العامری معرفی گزینه برای نخست‌وزیری عراق را تکذیب کرد



در پی انتشار اخبار و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اقدام کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» (چهارچوب هماهنگی) در معرفی نامزد نخست‌وزیری، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح اخبار منتشر شده در این خصوص را تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، دفتر اطلاع‌رسانی هادی العامری طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در «بغداد الیوم» منتشر شد‌؛ با رد این اخبار اعلام  کرد: «از رسانه‌ها می‌خواهیم دقت و تأمل داشته باشند و اطلاعات را از منابع رسمی دریافت و منتشر کنند.»
برخی رسانه‌های عراقی به نقل از چهره‌های سیاسی این کشور طی چند روز اخیر از نامزدی شماری از شخصیت‌های سیاسی برای پست نخست‌وزیری عراق خبر دادند. دیروز همچین یک منبع در جریان صدر عراق اعلام کرد که، حیدر العبادی، رئیس ائتلاف «النصر» جزو گزینه‌های احزاب عراق برای ریاست دولت جدید این کشور نیست. این اظهارات پس از آن مطرح شد که یک منبع در چهارچوب هماهنگی شیعیان عراق به شفق نیوز گفته بود که این کمیته درصدد نامزدی العبادی و محمد توفیق علاوی در مقابل فهرست جریان صدر شامل مصطفی الکاظمی و چند چهره وابسته به این جریان برای تصدی پست نخست‌وزیری است. برخی منابع نیز ادعا کردند که مقتدی صدر رهبر جریان صدر موافقت کرده است که نامزد کمیته شیعیان در لیست نامزدهای منصب نخست‌وزیری قرار گیرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7829/4/599376/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها