پرسپولیس با لک و سرلک به 2 امتیازی سپاهانِ صدرنشین رسید

عملیات نجات با هوادار


گروه ورزشی/ 8 دیدارهفته ششم لیگ برتر فوتبال دیروز برگزار شد که در یکی از آنها تراکتور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز با گل محمد عباس‌زاده (82) از سد شهرخودرو گذشت و سرخپوشان تبریزی به نخستین بردشان با هدایت زوانمیر سولدو دست یافتند. دیدارهوادار و آلومینیوم در ورزشگاه غدیر تهران با تساوی بدون گل به پایان رسید. نساجی و پیکان در ورزشگاه شهدای ساری 2-2 مساوی شدند. کریم اسلامی (36) و حسن نجفی (82) برای نساجی و ابراهیم صالحی (66 و 77) برای پیکان گلزنی کردند. فجرسپاسی در ورزشگاه حافظیه شیراز 2-0 مغلوب سپاهان شد. عزت‌الله پورقاز (35) و سیدمحمدرضا حسینی (58) گل زدند تا شاگردان محرم نویدکیا بعد از 2 بازی به پیروزی برسند و با 13 امتیاز به صدر جدول صعود کنند. در یکی از حساس‌ترین دیدارها، گل گهر و استقلال در حالی برابر هم قرار گرفتند که اعلام شد خارجی‌های استقلال اجازه بازی ندارند و برای همین فرهاد مجیدی مجبور شد تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کند. در این شرایط بازی با سوت علی صفایی آغاز شد و حملات نصف و نیمه بازیکنان دو تیم منجر به اتفاق خاصی نشد تا دقیقه 40 بالاخره نخستین موقعیت جدی برای استقلال شکل گرفت و شلیک راه دور و دیدنی محمدرضا آزادی به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید و مجیدی برای نیمه دوم 3 تعویض انجام داد؛ جعفر سلمانی، رضا آذری و ارسلان مطهری به ترتیب جایگزین متین کریم زاده، سعید مهری و امین قاسمی نژاد شدند. دقیقه 61 سلمانی صاحب فرصتی عالی شد تا در مصافی تک به تک دروازه محمدحسین اکبرمنادی را باز کند اما دروازه‌بان گل گهر با واکنشی خوب، توپ را راهی کرنر کرد. در ادامه فرصت خاصی روی دروازه‌ها خلق نشد تا این بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد. استقلال و گل گهر به ترتیب با 12 و 10 امتیاز در رده‌های سوم و ششم قرار گرفتند.
3 بازی یک گله
3 بازی پایانی این هفته با نتایج مشابه به اتمام رسید و جالب اینکه در هر 3 بازی تنها یک گل زده شد. فولاد در ورزشگاه فولادشهر اصفهان 1-0 از سد ذوب آهن گذشت. لوسیانو پریرا (41) برای سرخپوشان اهوازی گل زد تا فولاد به دومین بردش پس از حضور جواد نکونام دست پیدا کند. نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر 1-0 برابر مس رفسنجان بازنده شد. دقیقه 49 این بازی میثم حیدری داور بازی روی یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه، پنالتی برای مس اعلام کرد که باعث جنجال و بازی 15 دقیقه متوقف شد. مسجد سلیمانی‌ها به تصمیم داور معترض بودند و تلاش می‌کردند روی گوشی موبایل صحنه پنالتی را به داور نشان دهند تا میثم حیدری را از تصمیمش منصرف کنند. سرانجام پس از 15 دقیقه وقفه و اخراج یکی از اعضای کادر فنی نفت مسجدسلیمان، گادوین منشا پنالتی را تبدیل به گل کرد. بعد از این اتفاق هم فراز کمالوند سرمربی مسجدسلیمانی‌ها با کارت قرمز داور مواجه شد. این بازی 110 دقیقه طول کشید. در آخرین بازی هفته ششم هم پرسپولیس و صنعت نفت در ورزشگاه آزادی برابر هم قرار گرفتند. در این بازی حدود 5 هزار هوادار پرسپولیس مجوز حضور در ورزشگاه آزادی را پیدا کردند تا پس از 657 روز با تشویق‌هایشان حامی سرخپوشان باشند. البته در این بازی هم پروتکل‌های بهداشتی آنچنان که باید و شاید رعایت نشد ولی تماشاگران در شرایط بهتری نسبت به بازی استقلال-نساجی وارد ورزشگاه شدند. یحیی گل‌محمدی که تیمش در سه بازی قبل به پیروزی نرسیده بود، دوباره به دفاع چهار نفره بازگشت و تیمش را با ترکیبی متفاوت به زمین فرستاد که مهم‌ترین آنها حضور دوباره حامد لک درون دروازه بود. ضمن اینکه احسان پهلوان هم جای رضا اسدی را گرفت.  دقیقه 16 بازی، ارسال دیدنی وحید امیری از جلوی عیسی آل کثیر گذشت و او نتوانست توپ را تبدیل به گل کند. هواداران پرسپولیس که دوباره فرصت حضور در استادیوم را پیدا کرده بودند، دقایق 24 و 25 به تشویق‌ هادی نوروزی و مهرداد میناوند بازیکنان فقید تیم‌شان پرداختند. دقیقه 26 مصدومیت احسان پهلوان باعث شد کمال کامیابی‌نیا جای او را در میدان بگیرد. دقیقه 30 پس از برخورد مهدی ترابی با محمد طیبی در محوطه جریمه و افتادن روی زمین، در حالی که ترابی معتقد به گرفتن پنالتی بود، سیدعلی اصغر مؤمنی داور مسابقه به دلیل تمارض به او کارت زرد نشان داد. در این شرایط نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم حملات پرسپولیس ادامه پیدا کرد و دقیقه 65 مهدی عبدی جای سعید آقایی را در ترکیب گرفت. دقیقه  67 عبدی با دریبل یک بازیکن صنعت نفت شوت خود را روانه دروازه کرد که توپ به تیرک دروازه خورد و صحنه آهسته نشان داد که توپ در درون دروازه فرود آمده است. دقیقه 72 حرکت بازیکنان پرسپولیس از سمت چپ باعث شد توپ به میلاد سرلک برسد و او با ضربه تماشایی از زاویه بسته که به میثم تهیدست خورد، دروازه را باز کرد تا پرسپولیس به گل برسد. در ادامه تلاش شاگردان علیرضا منصوریان برای جبران گل خورده زیاد شد و دقیقه 85 هم  پاس فرشاد فرجی با اشتباه فاحش حامد لک مواجه شد. توپ از زیر پای لک عبور کرد و به تیر خورد و در ادامه گلر پرسپولیس موفق شد توپ را در آغوش بگیرد. دقیقه 92 هم ضربه شروین بزرگ در حالت تک به تک را لک دفع کرد تا این بازی در نهایت با پیروزی 1-0 پرسپولیس پایان یابد و این تیم در حضور هوادارانش به پیروزی برسد. پرسپولیس با این برد 11 امتیازی شد و با رسیدن به جایگاه چهارم در فاصله 2 امتیازی سپاهان صدرنشین قرار گرفت.

بــــرش
گرو کشی سازمان لیگ با استقلال

ساعاتی پیش از آغاز دیدار استقلال- گل‌گهر اتفاقی غیرمنتظره افتاد. در حالی که رودی ژستد و کوین یامگا توسط فرهاد مجیدی در ترکیب اصلی آبی پوشان قرارگرفته بودند، خداداد افشاریان ناظر بازی اعلام کرد که این 2 بازیکن اجازه بازی ندارند. به گفته او، باشگاه استقلال نتوانسته ضمانتنامه بانکی لازم برای استفاده از خارجی‌ها را به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارائه کند. موضوعی که عصبانیت سرمربی استقلال را در پی داشت و در نهایت محبور شد امین قاسمی‌نژاد و محمدرضا آزادی را جایگزین خارجی‌ها کند. بیژن طاهری سرپرست تیم فوتبال استقلال در واکنش به این اتفاق گفت: «45 سال است در فوتبال هستم و هنوز چنین اتفاقی را ندیده‌ام که یک ساعت و نیم قبل از بازی حکم بدهند 2 بازیکن خارجی شما نمی‌توانند بازی کنند. این ظلمی در حق استقلال و انتقامی بابت تبلیغات محیطی است که آقای آجورلو پیگیر آن شده است.» در این میان، فریبرز محمودزاده مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ اعلام کرد: «با وجود اینکه باشگاه استقلال ضمانت‌های بانکی لازم را برای استفاده از یامگا و ژستد ارائه نکرده بود، سازمان لیگ به جهت احترام به هواداران و کمک قانونی به فوتبال مجوز موقتی برای این 2 بازیکن صادر کرد. 22 آبان 1400 در نامه‌ای رسمی و محرمانه به باشگاه استقلال اعلام شد که مجوز موقت و مشروط این 2 بازیکن به دلیل عدم ارائه تضامین بانکی لغو شده ولی باشگاه استقلال نسبت به تذکرهای قانونی سازمان لیگ بی‌توجهی کرد.»
مجیدی: اتفاقات قبل از بازی خنده‌دار است
فرهاد مجیدی در نشست خبری بعد از بازی گفت: «اتفاقاتی در فوتبال ما می‌افتد که تعجب می‌کنم. ساعت 13:29 اعلام کردند که دو بازیکن‌ خارجی‌تان (ژستد و یامگا) نمی‌توانند بازی کنند. وقتی دستیارم به من گفت چند بازیکن را به سیرجان ببریم، گفتم هر چه بازیکن داریم ببریم چون این اتفاق برای من قابل پیش‌بینی بود و می‌دانستیم با چه کسی بازی داریم. خنده‌داراست که دو ساعت قبل از بازی بگویند بازیکنان‌تان نمی‌توانند بازی کنند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7782/14/592684/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها