رئیس جمهور در ادامه برنامه حضور درمیان اقشار مختلف مردم صبح جمعه به صورت سرزده از محله هرندی تهران بازدید کرد و در جریان مشکلات اهالی آن قرار گرفت

100 روز میان مردم


رئیس جمهور  صبح دیروز به صورت سرزده در محله هرندی تهران حضور یافت و ضمن گفت‌وگو با اهالی آن، از نقاط مختلف این محله بازدید کرد. آیت‌الله رئیسی در این بازدید در گفت‌وگوی چهره به چهره و صمیمی با ساکنین در جریان نگرانی‌های آنان و مشکلات محله قرار گرفت. رئیس جمهور پس از شنیدن سخنان تعدادی از ساکنین محله هرندی با اشاره به اینکه این منطقه از محله‌های قدیم تهران و دارای مردمانی نجیب و شریف است، گفت: دولت وظیفه خود می‌داند برای بهبود و اصلاح وضعیت مناطق تلاش کند و با تقویت امکانات و زیرساخت‌های شهری، محیط و شرایط مناسبی را برای ساکنین آن فراهم کند. رئیس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات ارزنده بسیج در رسیدگی به فقرا و محرومین، استفاده از ظرفیت بسیج را برای بازسازی و اصلاح وضعیت این محله‌ها ضروری دانست. در این بازدید شماری از ساکنین محله هرندی از نزدیک دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را در زمینه رسیدگی و تکمیل زیرساخت‌های شهری، جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر ارائه کردند.

تشریح محورهای لایحه بودجه
همچنین رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که پنجشنبه شب گذشته و به ریاست وی تشکیل شد، با اشاره به دقت و جدیت اعضای هیأت دولت در بررسی و تصویب تبصره‌های لایحه بودجه در جلسات فشرده روزهای اخیر گفت: ثبات اقتصادی، حمایت از تولیدکنندگان و مشارکت فعال بخش خصوصی در اقتصاد کشور و نیز تأمین معیشت مردم، محورهای اصلی و مورد توجه دولت در تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور باید باشد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی افزود: در تدوین لایحه بودجه، جهت‌گیری‌ها و هدف‌گذاری‌ها باید به سمت تحقق و رعایت محورهای مد نظر مقام معظم رهبری در اصلاح ساختار بودجه باشد.  در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از چهارچوب کلان و هدف‌مند لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ارائه داد که در آن، جداول و سیاست‌های پیشنهادی در چهارچوب محورهای مورد تأکید رئیس جمهور تشریح و مقرر شد پس از تصویب نهایی در هیأت دولت به اطلاع مردم برسد.

برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت
همچنین پنجشنبه و جمعه گذشته، جلسات فوق‌العاده هیأت دولت برای بررسی و تدوین بودجه ۱۴۰۱ کل تشکیل شد. در این جلسات، مقرر شد کمیته‌ای مسأله افزایش حقوق کارکنان را بررسی کند، به گونه‌ای که افزایش حقوق به صورت پلکانی انجام شود تا کارکنانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند، افزایش حقوق بیشتری داشته باشند. همچنین در راستای مردمی کردن اقتصاد و مشارکت مردم در اداره امور، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استانی و ملی را با مشارکت بخش خصوصی تکمیل کنند.

رئیس‌جمهور درگذشت آیت‌الله سید‌رضی شیرازی را تسلیت گفت
رئیس‌جمهور با صدور پیامی درگذشت یکی از علمای برجسته تهران را تسلیت گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در این پیام با بیان اینکه رحلت عالم مجاهد حضرت آیت‌الله سیدرضی شیرازی، فیلسوف، فقیه اندیشمند و استاد مبرز حوزه علمیه تهران موجب تأثر فراوان گردید، افزود: این روحانی مبارز و وارسته، سالیان متمادی از عمر پربار خود را وقف ترویج علوم و معارف اسلامی کرد و در این مسیر نورانی حتی تا پای جان پیش رفت و مورد سوء قصد نافرجام گروه تروریستی فرقان قرار گرفت. آیت‌الله رئیسی همچنین در این پیام اظهار داشت: اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، علمای اعلام، شاگردان، ارادتمندان و بویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان علو درجات و همجواری با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7789/1/593388/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها