جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا از امروز در هند آغاز می‌شود

یوزهای ایرانی برابر ببرهای آبی


گروه ورزشی/  تیم ملی فوتبال اولین حضور خود در جام ملت‌های آسیا را در سرزمین عجایب آغاز می‌کند. یوزهای ایرانی که با شکست 5-0 بنگلادش و 4-3 اردنی‌ها در ضربات پنالتی جواز حضور در این رویداد را کسب کردند، با هدایت مریم ایراندوست به بمبئی رفته‌اند تا در مرحله گروهی این مسابقات با هند (میزبان)، چین و چین تایپه به رقابت بپردازند. بازی اول بانوان ایرانی ساعت 17:30 امروز در ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای مقابل هند برگزار می‌شود که به ببرهای آبی معروف هستند. تیمی که با آماده‌سازی کامل و دیدارهای دوستانه خارجی پا به میدان رقابت گذاشته است. هندی‌ها در سال 2021 به 6 کشور سفر کرده و 14 مسابقه تدارکاتی داشته‌اند که حاصل آن 3 برد و 11 شکست بوده است. هدایت این تیم برعهده یک مربی سوئدی به‌نام توماس دنربی است که تیمش را در دیدارهایی تدارکاتی مقابل امارات، تونس، بحرین، چین تایپه، برزیل، شیلی و ونزوئلا به میدان فرستاد. دنربی در نشست خبری پیش از بازی با ایران گفت: «هدف ما در این مسابقه این است که با یک بازی هجومی دفاع ایران را بشکنیم. این دیدار برای ما به خاطر راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی بسیار مهم است و فکر می‌کنیم این شانس را داریم که به این هدف برسیم. البته بازی با ایران یک دیدار واقعاً سخت خواهد بود. ما فیلم بازی‌های آنها را تماشا کرده‌ایم و ایران واقعاً یک تیم جنگنده است. ایران دفاع قدرتمندی دارد و بازیکنان این تیم در محوطه جریمه دفاع بسیار خوبی دارند و این برای ما که دنبال گلزنی هستیم چالش بزرگی است. بازی آسانی نیست و ما امیدواریم یک بازی خلاقانه و خوبی انجام دهیم تا بتوانیم سد دفاعی آنها را بشکنیم.»
اما تیم ملی ایران که در رده بندی: ۱۴ آسیا و ۷۰ جهان قرار دارد، قرار است با زهره کودایی، مریم یکتایی و عارفه سیدکاظمی (دروازه‌بان‌ها). فاطمه آمنه، هادیه کر، ملیکا متولی، غزاله بنی‌طالبی، بهناز طاهرخانی، زهره جلالی و فاطمه عادلی (مدافعان) زهرا سربالی، سارا زهرابی نیا، سمانه چاهکندی، یاسمن فرمانی، الهام فرهمند، زهرا معصومی، ملیکا محمدی، مرضیه نیکخواه، ثنا صادقی (هافبک‌ها) و افسانه چترنور، سارا قمی، نگین زندی و هاجر دباغی (مهاجمان) در این رقابت‌ها حضور پیدا کند و امیدوار است در اولین دوره حضورش در این رقابت‌ها
به موفقیت برسد.
بهناز طاهرخانی، کاپیتان تیم ملی در ارتباط با این دیدار عنوان کرد: «فوتبال ایران برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند. مدت‌ها منتظر حضور در این تورنمنت بودیم. اکنون وقتش است که به خواسته‌های خود برسیم و مطمئنم فوتبال خوبی را به نمایش می‌گذاریم.» او با توجه به سابقه حضورش در جام باشگاه‌های آسیا یادآور شد: «چند نفر از بازیکنان در بازی‌های باشگاهی و دیگر ملی‌پوشان تجربه بازی برابر هند را دارند. ما با انگیزه مقابل این تیم به میدان می‌رویم. این تیم را آنالیز و نقاط ضعف و قوتش را بررسی کرده و منتظر روز بازی هستیم.»

بـــــرش
تست کرونای 2 بازیکن حریف ایران مثبت شد

سایت فدراسیون فوتبال هند دیروز در توئیتی از مثبت شدن تست کرونای 2 بازیکن این کشور خبر داد و نوشت: «تست کرونای 2 بازیکن مثبت شده که آنها در یک مرکز مراقبت‌های پزشکی در قرنطینه هستند.» این فدراسیون در توئیتی دیگر تأکید کرد: «فدراسیون فوتبال هند سلامت و ایمنی بازیکنان خود را در اولویت قرار می‌دهد.» براساس گزارش The Bridge، یکی از این بازیکنان قرار بود امروز  در دیدار افتتاحیه مقابل ایران بازی کند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7829/17/599381/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها