هفته ششم لیگ برتر امروز برگزار می‌شود

کورس مدعیان صدر


حامد جیرودی/هفته ششم لیگ برتر فوتبال، امروز با برگزاری 8 بازی پیگیری می‌شود و جالب اینکه در این هفته 7 تیم شانس قرار گرفتن در صدر  جدول را دارند. 4 دیدار امروز به‌صورت همزمان از ساعت 15 آغاز می‌شود که در یکی از آنها تراکتور در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز میزبان شهر خودرو است. سرخپوشان تبریزی در اولین مسابقه‌ای که زوانمیر سولدو      را روی نیمکت داشتند، برابر سپاهان بدون گل مساوی شدند تا با 4 امتیاز در رده سیزدهم قرار بگیرند؛ اما در سمت مقابل مشهدی‌ها هم در خانه برابر ذوب آهن 2-1 بازنده شدند تا با یک امتیاز در رده شانزدهم باقی بمانند. در ورزشگاه شهدای ساری، نساجی پذیرای پیکان است. سرخپوشان قائمشهری در هفته پنجم بدون حضور ساکت الهامی، برابر استقلال به تساوی بدون گل رسیدند تا با 5 امتیاز در رده یازدهم بایستند. در مقابل، شاگردان مجتبی حسینی در خانه مقابل فجرسپاسی 1-0 شکست خوردند تا با 10 امتیاز به رتبه چهارم سقوط کنند. فجرسپاسی هم در ورزشگاه حافظیه شیراز مقابل سپاهان قرار می‌گیرد. شاگردان علی اصغر کلانتری بعد از دو شکست ابتدای فصل، 2 برد و یک تساوی به دست آوردند تا با 7 امتیاز در رده هشتم قرار بگیرند. در سوی دیگر، شاگردان محرم نویدکیا در 2 بازی قبلی‌شان یک باخت و یک تساوی داشته‌اند تا با 10 امتیاز به رده سوم سقوط کنند. هوادار نیز در ورزشگاه غدیر تهران با آلومینیوم دیدار می‌کند. شاگردان رضا عنایتی در بازی قبل‌شان 1-0 مغلوب فولاد شدند تا با 3 امتیاز به رده پانزدهم سقوط کنند و حالا باید برابر شاگردان رسول خطیبی قرار بگیرند که با برتری 2-1 برابر نفت مسجد سلیمان با 11 امتیاز به صدر جدول صعود کردند.
امیر به فرهاد رسید
از ساعت 16، گل گهر و استقلال در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان برابر هم قرار می‌گیرند تا شاهد تقابل دوباره امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی باشیم. سیرجانی‌ها که همچنان قلعه نویی را به‌دلیل محرومیت روی نیمکت‌شان ندارند، پس از 2 پیروزی ابتدای فصل، 3 مساوی پیاپی داشته‌اند که آخرین آن تساوی بدون گل برابر صنعت نفت بود و این نتایج باعث شده تا با 9 امتیاز در رده پنجم قرار بگیرند. در این شرایط، قلعه نویی که به‌نظر می‌رسد از تیمش ناراضی است، 4 بازیکن گل‌گهر را از فهرست بازی با استقلال کنار گذاشت که مهم‌ترین آنها محسن فروزان دروازه بان تیمش است که به‌همراه مهران گلزاری به‌دلیل انضباطی در این بازی نیست و مرتضی تبریزی و شایان مصلح هم به‌دلیل عملکرد فنی غایب خواهند بود. شاگردان فرهاد مجیدی هم پس از 3 برد پیاپی، 2 مساوی کسب کرده‌اند تا با 11 امتیاز به رده دوم سقوط کنند و حالا در پی این هستند تا 3 امتیاز دیدار با گل گهر را کسب کنند تا دوباره به صدر بازگردند. آبی پوشان در این بازی روزبه چشمی و محمدحسین مرادمند را به علت سرماخوردگی در اختیار ندارند اما در این مسابقه نبرد مهاجمان خارجی 2 تیم دیدنی خواهد بود. رودی ژستد و کوین یامگا در استقلال و اریک بایناما مهاجم گابنی جدید گل گهر احتمالاً در این بازی به میدان خواهد رفت تا جایگزین یونس شاکری شود که به‌دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی مدتی از مسابقات دور است. در این شرایط، باید دید قلعه نویی که اول آذر تولد 58 سالگی‌اش را جشن گرفت، با استقلالی‌های دیگر تیمش مانند میلاد زکی‌پور، فرشید باقری، آرمین سهرابیان و سید احمد موسوی برابر تیم مورد علاقه‌اش چه نتیجه‌ای می‌گیرد. گل‌گهر و استقلال، تاکنون 4 بار در لیگ برتر بازی کرده‌اند که 3 پیروزی برای آبی‌ها و یک برد برای سیرجانی‌ها حاصل آن بوده است. در این بازی‌ها استقلال 6 گل زده و 3 گل دریافت کرده است. آخرین بازی این دو تیم 13 مرداد 1400 در مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار شد که استقلال 2-1 به پیروزی رسید و راهی فینال شد. دیدارهای لیگ با انجام 2 بازی از ساعت 17 دنبال می‌شود که طی آن ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر، به مصاف فولاد می‌رود. شاگردان مهدی تارتار حالا با 9 امتیاز در رده ششم جدول ایستاده‌اند و شاگردان جواد نکونام هم که با بازگشت او دوباره به پیروزی رسیدند، با 7 امتیاز در رده نهم قرار دارند. نفت مسجدسلیمان هم در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر مقابل مس قرار می‌گیرند. بی‌پولی و اعتراض بازیکنان و مربیان نفت سبب شده تا شاگردان فراز کمالوند در وضعیت خوبی قرار نداشته و با 5 امتیاز در رده دوازدهم باشند. در مقابل، رفسنجانی‌ها پس از تساوی 1-1 با پرسپولیس، 3 امتیاز دیدار برگزار نشده با شهرخودرو هم به حساب‌شان ریخته شد تا 5 امتیازی شوند و در رده دهم قرار بگیرند.
پرسپولیس امیدوار به بازگشت
آخرین بازی هفته ششم را هم پرسپولیس و صنعت نفت از ساعت 18 برابر هم برگزار می‌کنند. دیداری که همانند بازی هفته قبل استقلال و نساجی با حضور 5 هزار نفری تماشاگران در ورزشگاه آزادی تهران انجام می‌شود. شاگردان یحیی گل محمدی 3 هفته است که رنگ برد را ندیده و یک باخت و 2 تساوی داشته‌اند که باعث شده تا با 8 امتیاز به رده هفتم سقوط کنند. اما شاگردان علیرضا منصوریان هم بعد از 3 شکست متوالی، یک برد و یک مساوی کسب کرده‌اند تا با 4 امتیاز چهاردهم باشند و می‌خواهند وضعیت بهتری را برای خود در جدول دست و پا کنند. این در حالی است که پرسپولیسی‌ها انگیزه زیادی دارند تا با حضور هواداران‌شان به پیروزی برسند و دوباره در جمع مدعیان قرار بگیرند. نفت در این بازی، بازیکنانی نظیر حسن بیت سعید و محمود مطلق‌زاده را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و در پرسپولیس هم سیامک نعمتی و سید جلال حسینی احتمالا به بازی نمی رسند. اما احتمالاً یحیی تغییراتی را در ترکیبش ایجاد می‌کند تا دوباره روی دور برد قرار بگیرد. پرسپولیس و نفت تاکنون در ادوار لیگ برتر 22 تقابل داشته‌اند که 16 برد سهم پرسپولیس و 2 برد سهم نفتی‌ها بوده و 4 بازی هم مساوی شده که آخرین آن تساوی بدون گل بازی برگشت فصل گذشته بود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7781/1/592579/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها