توافق 39 میلیاردی استقلال با سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی

5 میلیارد ضرر به دلیل غیبت هواداران


گروه ورزشی/ پس از جلسه‌ای که دیروز صبح با حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ، مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال و معاونانش در محل سازمان لیگ برگزار شد، مقرر شد که تبلیغات محیطی استقلال توسط این باشگاه انجام شود. در همین رابطه باشگاه استقلال دیروز مبلغ سهم سازمان لیگ را واریز کرد و برای ادامه مسابقات هم تضامین لازم را به سازمان لیگ تحویل داد. سعید فتاحی نماینده استقلال درباره تبلیغات محیطی این باشگاه به خبرنگاران چنین توضیح داد:« با بازی گذشته، 13 مسابقه را میزبان هستیم که 2 بازی اول را سازمان لیگ تبلیغات کرده است. برای بازی‌های آینده، 130 میلیارد پیشنهاد استقلال بود؛ یعنی هر بازی 10 میلیارد که از این مبلغ سهم سازمان لیگ 25 درصد و 5 درصد هزینه برگزاری بازی‌ها برای داوران و عوامل برگزاری است که به سازمان لیگ می‌دهیم. 39 میلیارد تومان باشگاه استقلال باید به سازمان لیگ پرداخت کند بنابراین قبل از هر بازی 3 میلیارد باید پرداخت کنیم و تضمین این 39 میلیارد را هم ارائه کردیم.»  فتاحی درباره مشکلاتی که پیش از دربی برای تبلیغات به وجود آمده بود هم چنین  واکنشی داشت:« ما امروز تماشاگر نداریم و با توجه به مصوبه بهداشت، تماشاگر اجازه حضور پیدا نکرده است به همین دلیل ما حداقل 5 میلیارد ضرر کرده‌ایم. این ضرر چطور می‌خواهد جبران شود؟ باید با تبلیغات جبران شود و چون تماشاگر نداریم ارتفاع تابلوها را بالا بردیم.»
گفتنی است پس از مذاکرات سیدمجید صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس با سجادی و عزیزی خادم، با دستور وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال تبلیغات محیطی به پرسپولیس واگذار شد و پرسپولیس در بازی هفته جاری با هوادار که میزبان است، تبلیغات محیطی را در ورزشگاه آزادی انجام خواهد داد.
فقط یک دوربین داریم؛ دوربین صدا و سیما
یکی از حاشیه‌های دربی 97 پیش از برگزاری این دیدار، اعتراض باشگاه استقلال به عدم صدور مجوز برای پخش زنده بازی از طریق اینستاگرام توسط کارگزاری این باشگاه بود. موضوعی که سعید فتاحی، نماینده باشگاه استقلال درباره آن گفت:‌ «استقلال میزبان است و دوربین باشگاه باید در ورزشگاه باشد، همان طور که شرکت‌های دیگر بازی را پخش می‌کنند. چطور می‌شود صاحب امتیاز این بازی باشگاه استقلال است و با احترام به صدا و سیما، دوربین‌های آنها در ورزشگاه باشد اما دوربین باشگاه نباشد؟ همان طور که تبلیغات محیطی و محتوا حق باشگاه است، طبق قوانین فیفا و AFC باید حق پخش را بدهند و این اقدام باید صورت بگیرد، حالا صدا و سیما این کار را که نمی‌کند، دوربین باشگاه را هم راه ندادند و این جای سؤال دارد.» پس از این اتفاق احمد مددی، مدیر ورزشگاه آزادی با اشاره به اینکه حضور هر دوربینی برای پخش زنده در ورزشگاه به غیر از دوربین صدا و سیما غیرقانونی است، اظهار داشت: «ما فقط یک دوربین داریم و آن دوربین رسمی صدا و سیماست. طبق تفاهمی که با صدا و سیما داشتیم، تنها واحد سیار صدا و سیما می‌توانست در جایگاه دوربین‌ها حضور پیدا کند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7790/14/593504/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها