مرد، نوبت تجلیل از زنان تأثیرگذار در عرصه ورزش هم رسید. دیروز کمیته ملی المپیک مثل دیگر موارد، برگزارکننده این مراسم بود و این بار از سردیس طاهره طاهریان رونمایی شد؛ از چهره‌ای که ۳۵ سال پیش و درست بعد از شروع تجلیل از چهره‌های ماندگار پیگیر بود تا برای همکارانش و آنهایی که زحمت زیادی برای ورزش زنان ایران کشیده‌اند، صورت بگیرد.
سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک دیروز با مراسم تجلیل و رونمایی از سردیس طاهره طاهریان که نایب رئیس‌اش محسوب می‌شود، این اتفاق را رقم زد. طاهریان امیدوار است این رویه ادامه داشته باشد: «من از سال ۷۱ که تجلیل از چهره‌های ماندگار شروع شد، خیلی رایزنی کردم که چرا از ورزشی‌ها تجلیلی نمی‌شود و همان موقع به من گفتند این کار باید در سیستم ورزش انجام شود و حالا بعد از ۳۵ سال بالاخره این اتفاق به همت صالحی امیری افتاد. امیدوارم این کار ادامه‌دار باشد تا از زحمات آنهایی که برای ورزش زنان در استان‌ها کار کرده‌اند، قدردانی شود، چرا که شرایط زنان مثل مردان نیست و در واقع آنها هیچ وقت نفر اول نبوده‌اند. امیدوارم به زنان هم اندازه مردان توجه شود.»
در این مراسم صالحی‌ امیری و کیکاووس سعیدی رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک، علی رغبتی، علی دادگر، مجید شایسته و علیرضا رحیمی (اعضای هیأت اجرایی)، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و نفراتی چون سعید فائقی، مهدی علی‌نژاد، نصرالله سجادی و حسن طباطبایی حضور داشتند. صالحی امیری در این مراسم طاهریان را نفر اول زنان تأثیرگذار ورزش ایران معرفی کرد و گفت: «همواره بین زنان تأثیرگذار ورزش ایران اسم خانم طاهریان می‌درخشد و من بارها او را بانوی اول ورزش ایران نامیدم‌. او همواره دنبال توسعه ورزش زنان بود. زنان ایران‌زمین همواره منشأ غرور و عزت کشور بوده، هستند و خواهند بود. اگر طاهریان در ورزش ایران درخشید در کنارش یک خانواده موفق حضور داشتند. ورزشکاران و قهرمانان زن باید بدانند افرادی در ورزش سختی زیادی کشیدند تا آنها امروز به این جایگاه و سکو برسند و باید قدردان آنها باشند.» در این مراسم تمبر چهره طاهره طاهریان هم چاپ شدکه مسئولان حاضر در جلسه آن را امضا کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7829/20/599391/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها