حملات به پایگاه‌های امریکایی در غرب آسیا ادامه دارد

حمله راکتی به مقر ارتش امریکا در «التنف»


وقوع چندین انفجار در پایگاه امریکایی «التنف» واقع در سوریه و نزدیک مرز عراق این منطقه را به لرزه در آورد.
به‌گزارش ایرنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این انفجارها در داخل پایگاه اشغالگران امریکایی در منطقه التنف در حومه شرقی «حمص» در مرز سوریه و عراق رخ داد. شبکه خبری روسیا الیوم نیز در این باره اعلام کرد پایگاه امریکا واقع در میدان نفتی «کونیکو» در حومه دیرالزور هدف اصابت سه فروند راکت قرار گرفت. یک منبع غیر نظامی به این رسانه گفت که در پی این حمله چندین فروند بالگرد امریکایی بر فراز منطقه به پرواز در آمدند. وی خاطرنشان کرد، اطلاعات بیشتری درباره خسارت‌های وارده ناشی از اصابت راکت یا طرفی که راکت‌ها را شلیک کرده، گزارش نشده است.
با این حال «وین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف امریکایی «ضد داعش» در توئیتی با رد این اخبار مدعی شد که گزارش‌های حمله راکتی به نیروهای امریکایی در سوریه حقیقت ندارد.
 این در حالی است که «فارس» گزارش کرده است، در تاریخ ۲۷ مهر نیز پایگاه التنف هدف حمله پهپادی قرار گرفت و یک پهپاد با چهار راکت این پایگاه واقع در مثلث اردن، سوریه و عراق را هدف قرار داد. پنتاگون پس از آن مدعی شده بود که این حمله تلفاتی در پی نداشته است. سازمان سنتکام (فرماندهی مرکزی امریکا) نیز پیش از این مدعی شده بود که واشنگتن در قبال این حملات برای خود حق پاسخگویی قائل است و در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهد داد.
حملات متعدد به پایگاه‌های غیرقانونی ارتش امریکا در شرایطی است که دولت سوریه حضور نظامی امریکا در این کشور را غیر قانونی و آن را اشغالگری می‌داند. امریکایی‌ها که به بهانه مبارزه با داعش به سوریه آمده‌اند، با نابودی خلافت ادعایی این گروهک اما همچنان در سوریه باقی مانده‌‌اند.
ارتش امریکا ۱۰ پایگاه نظامی در سوریه دارد که مهم‌ترین آنها پایگاه فرودگاه «رمیلان» در استان الحسکه، پایگاه «عین العرب» در شمال حلب، «الشدادی» در بین استان‌های الحسکه و دیرالزور، «التنف» در جنوب شرق سوریه و پایگاه «چاه نفتی العمر» در استان دیرالزور هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7791/1/593603/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها