اخبار


رئیس قوه قضائیه خطاب به رئیس کل دادگستری کرمان:
 از قضات فداکار حمایت کنید

گروه حوادث/ رئیس قوه قضائیه با قاضی مجتمع شهید باهنر کرمان که در جریان نجات یک متهم از خودکشی دچار آسیب از ناحیه مهره‌های کمر شد، به‌صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد و جویای احوال وی شد. به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح شنبه (۱۳ آذر) با «مسعود توکلی‌» قاضی فداکار کرمانی تماس گرفت و ضمن قدردانی از اقدام بموقع این قاضی فداکار، برای وی از درگاه خداوند متعال طلب شفای عاجل و کامل کرد و گفت: دستگاه قضایی به وجود قضاتی آگاه و شجاع [ همچون شما] که در راه خدمت به ملت از جان مایه می‌گذارند، افتخار می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در گفت‌وگو با «یدالله موحد» رئیس کل دادگستری کرمان نیز خواستار تشویق و حمایت از قضات فداکاری‌ شد که در مسیر خدمت خالصانه به خلق، حتی از بذل جان خود دریغ نمی‌کنند و رسیدگی به امور مردم را بر هر اقدام دیگری اولویت می‌دهند.رئیس قوه قضائیه در این تماس تلفنی همچنین پیگیر روند درمان قاضی توکلی‌زاده شد و دستورات لازم برای رسیدگی به وضعیت وی را صادر کرد.
رئیس قوه قضائیه همچنین در خصوص ضرورت انجام مراقبت‌های لازم و ایمن‌سازی اماکن قضایی جهت پیشگیری از بروز اینگونه حوادث، دستورات لازم را صادر کرد.«مسعود توکلی‌» قاضی شعبه ۱۰ مجتمع شهید باهنر کرمان که به شعبه صلح و سازش معروف است، طی روزهای گذشته در حین اقدام برای ممانعت از خودکشی یک متهم، دچار آسیب جدی در ناحیه مهره‌های کمر شد و به زیر تیغ جراحی رفت.در این حادثه، به متهم پرونده هیچ آسیبی وارد نشد. این قاضی فداکار که هم‌اکنون در منزل خود مشغول گذراندن دوران نقاهت است، اعلام کرده هیچ شکایتی از متهم ندارد و همچنان پیگیر جلب رضایت شاکیان پرونده‌ها از جمله پرونده این متهم است.

برخورد مرگبار خودرو با کارگران شهرداری

گروه حوادث/ یکی از دو کارگر شهرداری اصفهان که حین خدمت دچار سانحه تصادف شده بود، جان باخت.
علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در این باره گفت: دو نفر از کارگران شهرداری حین جمع‌آوری برگ‌های خشک درختان از خیابان دچار سانحه شدند و یکی از آنها فوت شد که به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم. یکی از پاکبانان نیز هم اکنون در بیمارستان بستری است که امیدواریم با دعای خیر مردم شفای عاجل پیدا کند. قاسم‌زاده تصریح کرد: شهروندانی که شب و نیمه شب در شهر تردد می‌کنند سرعت مطمئنه در رانندگی را رعایت کنند، چراکه عزیزانی در دل شب، مشغول نظافت شهر هستند.علت تصادفی که برای این کارگر زحمتکش رخ داد، سرعت بالای یک وانت پیکان بود که به ماشین حمل زباله شهرداری برخورد و کارگری که پشت خودرو مشغول انجام وظیفه بود را دچار سانحه کرد.

قتل شبه‌عمد در پرونده مرگ راننده تاکسی

گروه حوادث/ مرد جوانی که در یک درگیری خیابانی باعث مرگ یک راننده تاکسی شده بود به اتهام قتل شبه‌عمد به‌زودی محاکمه خواهد شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، مدتی قبل گزارش درگیری و مرگ یک راننده تاکسی به پلیس اعلام شد. وقتی مأموران به محل رسیدند یکی از شاهدان حادثه گفت: زن و مردی که سرنشین یک خودروی دیگر بودند با یک راننده تاکسی درگیر شدند و او را زدند اما یکباره راننده روی زمین افتاد.
 با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات در این خصوص آغاز و زوج جوان بازداشت شدند.پلیس راهوری که در آن درگیری شاهد ماجرا بود گفت: من شاهد درگیری راننده تاکسی و مرد جوان بودم. درگیری میان آنها به‌خاطر ترافیک شدید شروع شد. دعوا بالا گرفت و راننده خودرو چند ضربه به سر و صورت راننده تاکسی زد. اما درگیری با وساطت مردم تمام شد. راننده تاکسی به‌سمت ماشینش می‌رفت که روی زمین افتاد او را به بیمارستان بردند اما جان باخت.
 در حالی که فرضیه ارتباط داشتن مرگ راننده تاکسی با ضربه‌ای که مرد جوان به سر و صورت او زده قوت گرفته بود کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ را گرفتگی عروق کرونری قلب وی اعلام کردند.
کارشناسان در گزارشی اعلام کردند عروق کرونری قلب قربانی از قبل گرفتگی شدید داشته که بر اثر استرس دچار پرخونی و ایست قلبی شده است.
 با اظهار نظر کارشناسان پزشکی قانونی متهم تحت بازجویی قرار گرفت.
وی گفت: من به‌همراه همسرم سوار بر پراید از میدان آزادی عبور می‌کردیم که راننده تاکسی از پشت سر شروع به بوق زدن کرد. من به او گفتم ترافیک است و بی‌دلیل بوق نزند. اما پیاده شد و به‌سمت من آمد و داد و فریاد و فحاشی کرد. من گفتم در این ترافیک کجا بروم! من هم عصبانی شدم و با هم درگیر شدیم. مردم دخالت کردند و درگیری تمام شد. چند دقیقه بعد بار دیگر در ترافیک راننده تاکسی شروع به داد و فریاد کرد. من خیلی عصبانی شدم با این حال همسرم مانع از پیاده شدن من شد. اما مرد راننده به سمت ماشین من آمد مردم هم سعی کردند جلوی او را بگیرند که موفق نشدند. راننده ضربه‌ای به من زد و من هم دو ضربه به صورتش زدم و دعوا با وساطت مأمور پلیس راهور و شاهدان تمام شد. راننده تاکسی به‌سمت ماشینش می‌رفت که یکباره روی زمین افتاد و سرش با زمین برخورد کرد. من اصلاً ضربه‌ای به او نزدم.
متهم در پاسخ به این سؤال که آیا از بیماری مقتول با خبر بوده است گفت: من از بیماری او خبر نداشتم و اصلاً او را نمی‌شناختم و فقط ضربه‌ای به صورتش زدم.در این پرونده دو فرزند مقتول که در خارج از کشور هستند شکایت خود را مطرح کرده و خواستار قصاص شدند اما کیفر خواست پرونده با توجه به شواهد و مدارک و اظهارات متهم با اتهام قتل شبه‌عمد صادر شد تا وی در دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کند.

 کشف کتیبه «فرخزاد» در یک مرغداری

گروه حوادث/کتیبه فرخزاد مربوط به دوره ساسانی که سرقت شده بود در یک مرغداری در مرودشت کشف شد.
به‌گزارش خبرگزاری مهر، حمید فدایی، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید در تشریح این خبر گفت: در دامنه کوه مهر و در مجاورت مجموعه جهانی تخت جمشید، چهار کتیبه مربوط به اواخر دوره ساسانی وجود داشت که سال‌ها پیش یکی از آنها موسوم به کتیبه فرخزاد، به سرقت رفت. با تلاش یگان حفاظت تخت جمشید این کتیبه در یک مرغداری نزدیکی کوه رحمت مجموعه تخت جمشید پیدا شد.مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید افزود: این سنگ توسط سوداگران گنج به دو نیم تقسیم شده ولی خود کتیبه تقریباً سالم مانده است.
در این باره پرونده‌ای تشکیل شده و متخلفین تحت تعقیب هستند.

سرقت 20 میلیون تومانی قاب از  گورستان

گروه حوادث/ سارق حرفه‌ای که قاب‌های آلومینیومی قبرستان‌ها را در شهرستان جهرم سرقت می‌کرد دستگیر شد.
سرهنگ خسرو رزمجویی، فرمانده انتظامی جهرم اظهار داشت: سحرگاه شنبه در پی به سرقت رفتن تعدادی از قاب‌های آلومینیومی قبرستان رضوان در شهرستان جهرم و انتشار کلیپ مربوطه در فضای مجازی، بلافاصله بررسی موضوع با هدف کشف سرقت و شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور فوری مأموران انتظامی قرار گرفت.وی افزود: مأموران کلانتری ۱۲ مطهری با حضور در محل سرقت و به‌دست آوردن سرنخ‌هایی در این زمینه، موفق شدند کمتر از ۱۲ ساعت سارقی که به قاب‌های آلومینیومی قبرها رحم نکرده بود را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کنند.فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه در بازرسی از منزل سارق ۳۴ ساله تعدادی قاب آلومینیومی متعلق به قبرهای مردگان کشف شد، بیان کرد: یک دستگاه پژو ۴۰۵ نیز که سارق به وسیله آن اقدام به سرقت می‌کرده است نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شد. کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را حدود ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7790/13/593455/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها