تیم بانک ملی با کج‌سلیقگی نابود شد


حامد جیرودی / رحیم میرآخوری بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال است که سابقه سرمربیگری تیم ملی جوانان در سال‌های ۷۶-۷۵ را نیز در کارنامه‌اش دارد و توانست بازیکنان با استعدادی را از گوشه و کنار کشور گلچین و به فوتبال کشور معرفی کند. میرآخوری که متولد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۵ است، درخصوص فعالیت‌های خود در این روزها به خبرنگار «ایران» گفت: «من مثل خیلی از مردم در این یکی دو سال که کرونا آمده، بیشتر در خانه بوده‌ام ولی با این حال از ورزش هم غافل نیستم و هفته‌ای 3 جلسه هم با دوستان و بازنشسته‌های بانک ملی والیبال بازی می‌کنیم.» او درباره نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر چنین نظر داد: «به اعتقاد من، بازی‌های نیم فصل اول زیاد چنگی به دل نزد و تیم‌ها حتی نسبت به لیگ بیستم هم افت کرده بودند. در زمینه داوری ضعیف عمل شد و داوران اشتباهاتی کردند که روی نتایج تیم‌ها تأثیرگذار بود و در این شرایط خیلی از تیم‌ها ضرر کردند و در مقابل تیم‌های دیگر هم از این اشتباهات استفاده کردند.»
میرآخوری درباره تفاوت شرایط فوتبال با آن دوره‌ای که خودش بازی می‌کرد، یادآور شد: «وضعیت حالای فوتبال با دوره‌های قبل قابل مقایسه نیست و مهم‌ترین دلیل آن هم مسائل عاطفی و اخلاقی است. مسائل مالی در آن دوران کمرنگ بود یا اصلاً نبود و الان فقط شرایط مالی تیم‌ها و بازیکنان است که تعیین کننده است. از لحاظ فنی هم قطعاً شرایط بهتری وجود داشت. الان ممکن است سرعت بازی‌ها زیادتر شده باشد ولی مثل آن ستاره‌هایی که قبلاً بازی می‌کردند، الان کمتر دیده می‌شوند.» او که بیشتر دوران فوتبالش را در بانک ملی سپری کرد، درباره دوران بازیگری خودش هم توضیح داد: «من دوران نوجوانی و جوانی‌ام را در برق تهران سپری کردم و بعد هم که سال 1355 و در سن 20 سالگی به بانک ملی رفتم و تا سال 1369 که پایان دوران فوتبالم بود، در این تیم بازی کردم. متأسفانه بانک‌ملی که بیش از صد بازیکن بزرگ  تحویل فوتبال ایران داد، با کج‌سلیقگی و بی‌لیاقتی عده‌ای مدیر نابود شد و از بین رفت و ما هم خیلی تلاش کردیم که این اتفاق نیفتد ولی متأسفانه این‌طور نشد.» میرآخوری که در پست دفاع وسط بازی می‌کرد، درباره بازی‌های ملی‌اش هم صحبت کرد: «من در سال 1363 و 64 عضو تیم ملی بودم و در جام ملت‌های آسیا 1984 سنگاپور افتخار بازی در تیم ملی را زیر نظر آقای ناصر ابراهیمی داشتم و در 14 بازی ملی به میدان رفتم.»
این مربی فوتبال درباره شرایط تیم ملی که در آستانه صعود به جام جهانی است، گفت: «شرایط تیم ملی که خدا را شکر خوب است و با حضور ستاره‌هایی که در خارج از کشور بازی می‌کنند، توانست نتایج خوبی بگیرد و به هماهنگی مناسبی دست پیدا کند. بیشتر ملی‌پوشان وزنه‌های سنگینی برای این تیم به شمار می‌روند و البته آقای اسکوچیچ هم از لحاظ روحی و روانی و فنی بسیار خوب با ملی‌پوشان کار کرده. ایشان کاملاً برای هدایت تیم مناسب بوده و در جام جهانی هم می‌تواند روی نیمکت بنشیند و اگر شخص دیگری برای این منظور انتخاب شود، اجحاف هم در حق او و هم تیم ملی است.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7829/19/599322/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها