ایران در ایران


تجمع شهرکردی‌ها در مخالفت با طرح‌های انتقال آب

شهرکرد- شماری از مردم چهارمحال و بختیاری در مخالفت با طرح‌های انتقال آب از این استان در میدان امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد تجمع برگزار کردند.
به‌گزارش ایرنا، تجمع‌کنندگان علت این تجمع خود را مخالفت با طرح‌های انتقال بین حوضه‌ای آب اعلام کرده و خواستار پایان دادن به آن هستند. مهم‌ترین طرح‌های مورد اشاره تجمع‌کنندگان در شهرکرد در خصوص طرح انتقال آب از طریق تونل گلاب و حفر تونل بهشت‌آباد است که خواهان توقف آن هستند. همچنین صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری شبکه جهان بین اقدام به پوشش زنده بخش‌هایی از این تجمع مردم کرد. پیش از این نیز عصر سی‌ام آبان‌ماه و صبح روز یکم آذرماه تجمعی از سوی تعدادی از مردم در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری صورت گرفته بود. چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. هم‌اکنون ۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان بشدت تأثیر گذاشته است.

رتبه اول گیلان در صنعت پرورش بوقلمون

رشت - معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: بوقلمون با توجه به کلسترول پایین در برخی از خانوارها جایگزین گوشت قرمز شده است.
به‌گزارش ایسنا حجت علی‌اکبرنژاد با بیان اینکه گیلان رتبه اول صنایع بالادستی بوقلمون را در کشور دارد، اظهار کرد: گوشت بوقلمون با داشتن پروتئین، ویتامین و املاح بالا و نیز کلسترول پایین جایگزین گوشت قرمز در سبد غذایی برخی از خانوارها قرار گرفته است. وی افزود: لاهیجان شهرستان قطب گیلان در پرورش جوجه بوقلمون است و شهرستان‌های شفت و رشت در رتبه بعدی قرار دارند. علی‌اکبرنژاد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود، تولیدکنندگان گیلانی تا پایان سال، ۱۸۰۰ تن گوشت بوقلمون به بازارهای مصرف عرضه کنند. وی تصریح کرد: در هر دوره پرورش۹۳ هزار و ۲۰۰قطعه جوجه بوقلمون در گیلان پرورش داده می‌شود و هم اکنون ۱۷ واحد پرورش بوقلمون در گیلان فعال است. مدیر امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ادامه داد: خانوارهای روستایی گیلان در جوار خانه‌های خود همواره بوقلمون و سایر ماکیان بومی را پرورش می‌دهند و از این راه درآمد خوبی نصیب‌شان می‌شود. وی افزود: اخیراً در قالب طرح مشاغل خانگی تعداد بیشتری از افراد به پرورش بوقلمون پرداخته‌اند و زنان روستایی گیلان در این خصوص نقش پررنگی دارند.

خارج شدن ۴۱ واحد تولیدی در لرستان از تملک بانک‌ها

خرم‌آباد- مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان گفت: ۶۹ واحد تولیدی، صنعتی در لرستان همچنان در تملک بانک‌های عامل قرار دارند.
به گزارش ایسنا، محمد جناب گفت: تا سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۱۰ واحد تولیدی، صنعتی استان در تملک بانک‌ها بودند.
وی عنوان کرد: با تلاش مسئولان استان، سرمایه‌گذاران و همکاری بانک‌های عامل هم‌اکنون ۴۱ واحد تولیدی ـ صنعتی از تملک بانک‌ها خارج شده و به چرخه تولید بازگشتند. مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان تصریح کرد: همچنان ۶۹ واحد تولیدی ـ صنعتی در تملک بانک‌های عامل استان قرار دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7782/12/592636/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها