تصادف مرگبار 59 خودرو در صبح مه آلود خوزستان


گروه حوادث/ علت برخورد هولناک 59 دستگاه خودرو در جاده مه‌آلود بهبهان - اهواز که منجر به مرگ 5 نفر و مصدوم شدن 41 نفر از سرنشینان خودروها شد، از سوی پلیس خطای انسانی اعلام  داده شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت هفت و ۵۰ دقیقه صبح دوشنبه در کیلومتر ۱۰ جاده بهبهان –رامهرمز روبه‌روی روستای دودانگه تصادف زنجیره‌ای بین 50 دستگاه خودرو رخ داد که منجر به آتش گرفتن 4 خودرو شد و 4 نفر در محل حادثه جان باختند و ۴۱ نفر هم مصدوم شدند. اما یکی از مصدومان هم در بیمارستان جان باخت.
علی پهلوان معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان در این باره گفت: پس از اعلام گزارش این سانحه سه تیم امدادی از هلال‌احمر به محل اعزام شدند و مصدومان را به بیمارستان انتقال دادند.
عارف شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس خوزستان با تأیید مرگ 5 نفر در این تصادف، تعداد مصدومان این سانحه را 41 نفر اعلام کرد و گفت: حال ۲ نفر از مصدومان وخیم بود که یکی از انها در بیمارستان جان باخت و یک زن باردار نیز در این سانحه مجروح شده است. همچنین سه نفر از کشته‌شدگان این حادثه رانندگی اعضای یک خانواده بودند. یک نفر دیگر هم در یک خودروی سمند جان باخت.
سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان در تشریح این خبر گفت: صبح دیروز ۲ حادثه تصادف زنجیره‌ای در کیلومتر ۱۰ جاده بهبهان - اهواز رخ داد که نخستین سانحه مربوط به تصادف 9 دستگاه خودرو بود که مرگبار نبود اما تصادف بعدی 200 متر دورتر از تصادف نخستین و در لاین مخالف رخ داد که 50 دستگاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند و منجر به مرگ 5 نفر و مصدوم شدن 41 نفر شد. این جاده از صبح شاهد پدیده مه غلیظ صبحگاهی بود اما با توجه به عریض بودن جاده و وجود علایم و تجهیزات ایمنی، عامل اصلی این تصادف زنجیره‌ای تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت نکردن فاصله طولی و بی‌احتیاطی راننده‌ها بوده است. رئیس پلیس راه خوزستان افزود: برخی خودروها که آسیب کمتری دیده بودند، ساعتی بعد از محل حادثه تخلیه شدند اما خودروهایی که دچار خسارت زیاد شده بودند با جرثقیل به پارکینگ منتقل شدند و پس از پاکسازی محل حادثه جاده بهبهان - اهواز برای تردد خودروها بازگشایی شد.
ورود دادستان به پرونده
علیرضا قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان نیز از صدور دستورهای قضایی لازم برای رسیدگی به پرونده تصادف زنجیره‌ای در محور بهبهان- اهواز و بررسی‌های کارشناسان برای شناسایی علت این سانحه خبر داد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7821/1/597187/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها