۱۰۰ نفر از نخبگان مقیم خارج از کشور به استان فارس بازگشتند


شیراز- رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: طی سه سال گذشته حدود ۶ هزار نفر از نخبگانی که مقیم خارج از کشور بودند به‌ کشور بازگشتند و در استان فارس هم شاهد حضور ۱۰۰ نفر از این نخبگان بوده‌ایم.
به‌گزارش ایرنا، حبیب شریف، اظهار کرد: در حال حاضر بهره‌گیری از پتانسیل و ظرفیت نخبگان ایرانی خارج از کشور در دستور کار قرار گرفته است و امکانات مختلف در اختیار آنها قرار داده می‌شود.
رئیس بنیاد نخبگان فارس ادامه داد: نبود اشتغال موجب نقل مکان و مهاجرت برخی از نخبگان از شهر، استان و حتی کشور می‌شود و نیاز است که نمایندگان مجلس و متولیان امر تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال جهت بهره بردن از ظرفیت استعدادهای برتر در کشور به‌کار بگیرند.وی عنوان کرد: متأسفانه بیشتر خیرین نگاه سخت افزاری دارند. برای حمایت از نخبگان نیاز به سرمایه‌گذار خطرپذیر داریم. اما به‌دلیل عدم جذب سرمایه‌گذار و خالی بودن جای پشتیبانان بسیاری از نخبگان ما به تهران و اصفهان مهاجرت کردند.
شریف اضافه کرد: بودجه‌ای که سال گذشته از سوی مجلس به بنیاد ملی نخبگان کشور تخصیص یافت حدود ۸۰ میلیارد تومان بوده است. برای بنیاد نخبگان فارس بودجه اندکی در نظر گرفته بودند که این بنیاد تاکنون یک چهارم بودجه‌ای را که در نظر گرفته شده برای استان فارس دریافت کرده است. البته جوایز تحصیلی و حقوق کارکنان مستقیماً از بنیاد ملی نخبگان پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه از زمان تشکیل بنیاد نخبگان استان فارس تاکنون حدود پنج هزار نفر تحت پوشش این بنیاد قرار گرفتند، گفت: بنیاد ملی نخبگان کشور نیز سالانه حدود ۳۰۰۰ نفر از جوانان نخبه در کشور را که اکثر آنها دانشجو هستند تحت پوشش قرار می‌دهد و نحوه گزینش از استان‌ها این است که از بین دانشجویان رتبه بالا انتخاب می‌شوند و جوایزی در حوزه‌های مختلف با هدف توانمندسازی این نخبگان به آنها اهدا خواهد شد.
او گفت، برای اطلاع از شرایط همکاری با بنیاد نخبگان و شرایط استفاده از جوایز به سایت www.bmn.ir مراجعه شود.وی ادامه داد: برای کسب این جوایز فضای رقابتی وجود دارد و این جوایز یک بورسیه تمام‌عیار محسوب می‌شوند. جایزه «شهید احدی» نیز به افرادی اهدا می‌شود که در کارشناسی ارشد بتوانند درجه مناسبی دریافت کنند و بدرخشند و بدون آزمون سراسری دکتری به مقطع بالاتر می‌روند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7782/12/592634/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها