نسخه Pdf
ایران عصر


انصارالله در پاسخ به حملات اخیر امارات، با پهپاد و موشک فرودگاه ابوظبی را مورد حمله قرار داد

ضربه شوکه کننده !



زهره صفاری/ انصارالله یمن با پذیرش مسئولیت حمله همه جانبه پهپادی و موشکی به مواضع امارات در عمق خاک این کشور به ابوظبی هشدار داد از اقدامات بیهوده خود دست بردارد. این در شرایطی است که همزمان با تشدید حملات ائتلاف متجاوز عربستان در استان‌های مأرب و شبوه، منابع خبری از مداخله مستقیم نیروهای امریکایی در این حملات پرده برداشته اند.
به گزارش «المیادین»، منابع اماراتی از انفجار سه تانکر سوخت در منطقه مصفح همزمان با آتش‌سوزی در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی گزارش دادند و با تأیید پرواز پرنده‌های کوچک لحظاتی پیش از انفجار در منطقه، علت این آتش سوزی‌ها را حمله پهپادی اعلام کردند. همزمان با این گزارش «یحیی سریع»، سخنگوی ارتش یمن وابسته به انصارالله در توییتی تلویحی حمله به مواضع امارات را تأیید کرد و منابع آگاه نیز به بهره‌گیری از 20 پهپاد و 10 موشک بالستیک یمنی در این حملات صحه گذاشتند.
به گزارش پلیس ابوظبی بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد در حملات صبح دیروز در امارات یک پاکستانی و دو هندی کشته شدند و 6 تن نیز با جراحات جزئی به بیمارستان انتقال یافته‌اند. ساعاتی پس از این گزارش رسانه‌های سعودی از انهدام سه پهپاد در مناطق جنوبی عربستان خبر دادند. به نوشته «فارس»، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده صنعا در پیامی توئیتری با اشاره به هدف قرار گرفتن مواضع امارات در خاک این کشور گفت: «کشور کوچکی در منطقه که در راه خدمت به امریکا و اسرائیل جانفشانی می‌کند، مدعی شده که از یمن فاصله گرفته اما اخیراً خلاف آن ثابت شده است. ما به ابوظبی هشدار می‌دهیم یا از اقدامات بیهوده خود در یمن دست بردارد یا با قدرت خدا چیزی به سراغش می‌آید که دست آن و غیر از آن را قطع خواهد کرد.»  در همین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که صبح دیروز یک جنگنده اماراتی در فرودگاه شبوه در جنوب شرقی یمن هدف قرار گرفته است که در پی آن پروازهای منطقه دچار اختلال شدند. همزمان «سبا نت» گزارش داد حملات به عمق مواضع عربستان و حامیان او در ائتلاف متجاوز سعودی به یمن در شرایطی رخ داده است که جنگنده‌های عربستانی در 24 ساعت گذشته 131 بار با نقض آتش‌بس در حدیده، این بندر یمنی را زیر آتش گرفته‌اند.
مداخله آشکار امریکا برای نجات عربستان
گزارش‌ها حاکی از آن است امریکا که از چندین ماه پیش شعار صلح و برقراری آتش‌بس دائمی در یمن را فریاد می‌زد، پس از شکست در پیشبرد مذاکرات صلح و متقاعد کردن حامیانش به عقب نشینی بی نتیجه از این جنگ ویرانگر، خود به عرصه نبرد وارد شده و نظامیان این کشور در مأرب دیده شده‌اند. گرچه به باور تحلیلگران الاخبار، مداخله آشکار نظامی امریکا که خود یکی از محرکه‌های اصلی جنگ یمن بوده است، موضوع جدید و قابل بحثی به شمار نمی‌رود و در واقع این جنگ یکی از اهداف ایالات متحده بود اما اینکه کانال امریکایی «الحره» به نقل از یکی از مقامات ارشد پنتاگون مشارکت نیروهای ویژه امریکا در نبردهای فعلی در یمن برای پشتیبانی از ائتلاف سعودی را اعلام کرده، موضوع تأمل برانگیزی است که می‌تواند اثباتی بر به مخاطره افتادن منافع عربستان و مداخله امریکا برای رهایی ریاض از فروپاشی سریع باشد. از سوی دیگر امریکا دیگر نمی‌تواند موضع و عملکرد خود را با ادعای میانجیگری پوشش داده یا خود را داعی صلح نشان دهد. چراکه از نظر آنها ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مأرب تمام خطوط قرمز غرب و در راس آنها امریکا را زیر پا گذاشته‌اند. کارشناسان معتقدند ایالات متحده از مداخله نظامی در جبهه مأرب، هدف دیگری را نیز دنبال می‌کند و آن تغییر توازن قدرت در منافع نیروهای متجاوز است تا دستور کار امریکا در میز مذاکره کامل اجرا شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7827/1/599012/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها