اخبــــار


رهبرمعظم انقلاب در پیامی به مناسبت هفته بسیج خطاب به بسیجیان تأکید کردند:
می توانید در همه مسائل کشور مشکل گشا باشید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با تبریک هفته بسیج، «همت بلند، خردمندی، درست‌اندیشی و توکل به خدا» را ابزارهای تجربه‌ شده برای غلبه بر مشکلات کشور دانستند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
هفته بسیج بر همگان مبارک باد، بویژه رویش‌های تازه و با طراوت بسیجی که همچنان مانند نسل پیش از خود، فرزندان محبوبِ امام راحل عظیم‌الشأنند.
عزیزان!
قدرشناس جایگاه خود باشید و بدانید که با همّت بلند و در پرتو خردمندی و درست‌اندیشی و با اعتماد و توکل به خداوند دانا و توانا، می‌توانید در همه مسائل عمومی کشور و ملت، اثربخش و مشکل‌گشا باشید. این تجربه چند دهه ملت ایران است.
و السلام علیکم و رحمة‌الله
سیدعلی خامنه‌ای
۳ آذر ۱۴۰۰

تأکید رئیسی بر تحول در ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی

رئیس‌جمهور از کارگروه تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست با دقت و بررسی همه جانبه، پیشنهادات موجود در این زمینه را جمع‌بندی و برای تصمیم‌گیری در جلسه بعدی ارائه دهد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، از نقش برجسته و ممتاز این مجموعه عظیم برآمده از متن مردم و خون پاک شهیدان تجلیل و قدردانی کرد و اظهارداشت: فرهنگ و تفکر بسیج از ویژگی‌ها و شاخصه‌های ارزشمندی برخوردار است که ترویج و نهادینه کردن آن در بخش‌های مختلف جامعه، از جمله در مسائل فرهنگی بسیار سازنده و تأثیرگذار بوده و خواهد بود. رئیس‌جمهور با تأکید بر اهمیت ایجاد تحول در ساختار، وظایف و مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در پیوست حکم اعضای جدید شورا، از کارگروه تحول خواست با دقت همه پیشنهادات موجود در این زمینه را جمع‌بندی و برای تصمیم‌گیری در جلسه بعدی ارائه دهد.
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع شرح وظایف قرارگاه فرهنگی در راستای اجرایی شدن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در پیوست حکم اعضای جدید برای ایجاد تحول در وظایف و مأموریت‌ها و راهبرد شورای عالی انقلاب فرهنگی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و ادامه آن به جلسه بعدی شورا موکول شد. همچنین در این جلسه سند سیاست‌ها و اقدامات تقویت و ترویج نامگذاری متولدین جدید مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی به تصویب رسید.

گفت‌ و گوی باقری کنی با انور قرقاش درباره مسائل منطقه

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیرامور خارجه کشورمان روز گذشته در سفر به امارات با «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس‌ این کشور دیدار و درباره روابط میان دو کشور و مسائل منطقه‌ای گفت‌ و گو کرد.
به گزارش ایسنا، خبرگزاری امارات اعلام کرد که این دیدار در حضور خلیفه شاهین المرر، وزیر مشاور دولت در امورخارجه امارات صورت گرفت و در آن درباره روابط میان ایران و امارات متحده عربی گفت‌وگو شد. طرفین دراین دیدار همچنین بر لزوم تقویت اساس همسایگی خوب و احترام متقابل در چارچوب منافع مشترک با هدف حصول ثبات و شکوفایی در منطقه و گسترش روابط اقتصادی و تجارب میان دو کشور تأکید کردند. در این دیدار همچنین درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام دو طرف گفت وگو شد.

آیت‌الله جنتی: اگر روحیه بسیجی حاکم باشد همه مشکلات حل می‌شود

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان روز گذشته در جلسه این شورا بسیج را متعلق به همه اقشار مردم دانست و با تأکید بر اینکه بسیج باید همیشه محفوظ بماند، گفت: اگر روحیه بسیجی حاکم باشد، همه مشکلات حل می‌شود و مسئولان باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به کار گیرند.
به گزارش ایسنا، دبیر شورای نگهبان افزود: این مردم که همه چیزشان را در راه اسلام و انقلاب فدا کرده‌اند و در همه صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب حاضر بوده‌اند، باید مشکلات‌شان برطرف شود.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه باید قدردان مردم باشیم، اضافه کرد: باید تا آنجا که می‌توانیم مشکلات اقتصادی را کم کنیم، نباید در این مملکت کسی پیدا شود که شب را گرسنه بخوابد.
او با ابراز خوشحالی از اینکه بچه‌های انقلابی روحیه بسیجی دارند و هر جا اتفاقی مثل سیل و زلزله رخ دهد، در صحنه حضور دارند و به کمک مردم می‌آیند، روحیه بسیجی را یک روحیه اسلامی و انقلابی دانست که باید در همه عرصه‌ها و دستگاه‌ها همچون دولت، مجلس، قوه قضائیه، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس حاکم شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7782/2/592675/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها