اخبــــار


سخنگوی وزات آموزش و پرورش :
باید هر یک ساعت ۱۰ دقیقه در و پنجره‌های کلاس باز بماند

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش در امر بازگشایی مدارس درباره چگونگی تهویه فضای کلاس‌های درس در ایام سرد سال و در مناطق سردسیر توضیح داد و گفت: در مناطق سردسیر که مدارس از سیستم گرمایشی استفاده می‌کنند این‌گونه است که باید هر یک ساعت ۱۰ دقیقه در و پنجره‌های کلاس را باز بگذارند تا هوا جریان پیدا کرده و تهویه شود.
علیرضا کمره ای در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از ابتدای آذرماه اظهار کرد: از مدرسه انتظار داریم فاصله‌گذاری فیزیکی را انجام و در صورت تراکم جمعیت، دانش‌آموزان را گروه‌بندی کرده و سپس روزهای حضور دانش‌آموزان در طول هفته را به خانواده‌ها اطلاع دهد.
وی با اشاره به عدم فعالیت بوفه‌های مدارس نیز گفت: اگر دانش‌آموزان مایل‌اند خوراکی و یا غذایی مصرف کنند باید ازمنزل با خود بیاورند و بطری آب نیز به همراه داشته باشند.
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش در امر بازگشایی مدارس درباره تهویه فضای کلاس در فصل سرما گفت: تهویه فضا، بعد از فاصله‌گذاری اجتماعی عنصر کلیدی دوم بازگشایی مدارس است. برنامه‌ریزی و گروه‌بندی به گونه‌ای انجام شده است که بیش از ۱۵ نفر در یک کلاس درس به صورت همزمان حضور نداشته باشند. از این حیث جمعیت دانش‌آموزان در کلاس درس کاهش یافته، با این حال رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.
کمره‌ای ادامه داد: پروتکل‌های ما برای ایام سرد سال و در مناطق سردسیر که مدارس از سیستم گرمایشی استفاده می‌کنند این‌گونه است که باید هر یک ساعت، ۱۰ دقیقه در و پنجره‌های کلاس را باز بگذارند تا هوا جریان پیدا کرده و تهویه شود؛ نه اینکه درها و پنجره‌ها به صورت کامل باز باشند. درست است که اصل بر کنترل سرایت‌پذیری کووید ۱۹ است، اما سرما هم مزاحمت ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه بنابراین اگر سیستم گرمایشی در کلاس درس روشن است، باید در هریک ساعت زمان آموزش، ۱۰ دقیقه درها باز شوند که هوا عوض شود گفت: مدارس این برنامه‌ریزی را انجام می‌دهند که آن ۱۰ دقیقه، زنگ تفریح بچه‌ها باشد. لازم است دانش‌آموزان نیز در این زنگ‌ها پوشش را مراعات کنند تا بعد از بازگشت به کلاس درس احساس سرما نکنند.

اجرای <طرح ملی دادرس> در مدارس

دهمین دوره طرح ملی دادرس، با حضور رئیس سازمان جوانان هلال احمر، معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیر عاملان استان‌ها افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، محمد گل‌فشان، رئیس سازمان جوانان هلال احمر درباره طرح ملی دادرس گفت: طرح دادرس باید به صورت عملیاتی در زمینه مقابله با حوادث به یک فرهنگ تبدیل و گسترش یابد.
او با اشاره به اینکه دهمین دوره طرح دادرس به یاد شهید فداکار علی لندی و محمد رضا محمودیان که با اهدای اعضایش جان چندین نفر را نجات داد، نامگذاری شده است، اظهار داشت: برای توسعه طرح دادرس باید از زبان هنر استفاده کرد و با تولید و پخش فیلم‌های آموزشی در رسانه‌ها و فضای مجازی از آثار بلایای طبیعی بکاهیم.
گل‌فشان با اشاره به اینکه امسال دانش‌آموزان برای حضور در طرح دادرس باید در سامانه ثبت‌نام کنند، افزود: امیدواریم المپیاد آماده و به صورت حضوری برگزار شود. طرح ملی دادرس گام مهمی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و غیر‌اجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی و جسمانی نوجوانان آینده‌ساز کشورمان است. این طرح ارزشمند با همکاری آموزش و پرورش وارد دهمین سال خود می‌شود و در طول سال تحصیلی همراه دانش‌آموزان است. با اجرای این طرح دانش‌آموز عضو تیم دادرس یاد می‌گیرد، زمان حادثه یا اتفاق غیرقابل پیش‌بینی در مدرسه و در خانه درست رفتار کند.

ازدواج 23 درصد رشد کرد

بر اساس آمار منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران، ۱۵۸ هزار و ۹۹۲ رویداد ازدواج و ۴۱ هزار و ۷۵۷ رویداد طلاق در بهار ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است که این آمار در قیاس با آمار مشابه خود در بهار ۹۹ از رشد ۲۳.۶ درصدی «ازدواج» و ۱۶.۴ درصدی «طلاق» خبر می‌دهد.
به‌ گزارش ایسنا، بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، طی سال ۹۹ تعداد ۵۵۷ هزار و ۶۴۹ رویداد ازدواج و ۱۸۴ هزار و ۶۵۴ رویداد طلاق رخ داده است.
از آمار ازدواج و طلاق سال گذشته، تعداد ۱۲۸ هزار و ۶۲۱ رویداد ازدواج و ۳۵ هزار و ۸۶۹ رویداد طلاق مربوط به بهار ۹۹ است.

وزارت بهداشت: افراد بالای ۱۸ سال باید دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند

حدود یک ماه است که تزریق دوز سوم (بوستر) در کشور آغاز شده است و تاکنون ۷۵۰ هزار دوز بوستر واکسن کرونا تزریق شده است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق تأکید کمیته ملی واکسن کشور در جلسه روز دوشنبه اول آذرماه، افراد بالای ۱۸ سال به شرط اینکه از نوبت دوم تزریق واکسن آنها حداقل چهار ماه گذشته باشد، باید دوز سوم را دریافت کنند.
دکتر محمد مهدی گویا در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این موضوع از سوی کمیته به مسئولان مربوطه توصیه شده است تا در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات این کار با برنامه‌ریزی مناسب و با اولویت‌بندی گروه‌های سنی انجام شود.
گویا توضیح داد: بیشتر این تعداد واکسن به کادر بهداشتی و درمانی کشور تزریق شده است و در ادامه این کار تصمیم گرفته شده بود که گروه سنی بالای ۶۰ سال حتماً دوز سوم را دریافت کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7782/7/592621/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها