در گفت‌و‌گویی مطرح شد

تشریح دستاوردهای سفر معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به نیکاراگوئه


دکتر محسن رضایی روز گذشته در گفت‌و‌گو با ایرنا با تشریح برنامه‌های سفر خود به کشور نیکاراگوئه گفت: به دعوت رسمی دولت نیکاراگوئه و به نمایندگی از آیت‌الله رئیسی در مراسم تحلیف دانیل اورتگا حضور پیدا کردم و ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رئیس‌جمهور به آنها، از مقاومت دولت و ملت این کشور قدردانی کردم.
معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور با اشاره به دیدارهای خود با برخی سران و مسئولان دیگر کشورها، اظهار داشت: خوشبختانه در حاشیه این مراسم دیدارهای خوبی با رئیس‌جمهور کوبا و آقای مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین در زمینه‌های انرژی، محصولات کشاورزی، استخراج طلا و همکاری‌های پزشکی داشتیم و مباحث خوبی در این دیدارها مطرح شد و مورد استقبال آنان قرار گرفت. وی در پاسخ به این سؤال که در این سفر با کدام یک از مقامات نیکاراگوئه هم دیدار داشته و نتایج این دیدارها چه بوده است، افزود: در این سفر جلسات خوبی با مسئولان کشور نیکاراگوئه بویژه دانیل اورتگا و رئیس مجلس ملی این کشور داشتیم و مهم‌ترین مباحث مطرح شده هم در رابطه با توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی بود. رضایی خاطرنشان کرد: در کشور نیکاراگوئه معادن گرانقیمتی از جمله طلا و استعدادها و منابع فوق‌العاده‌ای در زمینه کشاورزی و تولید محصولات غذایی وجود دارد و آنها آمادگی کامل برای گسترش همکاری‌ها داشتند.
معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا توافق‌هایی هم در این زمینه‌ها صورت گرفته است؟ گفت: مباحث مقدماتی را انجام داده‌ایم. هر سه کشور نیکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا بر گسترش روابط و همکاری‌ها با ایران تأکید می‌کردند. بنده گزارش سفر خود را به دکتر رئیسی و اعضای دولت ارائه می‌کنم و با نظر و تأیید رئیس‌ جمهور، مسئولان مربوطه اقدامات لازم را دنبال خواهند کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه سران کشورهای شرکت‌کننده در مراسم، از من خواستند تا سلام‌های آنان را به محضر رهبر معظم انقلاب و رئیس‌ جمهور کشورمان ابلاغ کنم، گفت: همگی ضمن تبریک موفقیت دکتر رئیسی در انتخابات از ایشان دعوت کردند تا به کشورشان سفر کنند. رضایی ادامه داد: همه آنها از مواضع ایران در مذاکرات وین حمایت کرده و موضوع استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق ایران می‌دانستند و بر آن تأکید داشتند.
وی افزود: دانیل اورتگا در سخنرانی خود در مراسم تحلیف هم تحریم‌های امریکا علیه ایران را محکوم کرد و از صحنه‌های جالب مراسم تحلیف این بود که زمانی که نام کشورها و مقامات ایران، کوبا، ونزوئلا و چین را قرائت می‌کردند، جمعیت چند هزار نفری در میدان انقلاب ماناگوآ ابراز احساسات شدیدی می‌کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7823/1/597523/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها