هنرمندان در فضای مجازی


هنرمندان این روزها از اجراها، نمایشگاه جدید و ساخت کارهای جدید خبر می‌دهند. البته برخی از هنرمندان از هم آلودگی هوا و نگرانی خود سخن می‌گویند و از مردم می‌خواهند که از رفت و آمد بی دلیل خودداری کنند.

یاد آنها
درگذشت حاج داوود فرجی‌پور باعث شد که هنرمندان به نقل خاطراتی از پیتزا داوود بپردازند. اولین پیتزافروشی تهران  که در سال 1340 در خیابان لولاگر تأسیس شد.  یاد شوخی‌های او، مغازه کوچک و با تزئین متفاوت و شلوغش، پیتزاهای پرکالباس و کالباس‌های مجانی که در فویل به مشتری تحویل می‌داد. فیلم شهره سلطانی که با حاج داوود گفت‌وگو می‌کند، یکی از ویدیوهایی بود که در فضای مجازی بازتاب داشت.
درگذشت آرش اینانلو هم در بین هنرمندان بازتاب داشت. فرزند محمدعلی اینانلو مانند پدرش عاشق طبیعت بود. عباس یاری نویسنده و منتقد به نقل خاطراتی از پدر و پسر پرداخت و درباره پسر نوشت: «او و پدرش، نازنین مردانی عاشق طبیعت بودند و در دلِ همین طبیعت با زندگیِ خاکی وداع کردند. آرش دیشب در جنگل گلستان چنان محوِ ستارگانِ درخشان بود که هرگز رفتنش را باور نکرد. او که اتومبیلش در آلمه پارک گلستان از کار افتاده بود، برای فرار از سرما چراغ پیک‌نیکیِ همراهش را روشن کرد و حدود 5 صبح برای همسرش پیامی فرستاد و جای همه را در دل آن صبحِ پرستاره خالی کرد و روح لطیفش همراه با ستاره‌های درخشان به آسمان پرواز کرد. حالا آرش درکنار پدری است که تمام عشقش ستایش طبیعت بود و از بلاهایی که انسان‌ها طی سال‌های اخیر بر سر این سرزمینِ زیبا آورده‌اند، رنج می‌برد.»

چهره‌ها
اشکان خطیبی با انتشار چند فیلم و عکس، خبر از اتمام نقش شیرزاد ملک در سریال «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان داد. او در متنی بلند از همه عوامل تشکر کرد و برای هر عکس شرحی نوشت. در یکی از این شرح‌ها نوشت: «دوبار دچار مصدومیت جدی شدم. یکی همین هفته‌ پیش و دیگری، پارسال در سکانس موسوم به مرگ پروین که رباط صلیبی‌ پاره کردم.»
محمد معتمدی هم در جایگاه خواننده خبر از اجرای جدید خود داده است: «بزودی به همراه گروه ارجمند رامبراند تریو، دو کنسرت در اروپا خواهم داشت. تلفیقی از آواز ایرانی با موسیقی هنرمندان قاره سبز. دوازدهم دسامبر در سالن کاپ، اوستنده بلژیک و شانزدهم دسامبر در سالن لانتارن ونستر، روتردام هلند.»
سالار عقیلی با انتشار فیلمی از تمرین با گروه  «راز و نیاز»‌ خبر از اجرای جدید داده است: «تقدیم به پرستاران و کادر درمان؛ برای تجلیل از زحماتی که در این ۲ سال برای هموطنان عزیزمان کشیدند. امیدواریم که بزودی با کنسرت‌های بزرگ در خدمت همه‌ شما عزیزان باشیم.»

چه خبر؟
نمایش «تختی در اتاق 23 هتل آتلانتیک» به کارگردانی تینو صالحی در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است. این نمایش را رضا بهرامی در صفحه خود معرفی کرده است و نوشت: «جنگ با دنیا سخته. اون بی رحمه. حالا تو سه راه برای پیروز شدن داری:  یک: خودتو بکشی/دو: .../ سه: دیوانه شی/ من دیوانه شدن رو انتخاب کردم.» در این نمایش رضا بهرامی، مجید رحمتی، سهیل ملکی، سامان کرمی، نجلا نظریان، حسین خجسته، آروین فلاح، کهبد تاراج، مسعود حکمت‌آرا بازی دارند.
دیوهای کودکانه
کتاب «وایوو» نوشته محمد طلوعی یکی از کتاب‌های جدید نشرچ (کتاب‌های کودک و نوجوان نشر چشمه)  است. محمد طلوعی نویسنده این کتاب درباره این کتاب در صفحه خود نوشت: «کتاب وایوو را برای بچه‌هاتان بخوانید و درباره‌اش با آن‌ها حرف بزنید، ما نیاز به مکالمه داریم. نیاز به ساختن دوباره‌ دنیا از راه آموزش به بچه‌ها.» این کتاب برای کودکان بالای 6 سال مناسب است و توسط سحر حقگو تصویرگری شده است.
٭ ٭ ٭
انتشارات شهر قلم خبر از انتشار کتاب جدید «کوتی کوتوله»‌ داده است. درباره این کتاب در صفحه این نشر نوشته شده: «کوتی کوتوله» غولی مهربان است که یک فرق اساسی با بقیه‌ غول‌ها دارد؛ او گوشت آدمیزاد نمی‌خورد. غول‌های دیگر آنقدر سر این موضوع مسخره‌اش می‌کنند که یک روز تصمیم می‌گیرد عوض شود. پس وارد شهر می‌شود تا یک آدمیزاد برای خوردن پیدا کند. وارد شهر شدن همانا و آشنا شدن با خاله و آغاز ماجراهای آن دو همانا.» این کتاب نوشته شکوه قاسم نیا است که توسط غزاله بیگدلو تصویرگری شده است و مناسب سن کودکان 3 تا 5 سال است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7795/16/594006/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها