سرقت مسلحانه زوج تبهکار به بهانه خرید وسایل دست‌دوم


گروه حوادث/  زوج تبهکار به بهانه خرید اجناس دست دوم، سوژه‌هایشان را در فضای مجازی شناسایی کرده و با تهدید اسلحه اقدام به سرقت میلیاردی می‌کردند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل نگهبان مجتمعی مسکونی در منطقه ازگل هراسان با پلیس تماس گرفت و از تیراندازی زن و مردی جوان در مجتمع خبر داد. با اعلام این خبر بلافاصله مأموران راهی محل شده و زوج جوان را که اسلحه کلت کمری داشتند، بازداشت کردند.
نگهبان ساختمان در تحقیقات اولیه گفت: دقایقی قبل زوج جوانی وارد مجتمع شده و به من گفتند که میهمان یکی از ساکنان مجتمع هستند. پس از هماهنگی با واحد مورد نظر که مادر و دختری هستند، آنها به واحد مورد نظر رفتند. چند دقیقه‌ای نگذشته بود که زوج جوان هراسان از آسانسور بیرون آمدند و ساکی نیز به همراه داشتند. چهره آنها مضطرب بود همین موضوع باعث شد به آنها مشکوک شوم.
او ادامه داد: از زوج جوان خواستم صبر کنند تا با ساکنان واحد مورد نظر هماهنگ کنم، اما ناگهان زن جوان اسلحه کلتی را از جیبش درآورد و به سمت من شلیک کرد. اگر جا خالی نداده بودم تیر به سرم خورده بود، اما گلوله به دیوار برخورد کرد. با صدای شلیک گلوله و سر و صدایی که به‌وجود آمد اهالی ساختمان وارد شده و با حضور پلیس آنها دستگیر شدند.
فروش اینترنتی
با اطلاعاتی که نگهبان مجتمع در اختیار مأموران قرار داد، این احتمال مطرح شد که برای مادر و دختر جوان که زوج مسلح مدعی بودند میهمانشان هستند، حادثه‌ای رخ داده باشد. بدین ترتیب آنها بلافاصله راهی واحد مورد نظر شده و مادر و دختر را دست و پا بسته در یکی از اتاق‌ها پیدا کردند.دختر جوان در تحقیقات گفت: مدتی بود که تصمیم به تعویض یخچال‌مان گرفته بودیم. به همین دلیل آگهی فروش یخچال در فضای مجازی گذاشتم و چند نفری هم تماس گرفتند. تا اینکه زن جوانی به‌ نام فیروزه تماس گرفت و از من خواست یخچال را قبل از خرید ببیند. با این تصور که او مشتری است آدرس خانه را دادم و فیروزه و شوهرش وارد شده اما ناگهان با تهدید اسلحه دست و پای ما را بستند. آنها وسایل با ارزش و گرانبهای خانه را داخل ساکی ریخته و متواری شدند.
به دنبال این تیراندازی، قاضی سعید مدرس دستور تحقیقات در این خصوص را صادر کرد. در ادامه بررسی‌ها زوج جوان به سرقت‌های سریالی به این شیوه و شگرد اعتراف کردند.زن تبهکار در تحقیقات گفت: به همراه همسرم، نقشه سرقت‌ها را اجرا می‌کردیم. در فضای مجازی به سراغ آگهی فروش وسایل خانه می‌رفتیم و خانه‌هایی را که در شمال تهران بودند شناسایی می‌کردیم. بعد به‌عنوان مشتری وارد خانه‌ها شده و با تهدید اسلحه وسایل و لوازم با ارزش و کم حجم را سرقت می‌کردیم.
با اعتراف زوج جوان، به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ویژه سرقت تحقیقات برای شناسایی مالباختگان دیگر ادامه دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7829/22/599339/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها