اخبـــــار


بخشودگی و تسهیل تسویه بدهی بخش تولید تا اسفند۱۴۰۰ تمدید شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از نهایی شدن تمدید قانون تسهیل تسویه سود بانکی، معروف به حذف سود مرکب تا پایان اسفند ماه امسال خبر داد.
سیداحسان خاندوزی در سخنانی در بیست‌وهشتمین همایش ملی بیمه و توسعه، با اعلام این خبر ابراز امیدواری کرد، تولید کنندگان بدهکار به نظام بانکی، با بهره‌گیری از این فرصت و پرداخت اصل بدهی معوق خود به نظام بانکی، از فرصت بخشودگی جرایم مربوط به تأخیر، برای افزایش تولید و توسعه کسب و کار خود بهره‌مند شوند.

هدایت منابع به سوی فعالیت‌های تولیدی
به‌گزارش ایرنا، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و دبیر ستاد اقتصادی دولت سیزدهم هم در این همایش گفت: اصلاح بازارهای ایران موجب شکل‌گیری قیمت‌های واقعی شده و منابع را به‌صورت بهینه به‌سمت فعالیت‌های تولیدی، سوق می‌دهد که موجب افزایش بهره‌وری و در نتیجه رشد اقتصادی خواهد شد.
وی با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار شغل در صنعت بیمه به‌عنوان بخشی از اقتصاد، اظهار داشت: این صنعت می‌تواند در بخش‌های دیگر نیز تأثیر گذاشته و موجب رشد و تقویت آنها شود.
وی با بیان اینکه اصلاحات اساسی در صنعت بیمه و صنایع دیگر بازارها را شکل می‌دهد، خاطرنشان‌ کرد: تغییر در بخش بیمه یک مسأله کلیدی است، زیرا در بازاری که رانت و فساد باشد نمی‌توان قیمت واقعی را تعیین کرد.

حذف قیمت‌گذاری‌های دستوری

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دولت سال گذشته مقادیر زیادی از بورس تأمین مالی کرد و با اهرم مالیات و فروش سهام، فشار زیادی را به این بازار وارد آورد.
به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجید عشقی با اشاره به اتفاقات اخیر ناشی از قیمت‌گذاری دستوری خودرو گفت: قیمت‌گذاری دستوری در خیلی از صنایع حذف شده و فقط در چند صنعت گرفتار این موضوع هستیم، اما در دولت تصمیمات خوبی گرفته شده و به امید خدا در چند روز آینده اجرایی خواهد شد.
وی گفت: دولت در خصوص حمایت از این بازار مصمم است و ما نیز مکاتبات متعددی با وزارتخانه‌های مختلف ذیربط داشته‌ایم تا در خصوص سیاستگذاری‌هایی که می‌تواند روی بازار سرمایه اثر بگذارد، به نحوی عمل کنند که این بازار آسیب نبیند و سیاست‌ها نیز شفاف باشد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین از عرضه اولیه‌های جذاب در آینده نزدیک خبر داد که در زمینه سهام شرکت‌های استارتاپی، دانش بنیان و فناوری محور انجام می‌شود و گفت: در خصوص پالایشگاه‌ها و صنایع مختلف نیز عرضه‌های اولیه زیادی در صف داریم که متناسب با کشش بازار انجام خواهد شد چراکه ما معتقدیم نباید فشار مضاعفی به بازار بیاوریم و به تناسب کشش بازار، عرضه‌های اولیه انجام خواهد شد.
وی افزود: با رفع ابهامات موجود و جلب اطمینان سرمایه‌گذاران، بازار کشش بیشتری پیدا خواهد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7790/5/593422/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها