اخبار


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  خبر داد
ورود نخستین استارتاپ به بورس

نخستین گام مؤثر دولت برای شکوفایی اقتصاد دیجیتال، هموار کردن مسیر ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه بود که با پیگیری‌های وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد و دارایی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و ریاست سازمان بورس به‌ ثمر نشست.به‌ گزارش«ایران»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام خبر عملی شدن وعده ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه، تأکید کرد که در آستانه صدمین روز استقرار دولت، سرانجام یک استارتاپ تاکسی اینترنتی (تپسی)، مجوز ورود به بازار سرمایه را دریافت کرد و نام نخستین استارتاپ ایرانی بر تابلوی فرابورس نقش می‌بندد. عیسی زارع‌پور با اعلام این خبر گفت: پس از سال‌ها، دولت سیزدهم به وعده ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه جامه عمل پوشاند. در هفته‌های آتی با نقش بستن نام این استارتاپ در تابلوی فرابورس، عملاً سد ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه شکسته خواهد شد و انتظار می‌رود موج تازه‌ای از ورود شرکت‌های فناورپایه به این بازار برای تأمین مالی بیشتر و درنتیجه، بزرگ‌تر شدن اندازه بازارهای مرتبط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد دیجیتال به راه بیفتد.

معاون وزیر ارتباطات:
 وضعیت اینترنت ثابت مطلوب نیست

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امکان دارد سال آینده سرعت حداقلی مصوب در پروانه اپراتورها را از ۲ مگابیت بر ثانیه به 4 یا ۶ مگابیت برثانیه برسانیم، چراکه برای استفاده بهینه از حوزه فناوری باید سرعت اینترنت ارتقا پیدا کند.
به گزارش ایرنا، «صادق عباسی شاهکوه» رئیس سازمان رگولاتوری افزود: سرعت اینترنت ثابت، یکی از مسائلی است که عموماً جزو عقب‌ماندگی‌های حوزه ارتباطات به حساب می‌آید. عدم سرمایه‌گذاری در زمینه اینترنت ثابت باعث شده این حوزه نه تنها پیشرفتی نداشته باشد که حتی از کیفیت آن نیز کاسته شود. اکنون در کشور بیش از ۱۲ درصد مردم به اینترنت پهن‌باند ثابت متصل هستند در حالی که طبق سند مرکز ملی فضای مجازی، این عدد باید افزایش یابد. وی اضافه کرد: ما اکنون حدود ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار مشترک اینترنت ثابت داریم که با تکنولوژی ADSL، برخی به وسیله فیبر نوری، تعداد اندکی VDSL و بخشی نیز با وایرلس به اینترنت دسترسی دارند. اینترنت ثابت را باید به نسبت خانوار درنظر گرفت. ما حدود ۲۵میلیون خانوار و ۵میلیون کسب وکار داریم که از این تعداد، تقریباً ۱۰میلیون نفر به اینترنت ثابت متصل هستند. وی افزود: حداکثر سرعت (ADSL) ۱۶ مگابیت بر ثانیه است که جوابگوی نیاز مردم نیست و در سرویس‌های جدید و حجیم نمی‌تواند نیاز کاربر را برطرف کند.البته این سرعت هم درحالی برای کاربر قابل دسترس است که نزدیک به مرکز مخابرات و سیم مسی باشد. در حالی که تکلیف ما در سند شبکه ملی اطلاعات این است که ۸۰ درصد خانوارها و کل کسب‌وکارها (حدود ۲۵ میلیون خانوار) به اینترنت با سرعت متوسط ۲۵مگابیت و در حالت مطلوب به 50-40 مگابیت برثانیه دسترسی داشته باشند اما در حوزه اینترنت ثابت، فاصله ما با میزان مطلوب بسیار زیاد است. اگر بخواهیم در یک مقایسه بگوییم چقدر برای رسیدن به تکلیف قانونی اتصال ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت ثابت راه داریم، حقیقتاً در این حوزه صفر هستیم. وی تصریح کرد: در مصوبه شورای عالی فضای مجازی، تکلیف شده که این اتفاق تا افق ۱۴۰۴ نهایی شود. اما نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که تا پایان سال ۱۴۰۳ برنامه‌های خود را به نتیجه برسانیم. برنامه‌ریزی ما نیز بر همین اساس است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7782/11/592630/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها