گزیده


ممنوعیت موقت واردات فلفل به روسیه

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه محموله‌های فلفل به مقصد روسیه، به‌کشور برگشت نخورده است، گفت: فعلاً واردات فلفل به‌طور موقت به روسیه ممنوع شده است. به‌گزارش «نود اقتصادی»، کیخسرو چنگلوایی در این باره اظهار کرد: سوم آذر ۱۴۰۰ سرویس فدرال نظارت بر حقوق مصرف کنندگان روسیه نامه‌ای به وزارت بهداشت و جهادکشاورزی ایران ارسال و اعلام کرد که در چند محموله از فلفل‌های ایران مقداری سموم پیدا شده که در کشور روسیه ثبت و استفاده نمی‌شود و پس از آن یعنی از ۸ آذر نیز واردات فلفل به این کشور ممنوع شد. وی گفت: در حقیقت بحث کشور روسیه این نیست که چرا فلفل‌های باقی مانده سموم کشاورزی دارند بلکه آنها می‌گویند در تولید این محصولات از سمومی استفاده شده که مورد قبول این کشور نیست. در حقیقت اقدام آنها فی البداهه و یهویی است، چرا که از قبل هیچ پروتکل یا تفاهمنامه‌ای به امضای دو طرف نرسیده و حتی مکاتبه‌ای هم نداشتیم تا شروط واردات مشخص شود و آنها صریحاً اعلام کنند که از چه سمومی نباید در محصولات وارداتی استفاده شود. وی همچنین گفت: مکاتباتی با سازمان غذا و دارو انجام داده‌ایم و در روزهای آتی نیز جلساتی خواهیم داشت تا برای آن تمهیداتی در نظر بگیریم که این اتفاقات تکرار نشود.

کنترل آنلاین خلق پول با سامانه سمات

سامانه سمات یکی از برنامه‌های بانک مرکزی برای کنترل برخط (آنلاین) خلق پول بانک‌ها، مدیریت و کنترل اعطای تسهیلات بانکی است و چنانچه بانک تخطی کند این سامانه اجازه اعطای تسهیلات و ثبت اطلاعات را نمی‌دهد.  به گزارش ایرنا، با این روش که بزودی اجرایی خواهد شد، نظارت بر خلق پول بانک‌ها کاملاً برخط شده و نظارت از نوع نظارت پسینی به نظارت پیشینی تبدیل خواهد شد. سمات علاوه بر فراهم کردن دسترسی برخط شعب بانک‌ها به آخرین وضعیت تمامی تسهیلات اعطایی به مشتری، اعتبارات ریالی و ارزی گشایش شده و همچنین ضمانتنامه‌های ارزی و ریالی صادرشده، با استفاده از امکان استعلام برخط وضعیت تسهیلات و تعهدات اعطایی به اشخاص، مبالغ مانده بدهی و وضعیت بدهی‌های اشخاص در شبکه بانکی را به ‌سرعت و سهولت در اختیار شعب بانک‌های عامل قرار می‌دهد.

واریز ۵ هزار میلیارد تومان آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن به حساب سازندگان

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه بیش از پنج هزار میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن واریز شد، از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای این طرح به متقاضیان خبر داد. محمود شایان  افزود: بر اساس تصمیم دولت، سهم بانک مسکن برای تخصیص تسهیلات به بخش مسکن ۶۳ هزار میلیارد تومان است که با پرداخت این تسهیلات ۲۱۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن احداث خواهد شد. وی گفت: تاکنون ۱۶۸ هزار نفر سهم خود را برای احداث واحدهای اقدام ملی مسکن واریز کرده و تسهیلات را نیز دریافت کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7790/6/593426/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها